printlogo


کد خبر: 259823تاریخ: 1401/11/18 00:00
اخبار

فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند
مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند به صورت اینترنتی آغاز می‌شود. داریوش باقرجوان در حاشیه بهره‌برداری از پایانه اختصاصی تک مسافر ایرانیان در عسلویه، در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اظهار کرد: بر این اساس پیش‌بینی حجم بالای استفاده از ناوگان مسافری در هفته پایانی اسفند وجود دارد و طرح نوروزی راهداری هم از ۲۴ اسفند و زودتر از سالیان قبل آغاز می‌شود. 
وی ادامه داد: فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند به صورت اینترنتی و از ۷ اسفند همزمان در دفاتر شرکت‌های حمل‌و‌نقل آغاز می‌شود. مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ سفر نوروزی با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی ثبت شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای داشته باشیم، از این رو همه ظرفیت‌ها به کار گرفته خواهد شد تا خدمات شایسته‌ای به هم‌میهنان ارائه شود. باقر جوان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما دستیابی به ۷۰ درصد مسافرت‌های جاده‌ای از طریق ناوگان عمومی است که نقش بسزایی در ایمنی سفر، کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد. 
***
پوشش بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار و ایتام
مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای طرح «برکت مهدوی» خبر داد و گفت: ۳۴۵۲ نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، ایتام، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و خانواده‌های معرفی‌شده از سوی گروه‌های جهادی از پوشش بیمه‌ای درمان تکمیلی بهره‌مند شده‌اند. محمد ترکمانه تصریح کرد: بیمه برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هر‌یک از این افراد را به مدت یک سال و تا سقف ۶۱۸ میلیون ریال تحت پوشش بیمه‌ای درمان تکمیلی قرار داده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، طرح «برکت مهدوی» در ۱۸ استان در حال اجراست. ترکمانه توضیح داد: در طرح برکت مهدوی افراد بیمه شده از پوشش درمانی در مواردی همچون هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، زایمان، نازایی و ناباروری، خدمات پاراکلینیکی از قبیل آندوسکوپی، جراحی‌های سرپایی، شکستگی و دررفتگی، گچ‌گیری، تست‌های غربالگری، آزمایش‌های تشخیصی پزشکی، فیزیوتراپی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، رادیوگرفی، آنژیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی و انواع اسکن، ام‌آرآی، پزشکی‌هسته‌ای، ویزیت و دارو، گفتاردرمانی و... برخوردار هستند. وی یادآور شد: حق بیمه سالانه پرداخت شده برای هر یک از افراد تحت پوشش طرح مذکور بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است. مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر ادامه طرح «برکت مهدوی» گفت: این طرح در استان‌های بیشتر و در سطحی گسترده‌تر تداوم خواهد داشت. 
***
تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در کمیته امداد
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد از تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در این نهاد خبر داد. سعید زارع‌زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه CTEX در محل غرفه کمیته امداد گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا قابلیت‌های خدمت‌رسانی به مردم در فضای مجازی را مشاهده کنیم. 
وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه فناوری‌های الکترونیک افزود: باید با ایجاد ظرفیت‌سازی در فضای مجازی و تسهیل دسترسی، فاصله جغرافیایی زیاد بین افراد نیازمند برای دریافت خدمات را کاهش دهیم. وی اظهار کرد: اینکه افراد بخواهند برای دریافت خدمت به کمیته امداد مراجعه حضوری داشته باشند، موضوع مطلوبی نیست و در حال ایجاد درگاه‌های مختلف هستیم تا از این فضا برای خدمت‌رسانی بهتر استفاده کنیم. زارع‌زاده تاکید کرد: هم مردم و هم خیران باید با شرایط دسترسی بهتر و خدمات سهل‌الوصول بتوانند به سامانه‌های امداد متصل شوند و خدمات دریافت کرده یا در امور خیر مشارکت کنند. 
وی به ارائه ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: خدماتی همچون مسکن، اشتغال، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، درمان، خدمات حقوقی و... به مددجویان ارائه می‌شود که باید بتوانیم بار مراجعات را کم کنیم، از این رو سامانه امداد هوشمند، بستر و زیرساختی است که ما را به اهداف ما نزدیک می‌کند. باید بتوانیم همچون سامانه اکرام ایتام، خیران را مستقیم به جامعه هدف متصل کنیم. 
***
سارقان مسافربرنما دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از دستگیری سارقان به عنف که تحت عنوان مسافربر اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند، خبر داد. 
سرهنگ پیمان فتاحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ‌به دنبال وقوع چند فقره سرقت‌ به عنف تحت عنوان مسافرکش در شهرستان شهریار، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۱ وحیدیه در شهریار قرار گرفت. وی افزود: در این راستا ماموران با کار شبانه‌روزی و اقدامات فنی انجام شده توسط عوامل تجسس، در نهایت ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند و متهمان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در روستای بکه دستگیر شدند. 
فتاحی تصریح کرد: متهمان که پس از انتقال به کلانتری و روبه رو شدن با ادله پلیس و مواجه شدن با شکات چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند، در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت به عنف تلفن همراه و... در شهرستان شهریار اقرار کردند. 

Page Generated in 0/0055 sec