printlogo


کد خبر: 259848تاریخ: 1401/11/19 00:00
اخبار

بازدید سرزده وزیر ارشاد از «فارابی و پردیس ملت»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرزده در بنیاد سینمایی فارابی و پردیس ملت از نزدیک در جریان نحوه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت.
به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این بازدید درباره حمایت فارابی از چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر و حضور مطلوب در این رویداد گفت: کارنامه محصولات بنیاد سینمایی فارابی در دوره چهل‌ویکم فجر شایسته تقدیر و این امر نیازمند استمرار و برنامه‌ریزی‌های صحیح برای تولیدات فاخر در سال‌های آینده است. وزیر فرهنگ افزود: بعد از جشنواره فیلم فجر، فارابی باید برنامه‌ریزی خوبی را برای شروع پروژه‌های سال آینده انجام دهد و با قدرت بیشتری به مسیری که شروع کرده‌، ادامه دهد. بنیاد سینمایی فارابی با ۹ فیلم در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فجر حضور دارد.
***
فرهنگسرای بهمن میزبان نمایشگاه خوشنویسی «نقش مهر»
نمایشگاه «خط - نقاشی» و خوشنویسی با عنوان «نقش مهر» تا پایان بهمن‌ در فرهنگسرای بهمن در معرض بازدید عموم خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، در نمایشگاه نقش مهر ۵۵ تابلوی نقاشی از آثار هنری ابوالفضل امینی با تکنیک‌های خط - نقاشی، نستعلیق، سیاه مشق، چلیپا و آبرنگ به تصویر کشیده شده است.
ابوالفضل امینی متولد ۱۳۴۴ دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. وی هنر خوشنویسی را با حضور در دوره‌های خوشنویسی جهاد دانشگاهی هنر، نزد حمیدرضا جمشیدی آموخت و با کسب تجربه ۲۰ ساله سابقه برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد. در آیین افتتاح این نمایشگاه، قرار شد همزمان با روزهای پایانی این نمایشگاه، کارگاه هنری با حضور هنرمند صاحب اثر در کنار مخاطبان و دوستداران هنر خوشنویسی برگزار شود. علاقه‌مندان همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ تا پایان ماه جاری می‌توانند از نـمایشگاه «نقـش مهـر» در نگارخانه فرهنگسرای بهمن بازدید کنند.
***
«نقش 57» و «تا قاف» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
نمایشگاه‌های  نقاشی «نقش 57» و پوستر «تا قاف» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان است. به گزارش «وطن امروز»، در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آثاری از هنرمندان برجسته و مطرح نقاش انقلاب از جمله ایرج اسکندری، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، حبیب صادقی، ناصر سیفی، مصطفی گودرزی و ناصر پلنگی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در معرض دید علاقه‌مندان هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی قرار دارد.
همچنین نمایشگاه دیگری با عنوان «تا قاف» مجموعه‌ای از پوسترهای هنرمندان برجسته کشور در قالب دستاوردهای انقلاب اسلامی در انتهای تالار هفتم موزه برای بازدیدکنندگان برپا شده است.
این نمایشگاه‌ها از 12 بهمن شروع شده و تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد و عموم مردم می‌توانند برای بازدید از ساعت 9 صبح تا 17  با حضور در این مجموعه ملی به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس از این آثار هنری بازدید کنند.

Page Generated in 0/0058 sec