printlogo


کد خبر: 259874تاریخ: 1401/11/19 00:00
اخبار

اجرای دومین مرحله طرح مبارزه با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای دومین مرحله از طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی، پزشکی و دارویی خبر داد. سردار حسین رحیمی اظهار داشت: با توجه به سرمای هوا و احتمال بروز بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... در کشور و نیاز جامعه به تأمین و توزیع مناسب اقلام بهداشتی، پزشکی و دارویی در سطح بازار، برخی عناصر سودجو و فرصت‌طلب با اهدافی از قبیل کسب سودهای نامشروع، ایجاد نارضایتی عمومی و اخلال در مدیریت تولید و توزیع کشور، این بازار را مورد هدف قرار داده و با سوءاستفاده از فرصت پیش‌آمده در صدد جمع‌آوری، دپو و احتکار اقلام مذکور بودند. وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تدوین برنامه و ترسیم چشم‌انداز مأموریتی و همچنین با برنامه‌ریزی عملیاتی صحیح و عملی، اخلالگران و محتکران حوزه اقلام بهداشتی و پزشکی را طی 72 ساعت گذشته در کشور شناسایی کردند. وی تصریح کرد: در این راستا کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در یک طرح سراسری و متمرکز به محل‌های مورد نظر اعزام شده و در بازدید و بازرسی از محل دپو و نگهداری اقلام پزشکی، بهداشتی و دارویی، انواع کالا از قبیل سرم و سرنگ، داروهای ترکیبی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، ماسک و دستکش و... را کشف کردند. 
***
امکان خرید و شارژ غیرحضوری بلیت مترو فراهم شد
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از ارائه خدمات هوشمند در حوزه خرید و شارژ غیرحضوری بلیت مترو خبر داد. هادی زند با اشاره به اهمیت مدیریت زمان گفت: شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی می‌توانند پیش از مراجعه به ایستگاه‌های مترو، برای تهیه بلیت یا شارژ کارت‌های اعتباری از خدمات آنلاین استفاده کنند. سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: امکان دریافت خدمات مرتبط با بلیت مترو در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی همراه از جمله سایت و اپلیکیشن «تهران من» وجود دارد و مسافران می‌توانند بدون اتلاف وقت، سفر خود را با مترو آغاز کنند. وی با بیان اینکه استفاده از این خدمات آنلاین به‌جای استفاده از دستگاه‌های داخل ایستگاه‌های مترو یا مراجعه به باجه‌های فروش بلیت می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان و همچنین آسایش بیشتر مسافران شود، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با خرید بلیت تک‌سفره از این طریق، بارکد بلیت را روی گوشی همراه خود دریافت و هنگام تردد صفحه‌نمایش گوشی را روی گیت گذاشته و عبور کنند. همچنین از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توانند از مقدار مبلغ کارت بلیت اعتباری خود نیز مطلع شوند و در صورت لزوم موجودی کارت را افزایش دهند. 
***
زلزله ترکیه ارتباطی با گسل‌های ایران ندارد
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از بی‌ارتباط بودن گسل آناتولی با گسل‌های ایران خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه شایعاتی مبنی بر ارتباط آن با زلزله خوی منتشر شد، گفت: باید بگویم علت وقوع زلزله ترکیه و سوریه گسل شرقی آناتولی است که این گسل هزار کیلومتر با خوی فاصله دارد و اساسا خارج از تهران است. وی اظهار کرد: سوال اصلی اینجاست که ۱۵۸ سال از دوره بازگشت زلزله بالای 7 ریشتر در تهران می‌گذرد و اگر زلزله‌ای مشابه ترکیه در تهران رخ دهد چه اتفاقی می‌افتد؟ بررسی‌های نرم‌افزاری نشان داده به شرط اجرای درست پروژه، ساختمان‌های جدیدالاحداث که در دهه اخیر ساخته شده‌اند بین ۸ تا ۹ ریشتر را مقاومت می‌کنند اما باید یک گروه تخصصی بررسی ساختمان‌ها را بر عهده بگیرد. 
***
پویش جدید وزارت بهداشت برای غربالگری و درمان رایگان «سل»
رئیس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اقدامات اخیر برای غربالگری مبتلایان سل را تشریح کرد و گفت: اگر فردی مشکوک به سل باشد با آزمایشات و رادیوگرافی رایگان تحت بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که مشخص شود بیمار است، صرف‌نظر از ملیت به صورت کاملا رایگان تحت درمان قرار می‌گیرد. مهشید ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره غربالگری «سل» ذیل اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی، گفت: نکته مهم این است که این بسیج تنها به اتباع غیرایرانی محدود نمی‌شود، یعنی ۳۰ تا ۴۰ درصد افرادی که در این پویش ممکن است تحت پوشش واکسیناسیون یا بیماریابی سل قرار گیرند، ایرانی هستند. 
وی تاکید کرد: بر این اساس ما دنبال این هستیم ببینیم چه جمعیت‌هایی هستند که اگر میکروب سل در بدن آنها وجود داشته باشد، استعداد بروز بیماری بیشتری دارند. یعنی چه کسانی هستند که احتمالا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف‌تر از جامعه عمومی است. ناصحی ادامه داد: اگر فردی مشکوک به سل باشد با آزمایشات و رادیوگرافی رایگان تحت بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که مشخص شود بیمار است، صرف‌نظر از ملیت به صورت کاملا رایگان تحت درمان قرار می‌گیرد. تلاش می‌کنیم در این کمپین به افراد دانش و آگاهی هم بدهیم تا اگر علائم بیماری را داشتند بدانند باید به کجا مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0053 sec