printlogo


کد خبر: 259908تاریخ: 1401/11/20 00:00
اخبار

سفر هافبک استقلال به آنتالیا
یکی از خبرنگاران ازبکستانی از توافق «عزیزبک آمانوف» هافبک استقلال با یک تیم ازبک و سفر او به آنتالیای ترکیه خبر داد. به گزارش مهر، در شرایطی که هنوز باشگاه استقلال درباره قرارداد عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی و جدایی او شفاف‌سازی نکرده است، این بازیکن بزودی به تیم جدید خود اضافه می‌شود. آمانوف که در نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته به استقلال پیوست، پس از یک سال حضور در این تیم و در شرایطی که هنوز یک فصل و نیم دیگر از قراردادش باقی مانده است، از باشگاه ایرانی جدا شد. گفته می‌شود آمانوف که از بازی نکردن در استقلال ناراضی بوده و بخشی از قرارداد خود را دریافت نکرده است، قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کرده و با یک باشگاه ازبکستانی هم به توافق رسیده است. پس از آنکه خبر جدایی آمانوف در ازبکستان منتشر شد، چند باشگاه برای جذب او دست به کار شدند و او هم در مدت کوتاهی تیم جدید خود را انتخاب کرد. «شهراتبک جورایف» خبرنگار ازبکستانی که خودش در آنتالیای ترکیه به سر می‌برد، خبر داد آمانوف امروز به این شهر سفر می‌کند تا به تمرینات تیم جدید خود اضافه شود. واقعیت این است که این بازیکن در بین پیشنهاداتش، باشگاه نسف‌قارشی را انتخاب کرده است؛ تیمی که در حال حاضر در آنتالیا اردوی تدارکاتی دارد و روز ۳۰ بهمن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر، به مصاف الشباب عربستان خواهد رفت. 
***
ملوان از باخت مقابل ذوب‌آهن گریخت
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته نوزدهم لیگ برتر برابر ملوان انزلی با نتیجه تساوی متوقف شد. تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته نوزدهم لیگ برتر میزبان تیم ملوان انزلی بود که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با قضاوت عباس راکی انجام شد، ابتدا تیم ذوب‌آهن با گل به خودی میلاد جهانی (۴۸) از ملوان پیش افتاد اما در ادامه سهیل فداکار (۶۹) کار را به تساوی کشاند تا ملوان از شکست فرار کند. ذوب‌آهن با هدایت مهدی تارتار با احتساب مسابقه دیروز، در ۷ دیدار متوالی پیروز نشده است. آخرین برد ذوبی‌ها به هفته دوازدهم مقابل آلومینیوم اراک بازمی‌گردد. به این ترتیب ذوب‌آهن با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم و خطر سقوط به لیگ دسته اول باقی ماند. ملوان هم با سرمربیگری مازیار زارع ۲۲ امتیازی شد.
***
حریفان بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقات جهانی مشخص شدند
با انجام مراسم قرعه‌کشی، حریفان تیم ‌ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شدند. مراسم قرعه‌کشی چهاردهمین دوره رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان برگزار شد و تیم‌های راه یافته به این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.
طبق قرعه‌کشی انجام شده، تیم ‌ملی مردان ایران در گروه D باید به مصاف تیم‌های آمریکا، بریتانیا و عراق برود.
گروه‌بندی کامل این مسابقات در ۲ بخش مردان و بانوان به شرح زیر است:
بخش مردان
گروه A: استرالیا، ایتالیا، برزیل، امارات
گروه B: مصر، آلمان، کانادا، تایلند
گروه C: هلند، آرژانتین، کره‌جنوبی، فرانسه
گروه D: ایران، آمریکا، بریتانیا، عراق
بخش بانوان
گروه A: الجزایر، آمریکا، تایلند، ژاپن، آلمان، هلند
گروه B: برزیل، کانادا، چین، استرالیا، اسپانیا، بریتانیا
این رقابت‌ها ۹ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲) به میزبانی دوبی برگزار خواهد شد.
***
احضار مدافع تیم ‌ملی فوتبال به کمیته اخلاق
مدافع تیم ‌ملی فوتبال به کمیته اخلاق فدراسیون احضار شد. بر اساس اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، محمدحسین کنعانی‌زادگان، باید روز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ جهت ادای پاره‌ای توضیحات در این کمیته حضور یابد. بر این اساس عدم حضور کنعانی زادگان در جلسه کمیته اخلاق مانع رسیدگی به این پرونده نخواهد شد. کنعانی‌زادگان در حال حاضر در قطر و تیم الاهلی بازی می‌کند. این مدافع پس از جدایی رسمی کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی از تیم ‌ملی ایران، علیه او موضع‌گیری و این مربی را به «خیانت» متهم کرد. کنعانی‌زادگان نوشته بود: «تو به ایران خیانت کردی، نه من و شجاع (خلیل‌زاده)». این مدافع لژیونر همچنین در روزهای گذشته پس از حمایت بعضی ملی‌پوشان از کی‌روش، آنها را با صفت بدی خطاب قرار داده بود.
***
تدسکو سرمربی تیم ‌ملی بلژیک شد
دومنیکو تدسکو هدایت تیم ‌ملی فوتبال بلژیک را بر عهده گرفت. به گزارش سرویس رسانه‌ای تیم ‌ملی فوتبال بلژیک، سرمربی ایتالیایی پیشین تیم فوتبال لایپزیش آلمان، هدایت تیم ‌ملی بلژیک را برعهده گرفت. این مربی 37 ساله تا پایان مسابقات یورو 2024 سرمربی شیاطین سرخ اروپا خواهد بود. پیش از این سرمربیگری تیم ‌ملی فوتبال بلژیک بر عهده روبرتو مارتینس بود که تیم تحت هدایت او در جام‌جهانی 2022 قطر از مرحله گروهی صعود نکرد.
***
آزادی رئیس یک فدراسیون با قرار وثیقه
رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی پس از مراجعه به دادسرا با قرار وثیقه آزاد شد. به گزارش تسنیم، برای رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی که پیش از این پرونده‌هایی در یکی از دادسراهای تهران داشته است، قرار وثیقه صادر و این فرد فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد اتهامات درج‌شده در پرونده وی اختلاس، تضییع اموال دولتی و تصرف غیرقانونی است. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که انتخابات این فدراسیون قرار است مدتی دیگر برگزار شود.

Page Generated in 0/0142 sec