printlogo


کد خبر: 259884تاریخ: 1401/11/19 00:00
اخبار

هشدار رئیسی به سفیر جدید فرانسه در ایران
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان ظهر روز گذشته در آیین دریافت استوارنامه «نیکولا رش» سفیر جدید فرانسه نسبت به غلبه افراط‌گرایی در فرانسه و حمایت از اسلام‌ستیزی هشدار داد. رئیس‌جمهور همچنین با ابراز تاسف از محاسبات غلط برخی کشورهای اروپایی درباره محیط داخلی ایران، آن را ناشی از عدم درک حقیقت ملت باعظمت ایران و وابستگی به منابع اطلاعاتی معاند دانست. رئیسی به سفیر جدید فرانسه توصیه کرد حقایق جامعه ایران را بدرستی به هیات حاکمه فرانسه منتقل کند و این مساله را وظیفه اصلی خود بداند. 
«نیکولا رش» سفیر جدید فرانسه نیز در این مراسم با ابراز امیدواری به بهبود و گسترش همکاری‌های فیمابین، تصریح کرد: از طرف رئیس‌جمهور فرانسه ماموریت دارم در جهت رفع سوءتفاهم‌های موجود در روابط و گسترش همکاری‌های ۲ کشور تلاش کنم.
***
سازماندهی ۶۵۰ ناوگروه با بیش از ۱۵ هزار شناور در نیروی دریایی سپاه
سردار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه برگزاری رژه دریایی شناورهای مردمی در رودخانه اروند که به مناسبت سالگرد عملیات والفجر ۸ برگزار شد، گفت: ۶۵۰ ناوگروه با بیش از ۱۵ هزار شناور در نیروی دریایی سپاه سازماندهی شده است. وی افزود: این ناوگروه‌ها با حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و فرمانده ستادکل نیروهای مسلح و سپاه، تشکیل شده‌اند که قدرت مردم را در مقابله با تهدیدات دشمن نشان می‌دهد. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان، قدرت مردم در مقابله با تهدیدات را شگفتی‌ساز دانست و افزود: در محاصره و شکست حصر آبادان و عملیات‌های نظامی والفجر ۸ و خیبر در دوران دفاع‌مقدس، نقش مردم بسیار پررنگ بود.
***
اعلام آمادگی وزارت دفاع و سپاه برای امدادرسانی به ترکیه و سوریه
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیام‌هایی جداگانه وقوع زلزله دلخراش در ۲ کشور ترکیه و سوریه را به حلوصی آکار وزیر دفاع ملی جمهوری ترکیه و سپهبد علی محمودعباس، وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه تسلیت گفت.
متن پیام‌ها بدین شرح است: «خبر ناگوار و دلخراش وقوع زلزله و جان باختن و مصدوم شدن جمع قابل توجهی از شهروندان کشورهای دوست جمهوری ترکیه و سوریه موجب تاثر فراوان گردید. اینجانب ضمن ابراز همدردی، مراتب تسلیت خود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی، دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری ترکیه و سوریه اعلام، برای جان‌باختگان رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم. در همین چارچوب، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، آماده ارائه کمک‌های امدادی به آسیب‌دیدگان و حادثه دیدگان این واقعه است. فرصت را مغتنم شمرده؛ احترامات فائقه را تجدید می‌نمایم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران». 
علاوه بر وزارت دفاع، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تأکید بر اینکه امدادرسانی سپاه به هموطنان در مناطق زلزله‌زده خوی تا مرتفع شدن آلام و مشکلات آنان تداوم دارد؛ با تسلیت جان‌ باختن جمعی از مردم ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله در این کشورها اظهار کرد: به عنوان فرمانده کل سپاه به نیابت از پاسداران اعلام می‌کنم سپاه آمادگی دارد توان و امکانات امدادی و پشتیبانی و آمادگی خود را در اختیار مردم که در زلزله اخیر در ترکیه و سوریه مورد آسیب واقع شده‌اند، قرار دهد. 
فرمانده کل سپاه  تصریح کرد: ما از جنبه توانمندی‌های ترابری، حمل‌و‌نقل هوایی و تمامی امکانات بهداشتی و درمانی و نیز امکانات پشتیبانی مانند ارسال غذا، پوشاک و وسایل گرمایشی و حتی اعزام گروه‌های جهادی آمادگی ارسال و اعزام به مناطق زلزله‌زده را داریم و در صورت تمایل دولت‌ها، ما آمادگی کمک به آنها را داریم.
***
اقدام عجیب سوئدی‌ها برگزاری دادگاه حمید نوری بدون حضور متهم و مترجم
هشتمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در حالی برگزار شد که کارشکنی‎های سوئد همچنان ادامه دارد و بخش نخست این جلسه بدون حضور حمید نوری و مترجم برگزار شد. 
«عطیه نوری» فرزند حمید نوری، روز گذشته در مصاحبه با پایگاه رسانه‌ای قوه‌قضائیه، ضمن ارائه توضیحاتی درباره هشتمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری و کارشکنی‎های مجدد و بهانه‎های واهی سوئد گفت: امروز (دیروز) صبح ساعت ۹ به وقت محلی، دادگاه تجدید نظر شروع شد؛ موضوع جالب اینکه وقتی ما وارد دادگاه شدیم پدرم در دادگاه حضور نداشت، تلاش کردیم گوشی ترجمه را بگیریم اما به ما گفتند باید صبر کنید چرا که هنوز سیستم ترجمه وصل نشده است. به گفته فرزند حمید نوری، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از زمان دادگاه به همین منوال و بدون ارائه ترجمه به زبان فارسی سپری شد. وی اظهار کرد: مگر می‌شود یک دادگاه برای ایرانی‌ها برگزار شود آن هم به زبان سوئدی اما ترجمه فارسی در این دادگاه وجود نداشته باشد، همچنین متهم نیز در آن جلسه حضور نداشته باشد؛ این دادگاه چگونه حق و حقیقت و عدالت را مشخص خواهد کرد؟ عطیه نوری، ادامه داد زمانی که وی از وکلای سوئدی حمید نوری درباره علت حضور نداشتن پدرش در دادگاه پرسیده این پاسخ را دریافت می‌کند که امروز سیستم حمل‌و‌نقل بین بازداشتگاه و دادگاه مختل شده است.

Page Generated in 0/0058 sec