printlogo


کد خبر: 259833تاریخ: 1401/11/18 00:00
اخبار

فرمان عفو رهبر انقلاب از شکاف اجتماعی می‌کاهد
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: ماه‌های اخیر شاهد شکاف‌های اجتماعی بودیم و رسانه‌های سلطه شبهاتی را در ذهن جوانان کشور ایجاد کردند اما تصمیم رهبر انقلاب برای عفو عمومی به رفع این شکاف کمک می‌کند.
احمد نادری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این اقدام نقطه عطف و حرکت بزرگ تاریخی‌ای بود که از عقلانیت دولتی تشیع نشأت گرفته و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد. فتنه‌ای حادث شد و اتفاقاتی در کشور افتاد که وجه اصلی آن به ضدانقلاب خارج‌نشین بازمی‌گشت که به زعم من در جریان حوادث اخیر، تمام دنیا، محوریت نظام سلطه و همچنین عقبه داخلی که متاسفانه در کشور وجود دارد، متحد و بسیج شده بودند تا با همه امکانات خود، اعم از مالی، رسانه‌ای و... به خیال خام خود نظام جمهوری اسلامی را زمین بزنند. 
وی افزود: این فرمان رهبر انقلاب کمک بزرگی به ترمیم شکافی است که در جامعه ایجاد شده بود. آنچه موضوعیت دارد این است که الان زمان برادری و دوستی است و جامعه می‌داند در رأفت و عطوفت اسلامی به روی کسانی که احیاناً خطایی از آنها سر ‌زده باز است. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این عفو نشان از آن دارد که فرصت جبران خطا داده شده و امید است از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود؛ کسانی که احیاناً فریب خوردند و غیرعمد وارد عرصه شده بودند یا حتی آگاهانه اقدامی کرده‌اند اشتباه خود را جبران کنند.
***
فرمانده نیروی هوایی ارتش:
تولید قطعات گلوگاهی در نهاجا 11 درصد رشد داشته است
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امسال با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این نیروی الهی، شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید قطعات گلوگاهی و همچنین بازآماد ۲۹ فروند هواپیما در این نیرو بودیم.
امیر خلبان حمید واحدی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این نیرو در سال جاری، خطاب به آنان تصریح کرد: همت و تلاش بی‌وقفه شما عزیزان همواره باعث سرافرازی این نیروی الهی شده است که این همت والا امروز موجب رشد ۱۱ درصدی تولید قطعات گلوگاهی و ارتقای توان عملیاتی نیروی هوایی و همچنین بازآماد ۲۹ فروند هواپیما در این نیرو شده است که این حاصل سرپنجه‌های قدرتمند متخصصان و صنعتگران توانمند و جوان این نیرو است. 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره فریضه جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر امپراتوری رسانه‌ای در صدد تحقق اهداف خود هستند و هدف اصلی آنان ایجاد نفاق و دودستگی در جامعه ایرانی است، لیکن این اهداف بسیار مخرب و نابود‌کننده هستند که بنیان ایران و ایرانی را هدف قرار داده‌اند، پس جهاد تبیین همان مولفه‌ای است که می‌تواند به عنوان پادزهری اثرگذار در مقابله با این گونه تهاجمات عمل کند و این تبیین‌گری تنها به واسطه مسؤولیت‌پذیری تمام آحاد جامعه محقق خواهد شد.
***
پیام عفو رهبر انقلاب برای داخل سعه‌صدر و برای خارج اقتدار نظام است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر گفت: پیام این اقدام برای داخل بزرگ‌منشی و سعه‌صدر نظام درباره مسائل کشور و برای خارج اقتدار نظام است.
محمد دهقان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه عفو محکومان توسط رهبر انقلاب از جنبه حقوقی پیچیدگی ندارد و این اختیار وجود داشته و در گذشته هم برخی موارد این اتفاق رخ داده است، تصریح کرد: این بحث در گذشته نیز وجود داشت اما به شکل محدود بوده است. این بار شاید افرادی که هنوز حکم قطعی و محکومیت قطعی ندارند تعداد بیشتری باشند نسبت به افرادی که محکومیت قطعی دارند. وی ادامه داد: علت این است که کار قضایی یک کار چند مرحله‌ای است، یعنی دوره‌های مختلف مانند تحقیقات مقدماتی، صدور کیفرخواست، رسیدگی بدوی، صدور رای اعتراض و تجدیدنظر را شامل می‌شود و معمولا قدری به طول می‌انجامد. البته از زمان اغتشاشات تاکنون نیز زمان زیادی نگذشته و احکام بسیاری از بازداشت‌‌شدگان هنوز به مرحله قطعی نرسیده است، بنابراین به احتمال زیاد تعداد افرادی که هنوز محکومیت قطعی پیدا نکرده‌اند و اکنون مشمول عفو شده باشند تعدادشان بیشتر است. دهقان با بیان اینکه فلسفه عفو رهبر انقلاب برای محکومان ناظر بر چند مورد است، بیان کرد: اجرای عفو توسط رهبر انقلاب نشان از بلندنظری جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل درونی و بیرونی کشور دارد و مبنای این حکم قانون اساسی همین است.
***
دشمن جنگ گسترده ترکیبی را علیه نظام اسلامی شکل داده است
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن با اتکا به عملیات روانی و رسانه‌ای، یک جنگ گسترده ترکیبی را علیه ملت و نظام اسلامی شکل داده است. 
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی به ‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «دشمن در سال‌های اخیر با اتخاذ راهبردهای مختلف در صدد سد کردن مسیر حرکت انقلاب اسلامی و وارد آوردن ضربه به نظام جمهوری اسلامی بوده است اما با بصیرت و مقاومت مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، دسیسه‌های دشمن یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است. از این رو دشمن با اتکا به عملیات روانی و رسانه‌ای، یک جنگ گسترده ترکیبی را علیه ملت و نظام اسلامی شکل داده است».

Page Generated in 0/0051 sec