printlogo


کد خبر: 259836تاریخ: 1401/11/18 00:00
تشکر نمایندگان مجلس از اقدام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر
تقدیر از تدبیر رهبر انقلاب
قالیباف: رهبر انقلاب نقشی بی‌بدیل در امنیت اجتماعی و احیای اتحاد و همدلی ملی ایفا کردند

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت حکیمانه رهبر انقلاب با عفو محکومان و متهمان حوادث اخیر، جلوه‌ای دیگر از رویکرد محبت‌آمیز و پدرانه ایشان را با فرزندان‌شان به نمایش گذاشت.
به گزارش «وطن امروز»، موافقت رهبرانقلاب با عفو بیش از 10 هزار متهم و محکوم قضایی که بخشی از آنان را دستگیرشدگان حوادث اخیر تشکیل می‌دادند، با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای عمومی جامعه ایران مواجه شد. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان جلسه روز گذشته مجلس از این اقدام رهبر انقلاب تقدیر کرده و آن را تلفیق قاطعیت و مدارای نظام خواندند.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور مجلس گفت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موافقت حکیمانه رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل‌توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر، جلوه دیگری از رویکرد محبت‌آمیز و پدرانه ایشان با فرزندان‌شان را به نمایش گذاشت. وی افزود: ایشان از ابتدای این حوادث، حساب افرادی که هیجان‌زده شده و فریب خوردند را از سازمان‌دهندگان آشوب جدا کردند و با محبت اخیر خویش، ضمن تأکید عملی بر این رویکرد، نقشی بی‌بدیل در امنیت اجتماعی و احیای اتحاد و همدلی ملی ایفا کردند. رئیس قوه‌مقننه تصریح کرد: موافقت رهبر حکیم انقلاب، از موضع قدرت نظام اسلامی سیره پیامبران و ائمه(ع) است و نقشه دشمنان برای تنبیه جوانان و نوجوانان معترض و فریب‌خورده با آشوبگران سازمان‌یافته را سد کرد. بر همه مسؤولان واجب است با تأسی از رویکرد ایشان، ترمیم اجتماعی را سرلوحه کار خویش قرار دهند و با مواضع و رفتار محبت‌آمیز خود اجازه ندهند دشمنان و آشوبگران سازمان‌یافته مانع احیای اتحاد ملی شوند.
وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در این باره گفت: موافقت رهبر انقلاب که باعث آزادی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر و بسیاری از واجدان شرایط شده است موضوع جدیدی نیست؛ آموزه‌های دینی، سابقه انقلاب اسلامی و سیره امام(ره) و رهبری ناظر بر رأفت و مهربانی به عامه مردم بوده است. وی تصریح کرد: فرمان عفو رهبر معظم انقلاب، سیره ایشان در طول سال‌های گذشته بوده است لذا هم باید تقدیر کرد و هم به کسانی که مورد عفو قرار گرفتند، گفت از این فرصت برای اصلاح رفتار خود استفاده کنند و بدانند نظام جمهوری اسلامی با آنها دشمنی ندارد و به آغوش ملت و کشور بازگردند و خود را در مسیر خدمت‌رسانی به ملت و کشور قرار دهند.
علی خضریان، نماینده مردم تهران نیز با یادآوری اینکه تا زمانی که مخالفان نظام دست به فعالیت تخریبی سازمان‌یافته نزدند، مورد مجازات قرار نگرفتند، اظهار داشت: با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان می‌توان تمایزات و جذابیت‌های حکمرانی دینی در برابر رویکرد سکولاریستی حاکم بر جهان را در نحوه مواجهه رهبر انقلاب با مخالفان و قاطعیت توأم با مدارای ایشان با جدا کردن حساب فریب‌خوردگان از صحنه‌گردانان با فرمان عفو عمومی مشاهده کرد. وی خاطرنشان کرد: آنچه از سوی بخش عمده‌ای از متفکران اسلامی بر اساس بررسی آموزه‌های دینی و سیره حکومتی بزرگان اسلام در برخورد با مخالفان به دست می‌آید، این حقیقت است که در نظام اسلامی مهیا کردن زمینه‌های هدایت و فرصت بازگشت با مدارا و سعه‌صدر برای تک‌تک افراد جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است.

Page Generated in 0/0048 sec