printlogo


کد خبر: 259955تاریخ: 1401/11/23 00:00
هفته بیستم لیگ برتر با تقابل پیکان - استقلال در اکباتان
فقط برد می‌خواهند

در نخستین دیدار هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، پیکان تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهرک اکباتان (پاس قوامین) میزبان استقلال خواهد بود. هفته بیستم لیگ برتر فوتبال که در واقع پایان ثلث دوم مسابقات است، با دیدار پیکان تهران و استقلال در ورزشگاه پاس قوامین تهران آغاز می‌شود. پیکانی‌ها بعد از مدت‌ها به این ورزشگاه بازگشته‌اند، در حالی ‌که در هفته‌های گذشته در کرج میزبان بودند. این مسابقه حساس بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. پیکان ۲۱ امتیازی در رده دوازدهم جدول است و در صورت پیروزی شانس صعود ۳ پله‌ای در جدول لیگ را دارد؛ اتفاقی که احتمالش بسیار کم است، زیرا این تیم پرتلاش تهرانی با ۹ گل‌ زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و بعید است حریف تیم پرمهره و باکیفیت استقلال شود. بازیکنان پیکان اکثرا جوانان جویای نامی هستند که انگیزه فراوانی برای این مسابقه دارند ولی استقلالی‌ها ستارگانی در حد تیم‌ملی دارند. پیکان ۳ هفته است شکست نخورده و شاید هدف اول این تیم در بازی امروز هم‌ نباختن باشد اما استقلال به دنبال برد است تا همچنان در تعقیب سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول باقی بماند و امیدوار به قهرمانی دوباره در این فصل. استقلال در ۳ هفته اخیر ۱۰ گل به حریفان ‌زده و خط حمله‌ای هماهنگ و زهردار پیدا کرده که مهارش برای هر تیمی مشکل است. در عوض پیکان رشید مظاهری را به خدمت گرفته؛ دروازه‌بان اسبق سپاهان و استقلال که انگیزه‌های خاص خود را در این بازی دارد. شرزود تمیروف، مهاجم سابق پرسپولیس هم که هفته پیش گلزنی کرد تا به شیوه کریس رونالدو خوشحالی کند دیگر چهره خاص این بازی است. بدل رونالدو حالا می‌خواهد خودی نشان دهد. در استقلال هم ‌حسین حسینی، دروازه‌بان اصلی آبی‌پوشان به ترکیب بازگشته تا خیال استقلالی‌ها راحت شود. از سویی ساپینتو هم باید در ورزشگاه خالی احساسات خود را کنترل کند تا استقلال با آرامش بیشتری بازی کند. آبی‌پوشان در صورتی که بیش از ۴ گل به پیکان بزنند؛ جای پرسپولیس را به صورت موقت‌ در جدول می‌گیرند که البته برد با این نتیجه دور از ذهن است.
* تکرار صفر - صفر؛ نه!
پیکان در بازی رفت استقلال را متوقف کرد اما پیش‌بینی‌ها بر این است بازی برگشت ۲ تیم در استادیوم پاس با گل همراه باشد، به این خاطر که استقلال در دور برگشت به تیم خوبی در فاز تهاجمی تبدیل شده است؛ تیمی که زیاد موقعیت ایجاد می‌کند و طبیعتا زیاد هم گل می‌زند. استقلال در 4 بازی دور برگشت 11 گل‌ به ثمر رسانده و معدل گل‌ زده این تیم در هر بازی 2.77 است. استقلال در مسیر قهرمانی به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد. از سویی ۳ بازی از ۴ بازی پیکان در دور برگشت با مربیگری مجتبی حسینی و با جوانان آینده‌داری که در اختیار دارد، با گل همراه بوده و تنها مصاف این تیم با نفت مسجدسلیمان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. پیکان در برابر ملوان یک بر صفر شکست خورد. با همین نتیجه از سد تیم مس کرمان گذشت و در خانه تیم نساجی که آخرین بازی این تیم در لیگ برتر بود، به نتیجه مساوی یک - یک دست یافت. این یعنی پیکان علاقه‌مند است بازی‌هایش با گل همراه باشد و در صورت ایجاد موقعیت به برتری برسد. همان‌طور که موفق شد تیم سپاهان را در هفته چهاردهم با یک گل شکست دهد. این تنها نتیجه خوب مجتبی حسینی با جوان‌هایش نبوده است. آنها در لیگ فصل پیش هم موفق شده بودند سپاهان را شکست دهند و این فصل هم در استادیوم آزادی بازی خوبی برابر پرسپولیس انجام دادند و به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند، آن هم در حالی که با توجه به موقعیت‌های ایجاد شده، شانس پیروزی هم داشتند. با همه این اوصاف به نظر می‌رسد استقلال با سبک بازی تهاجمی درصدد کسب پیروزی در این دیدار خواهد بود و پیکان هم به سبب توانمندی فردی با ایده‌ای متفاوت در اندیشه پیروزی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید امروز بازیکنان کدامیک از ۲ تیم ایده سرمربی را بهتر در زمین پیاده می‌کنند. با توجه به انگیزه‌های ۲ تیم برای کسب پیروزی به نظر می‌رسد تساوی بدون گل نتیجه پایانی این بازی نباشد.
