نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» با حضور برخی عوامل آن و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» روز دوشنبه ۱۷ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
در نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج»، فرشاد گلسفیدی (کارگردان)، پیام آزادی (آهنگساز)، زهره سیهپوش (چهرهپرداز)، حسین مشعلی و امید محمدیپور (صداگذاران) حضور داشتند. در ابتدای این جلسه فرشاد گلسفیدی کارگردان «هفت بهار نارنج» گفت: زمانی که ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد، مخالفت کردم، چراکه دوست داشتم مدیر فیلمبرداری بمانم، البته همچنان هستم و خواهم ماند. بعد از این فیلم هم همچنان همین نظر را دارم مگر اینکه قصه یک فیلم سر ذوقم بیاورد. ژانر فیلم را که ملودرام عاشقانه است خیلی دوست داشتم.
وی درباره اینکه چرا تصمیم دارد به حرفه فیملبرداری بازگردد، گفت: ساخت این پروژه من را اذیت کرد زیرا ابتدا قرار بود من کارگردان و فیلمبردار باشم، در حالی که روز پنجم فیلمبرداری متوجه شدم از پول و سرمایه خبری نیست. یعنی سرمایهگذار ماجرا را کنسل کرد و من ۲ راه داشتم که یا فیلم را بسازم یا دیگر ادامه ندهم. شرایط مالی سختی داشتیم و من به خاطر استاد علی نصیریان پروژه را ادامه دادم.
گلسفیدی درباره چالشها و دلگرمی کار با آقای نصیریان نیز گفت: زمانی که آقای نصیریان قرار بود در خدمتشان باشیم سال ۱۳۹۹ پروانه ساخت گرفتیم که ۱۴۰۰ شروع شد و به جشنواره پارسال نرسید و این یک سال روی صدا و موسیقی و... کار کردیم.
وی افزود: آقای نصیریان ۸۸ ساله هستند و باید مراعاتشان را بکنیم. بسیار کمک من کردهاند بویژه در شعرهایی که در فیلم میخوانند.
گلسفیدی خاطرنشان کرد: زمانی که فیلمنامه به دستم رسید، بیشتر جذب فیلمبرداری شدم تا اینکه بخواهم از لحاظ کارگردانی نگاه کنم. با ساخت «هفت بهار نارنج» نمیخواستم خودم را کارگردان هنری معرفی کنم و فیلم فلسفی بسازم، بلکه تنها موقع ساخت، جذب فیلمنامه و قصه شده بودم و به همین دلیل این نوع روایت را انتخاب کردم.
کارگردان فیلم با اشاره به نمادهای فیلم بیان کرد: گربهای که در فیلم نشان دادیم، به نوعی نگهبان در خانه بود و رنگ مشکی هم نماد برزخ بین این دنیا و مرگ است.
پیام آزادی درباره موسیقی فیلم گفت: ما تحقیق یک هفتهای مشترکی با آقای گل سفیدی انجام دادیم و ایده اولیه موسیقیها با پیشنهادهای ایشان شکل گرفت و به یک چارچوب برای مرز بین رویا و لو ندادن داستان و اینکه چه استفادهای از چه نوع سازی کنیم، رسیدیم. ملودی ابتدایی با پیانو بود. بعد به ملودی سازهای زهی رسیدیم و هر چه به پایان فیلم میرسیم با بیشتر شدن بار عاطفی فیلم از سهتار و این نوع سازها بیشتر استفاده میشود. وی اضافه کرد: جای علی نصیریان خالی است. ایشان به دلیل کهولت سن و خستگی گفتند توانایی حضور در جشنواره را ندارند. این هنرمند نامهای به دبیر جشنواره فیلم فجر ارسال کرد اما به دلیل شیطنت برخی، این نامه منتشر شد و رسانهها بهگونهای وانمود کردند که آقای نصیریان از شرکت در جشنواره انصراف داده است، در حالی که اینگونه نبوده است.