printlogo


کد خبر: 259859تاریخ: 1401/11/19 00:00
سومین پیروزی متوالی استقلال و بازگشت آنها به جمع مدعیان شماره یک قهرمانی
آبی‌ها برگشته‌اند

تیم فوتبال استقلال که در ۳ هفته اخیر لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده است، با پیروزی در هفته نوزدهم برابر تیم قعرنشین نفت مسجدسلیمان، هم امتیاز پرسپولیس در بالای جدول شد. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجدسلیمان در هفته نوزدهم لیگ برتر دیروز با حضور کمتر از ۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید. آرش رضاوند (۵) و مهدی قائدی (۵۵ و ۹۰) برای استقلال گل زدند. در شرایطی که بازی هنوز جان نگرفته بود، یامگا در نفوذی از سمت راست توپی را درون محوطه جریمه به عقب پاس داد که آرش رضاوند با حضور بموقع و ضربه‌ای زمینی و آرام در دقیقه ۵ سیلی اول را به تیم قعرنشین لیگ زد. هر چند نفتی‌ها بعد از این گل چند حمله نصف و نیمه روی دروازه استقلال انجام دادند اما مهم‌ترین اتفاق برای آنها خطایی بود که روی بازیکن نفت درون محوطه جریمه رخ داد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. دقیقه ۲۰ ارسلان مطهری با حرکتی انفرادی و زیبا دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان را هم جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد اما برای باز کردن دروازه خالی یک قدم کم آورد و مدافع نفت زودتر به توپ رسید و آن را دفع کرد. استقلال در دقایق پایانی نیمه اول صاحب چند موقعیت دیگر هم شد تا تعداد گل‌هایش را بیشتر کند اما آبی‌پوشان در زدن ضربات آخر کم‌دقت و ناکام بودند و با همان یک گل به رختکن رفتند. در شروع نیمه دوم این نفت مسجدسلیمان بود که چند موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما استقلال در ضد حمله توانست در دقیقه ۵۵ توسط مهدی قائدی به گل دوم دست پیدا کند. در این صحنه آرش رضاوند در عمق دفاع حریف توپی را برای قائدی ارسال کرد که این بازیکن هم پس از عبور از خط دفاعی نفت، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه نفتی‌ها که نیمه دوم را بهتر دنبال می‌کردند موقعیت‌هایی را روی دروازه استقلال ایجاد کردند، از جمله دقیقه ۷۹ که ضربه تماشایی بازیکن این تیم به تیر افقی برخورد کرد و به بیرون رفت. دقایق پایانی با فشار بیشتر تیم جنوبی همراه شد و استقلال چشم به
ضد حملات توسط قائدی داشت و بازیکنان این تیم توپ‌ها را بلند پشت مدافعان نفت ارسال می‌کردند تا آبی‌ها به گل سوم دست پیدا کنند. در نخستین دقیقه وقت‌های اضافه مهدی قائدی باز هم از تکنیک و سرعتش استفاده کرد و توپی را که روزبه چشمی برای او ارسال کرده بود با عبور از مدافع مستقیم خود به سمت دروازه زد و سومین گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند. ۲ دقیقه بعد نفت مسجدسلیمان ثمره بازی خوبش در این دیدار را گرفت و یکی از گل‌ها را جبران کرد. با این حال این پایان کار نبود و استقلال در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه باز هم روی حرکت مهدی قائدی درون محوطه جریمه صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را خود قایدی زد اما کرمانشاهی، دروازه‌بان حریف ضربه او را مهار کرد. استقلال با این پیروزی ۳۶ امتیازی و با پرسپولیس هم امتیاز شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم باقی ماند. نفت مسجدسلیمان هم با ۱۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفت و گزینه اول سقوط به لیگ دسته اول است. 
* نفت آبادان - پرسپولیس؛ رونمایی از ترکیب جدید؟
دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال امروز دنبال می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات پرسپولیس میهمان صنعت‌نفت آبادان است. نفت آبادان با سرمربی برزیلی خود (تابارز) هم هنوز نتوانسته از قعر جدول جدا شود و در 5 هفته اخیر فقط ۲ امتیاز کسب کرده تا با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ بایستد و این هفته هم کار دشواری مقابل پرسپولیس رده دومی و از مدعیان قهرمانی دارد. سرخپوشان بعد از تساوی خانگی مقابل آلومینیوم اراک حسابی از داور شاکی بودند و اعتقاد داشتند اشتباه داور مانع برد آنها شد تا صدر جدول را از دست بدهند. یحیی گل‌محمدی حتی اعلام کرد به دلیل این بی‌عدالتی(!) از هفته آینده پرسپولیس با بازیکنان امیدش به میدان خواهد رفت؛ تصمیمی عجیب که از سوی مدیران باشگاه وتو شد. حتی پیشکسوتان باشگاه نیز اعلام کردند بعید است پرسپولیس با امیدهایش به آبادان برود و نفرات اصلی همراه تیم خواهند بود. حالا پرسپولیس زخمی در آبادان به دنبال برد است تا از سپاهان عقب نماند و سایه به سایه زردپوشان اصفهانی حرکت کند. از سویی تابارز از عملکرد بازیکنانش رضایت ندارد و حتی پیش‌بینی نکرده تیمش در لیگ برتر می‌ماند یا نه اما قطعا این بازی برای آبادانی‌ها بسیار مهم است، البته نفتی‌ها هم معتقدند پرسپولیس فقط با امیدهایش به آبادان سفر نخواهد کرد، با این حال احتمال دارد پرسپولیس با ترکیبی جدید در برزیل ایران به میدان برود. پرسپولیس از خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران هم شکایت کرده  ولی در نهایت این پیام حیدری است که بازی امروز را قضاوت خواهد کرد. پرسپولیس اگر نمی‌خواهد خیلی زود تسلیم سپاهان شود، باید تا آخرین لحظه مردانه بجنگد. از سویی پرسپولیسی‌ها هم مثل تمام تیم‌های دیگر لیگ برتر باید بدانند فعلا فوتبال ما VAR  ندارد و باید با اشتباه‌های داوران کنار بیایند!
برنامه هفته نوزدهم لیگ برتر (۱۹ بهمن)
هوادار تهران- تراکتور تبریز (ساعت ۱۵ - ورزشگاه پاس قوامین تهران)
ذوب آهن اصفهان- ملوان انزلی (ساعت ۱۵ - ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
گل‌گهر سیرجان - مس کرمان (ساعت ۱۶ - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان)
صنعت نفت آبادان- پرسپولیس (ساعت ۱۸ - ورزشگاه تختی آبادان)

Page Generated in 0/0196 sec