printlogo


کد خبر: 259883تاریخ: 1401/11/19 00:00
اخبار

افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از ۲۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، گفت: توسعه راه روستایی اولویت دولت است. به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با حضور در آیین افتتاح ۲۸۵۴ کیلومتر راه روستایی سراسر کشور که در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: کار کردن برای چنین جامعه‌ای، سرمایه‌گذاری است که کانون‌های هویت‌بخش و مرکز صدور نشاط و شادی در کشور خواهند بود. بذرپاش تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دولت، رسیدگی به روستاها بویژه در حوزه مسکن و احداث زیرساخت‌هاست.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، از تشکیل قرارگاه جهادی راه روستایی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و خطاب به گروه‌های مردمی جهادی گفت: دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و از جوانان عزیز جهادی درخواست می‌کنیم به یاری این وزارتخانه بشتابند تا راه‌های باقیمانده روستایی هرچه سریع‌تر به پایان برسد. وی ادامه داد: اگر راه هموار و بهینه شود، بر اقتصاد روستا تاثیر مستقیم می‌گذارد و حتی برای سایر کارهای جهادی نیز موثر واقع خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی ضمن خداقوت به همکاران راهداری در سراسر کشور از آنان خواست از هم‌اکنون برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم در ایام تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی مناسب را در دستور کار خود قرار دهند.
***
ادامه فروش ربع سکه در بورس  تا یک هفته دیگر
مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد فروش ربع سکه در بورس کالا یک هفته دیگر (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) تمدید شد. پس از افزایش قیمت سکه در ماه‌های گذشته بانک مرکزی برای تنظیم بازار، عرضه ربع سکه در بازار را در دستور کار خود قرار داد. در مرحله نخست ۵۰ هزار قطعه سکه با میانگین قیمت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد و به فروش رفت. دومین مرحله عرضه ربع سکه در بورس 11 روز پیش آغاز شد و دیروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) روز پایانی عرضه مرحله دوم ربع سکه در بورس بود.  بر اساس این گزارش، تا پایان روز نهم (روز دوشنبه) نزدیک به یک صد هزار ربع سکه (۹۵ هزار و ۵۳۷ قطعه) توسط متقاضیان خریداری شده بود. عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در مرحله سوم به‌صورت گواهی سپرده ناپیوسته و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوط هم به‌صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف بود. در این مرحله تمام اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر ۵ قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند، همچنین خریداران می‌توانستند ۵ روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کنند و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به ‌صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری‌شده را تحویل بگیرند.
بانک مرکزی تاکید کرد: مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف‌شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است، لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.
***
رونمایی از جایزه «کیفیت» محصولات جهان اسلام
جایزه کیفیت جهان اسلام دیروز با حضور غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در سازمان ملی استاندارد رونمایی شد. در این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که موجب پیشرفت و بهسازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام می‌شود. مهدی اسلام‌پناه در مراسم رونمایی از این جایزه اظهار داشت: طرح شکل‌گیری جایزه ملی کیفیت ایران، سال 81 به تصویب رسید و 16سال نیز جایزه ملی کیفیت برگزار شده است اما در دولت سیزدهم با رویکرد تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران، ضرورت تدوین مدلی بومی به منظور تحول در جایزه ملی کیفیت ایران تحت عنوان مدل کیفیت جهان اسلام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاب کرد در این راستا تدوین مدل مبتنی بر دانش تخصصی روز و همچنین با تکیه بر مبانی فکری اسلامی و ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی‌ و ‌اسناد بالادستی نظام انجام شده و مبنای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گیرد. رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که با به کارگیری مبانی علمی تخصصی و دانشی و با تکیه بر اصول و مفاهیم اسلامی و توجه داشتن به ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و سیستم خود‌ارزیابی، موجبات پیشرفت و بهسازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام را فراهم خواهد کرد.
***
فاز 100 درصد ایرانی پارس جنوبی در آستانه بهره‌برداری
امید قالیباف با اشاره به سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلاری در پارس جنوبی گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی با طراحی، ساخت و اجرای ۱۰۰ درصد ایرانی توسط شرکت‌های تابع وزارت صمت آماده بهره‌برداری شد. وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن LPG, گوگرد به میزان ۴۰۰ تن، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان برای خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود. مشاور وزیر صمت افزود: ارزش افزوده محصولات فاز ۱۴ روزانه ۱۵ میلیون دلار است که با بهره‌برداری رسمی از این فاز در اواخر بهمن یا اوایل اسفند نصیب کشور می‌شود. قالیباف بیان داشت: طراحی و مهندسی، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که در مقایسه با داخلی‌سازی ۴۲ درصدی در فازهای ۴ و ۵ این میدان رشد توانمندی داخلی را نشان می‌دهد.

Page Generated in 0/0053 sec