printlogo


کد خبر: 259947تاریخ: 1401/11/23 00:00
اخبار

نورافشانی میلاد و آزادی در شب جشن انقلاب
شامگاه 21 بهمن همزمان با طنین‌انداز شدن فریاد «الله اکبر» در سراسر کشور، مراسم نورافشانی در برج میلاد و برج آزادی تهران به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور عموم مردم برگزار شد. 
گفتنی است مراسم بزرگ آتش‌بازی و نورافشانی برج میلاد که با عنوان «میلاد در میلاد» برگزار شد، بزرگ‌ترین و بلندترین نورافشانی کشور بود.
***
از بیژن بنفشه‌خواه تا هومن حاجی عبداللهی
بازیگرانی که به «نون خ ۴» پیوستند
تاکنون ۳ فصل از مجموعه موفق «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. نگاه بومی این سریال به مناطق کردنشین و طنازی‌های آن موجب شد در همان فصل اول مخاطبانش را جذب کند.
فصل جدید سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی مراحل پیش‌تولید و نگارش فیلمنامه را تابستان سال جاری سپری کرد و همزمان با فصل پاییز کلید خورد و چندی پیش تصویربرداری این سریال به پایان رسید و این روزها مراحل نهایی تدوین را توسط امیرشیبان خاقانی سپری می‌کند.
در این فصل از سریال برخی بازیگران فصل‌های قبل حضور دارند از جمله خود سعید آقاخانی و همچنین حمیدرضا آذرنگ که در فصل دوم در سریال حضور داشت دوباره به این مجموعه بازگشته است. از دیگر بازیگرانی که پیش از این در سریال حضور داشتند می‌توان به هومن حاجی‌عبداللهی اشاره کرد که در فصل اول مورد توجه قرار گرفت و حالا دوباره در فصل چهارم باز گشته است. همچنین پیش از این قرار بود حسن معجونی در این سریال به ایفای نقش بپردازد اما بیژن بنفشه‌خواه جایگزین او شده است. او پیش از این در یک برنامه اینترنتی از گریم خود در این سریال هم رونمایی کرده بود.
سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاءالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سیدحسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، نارین ایوبی، شقایق فتاحی و مرتضی رستمی دیگر بازیگران سریال «نون خ» هستند. سری دوم این مجموعه طنز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت و حالا فصل چهارم این مجموعه نوروز ۱۴۰۲ به آنتن بازمی‌گردد.
***
استاد کریمی‌مراغه‌ای درگذشت
استاد کریمی‌مراغه‌ای، شاعر سرشناس و برجسته آذربایجان و ایران در ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. 
به گزارش تسنیم، استاد کریمی‌مراغه‌ای، شاعر سرشناس و برجسته آذربایجان و ایران ‌پس از طی یک دوره بیماری پنجشنبه گذشته چشم از جهان فروبست. 
استاد میرزاحسین کریمی‌مراغه‌ای دارای نشان درجه یک هنری بود و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور، سال 1399 به پاس 89 سال فعالیت شعری به وی اعطا شد. اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از 350 هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلندآوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت. 
اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب 25 جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب 30 جلد چاپ و منتشر شده است.  این شاعر معاصر خطه آذربایجان متولد ۱۳۱۰ در مراغه و ساکن این شهر و ادامه‌دهنده سبک سنتی و کلاسیک شعر بود. استاد کریمی در اشعار طنز خود بیشتر رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است. اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده‌ است ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری، با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیار آمیختگی دارد. 
بیانات رهبر انقلاب درباره استاد کریمی‌مراغه‌ای بخوبی منظومه فکری این شاعر معاصر را معرفی می‌کند؛ شاعری که به فرموده ایشان: «در جای‌جای اشعار طنز خود مواد مخدر و آلودگی‌های جوانان را که سوغات دولت‌های جهانخوار برای کشورمان بوده به باد انتقاد گرفته و به بی‌تحرکی ملت و دولت حاکمه رژیم گذشته اشاراتی بس آگاهانه کرده است».

Page Generated in 0/0060 sec