* حسینی: بازی سختی داریم
سرمربی پیکان از رعایت اصولی دفاع در تیمش حمایت کرد و آن را جزئی از یک فوتبال آبرومندانه دانست. سیدمجتبی حسینی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با استقلال شرکت کرد و گفت: بازی بسیار سختی مقابل تیمی داریم که این روزها خیلی خوب نتیجه می‌گیرد و از قطب‌های بزرگ فوتبال ایران است. امیدوارم بازیکنانم طی این چند جلسه تمرینی که داشتیم تمرکز خوبی به دست آورده باشند، چون واقعا بازی مشکلی مقابل این‌ همه بازیکن خوب و‌ تیمی که روی دور افتاده است، داریم. سرمربی پیکان در ادامه گفت: تنها اتفاق بدی که افتاده اینکه نمی‌دانم به چه دلیلی شرایط میزبانی را از ما گرفتند. ما هفته‌ها در کرج بازی می‌کردیم و شرایط خوبی در آنجا داشتیم و‌ خیلی راحت میزبانی از ما گرفته شد. جا دارد از مسؤولان ورزشگاه پاس تشکر کنم که اجازه دادند بازی در این زمین برگزار شود اما ما هفته‌ها در کرج بازی می‌کردیم و این حق را از ما گرفتند. حسینی درباره مصدومیت بیش از حد بازیکنان پیکان و غیبت آنها گفت: به هر شکل بحران مصدومیت وقتی سراغ یک تیم می‌آید، خیلی کار را سخت می‌کند و حق انتخاب مربی را کم می‌کند. در 5-4 هفته اخیر خیلی اذیت شدیم. ما امیر شبانی، دانیال جهانبخش، امیرحسین عزیزی، ابراهیم صالحی، تیته، محمدحسین فلاح و مجتبی حقدوست را به دلیل مصدومیت نداریم. در کل بازیکنان مصدوم زیادی داریم. سامان فلاح هم محروم است.
وی درباره شلوغ‌کاری نیمکت‌ تیم‌های لیگ برتری در جریان برگزاری مسابقات و اینکه این کار روی تصمیمات داور تاثیر خواهد داشت، گفت: سر و صدا زیاد است، به این دلیل که ما می‌خواهیم از همه داورها تست بگیریم. با تمام احترامی که برای کمیته داوران قائل هستم اما هیچ کجای دنیا ندیده‌ام که این همه داور مختلف در طول لیگ قضاوت کنند. شما وقتی دائم بخواهید داورهای بی‌تجربه را بیاورید و قضاوت دیدار سخت به آنها بدهید، هم برای داور و هم برای تیم‌ها دشوار می‌شود. به نظر من اگر یک داور با تجربه را بگذارند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. حتی اگه سر و صدا هم باشد، آن داور تجربه کافی را دارد که مدیریت کند. به هر حال استفاده از داوران کم‌تجربه برای کسب تجربه بیشتر، تاوان دارد؛ هم برای خودشان و هم برای ما. مجتبی حسینی درباره غیبت سامان فلاح و همچنین جایگزین او گفت: به هر شکل هر بازیکنی شرایط خودش را دارد. سامان امسال فصل خوبی داشته است و بازیکنان خوب دیگری هم در اختیار ما هستند. امیدوارم روز خوب آنها باشد و بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. مشکلی با این قضیه نداریم. حسینی درباره ضعف خط حمله پیکان در گلزنی نیز گفت: من فکر می‌کنم اکثر تیم‌های لیگ به همین شکل هستند. انگشت را سمت ما و تمیروف می‌گیرید اما به نظرم این کار درستی نیست و خط حمله خوبی داریم. در فوتبال یکسری اصول دفاعی داریم و یکسری اصول هجومی که ما سعی می‌کنیم جفت آنها را رعایت کنیم. اینکه بیاییم بگوییم پیکان خوب دفاع می‌کند، باید بگویم که درست است. البته هم خوب دفاع می‌کنیم و هم خوب حمله می‌کنیم. باید در آزادی ۵ گل بخوریم؟ خب! نمی‌خواهیم بخوریم. برویم جلوی استقلال ۳ گل دریافت کنیم؟ خب! این را نمی‌خواهیم. خوب دفاع می‌کنیم که اینقدر گل نخوریم. اگر بد دفاع کنیم همین‌قدر گل می‌خوریم. پس سعی می‌کنیم خوب دفاع کنیم و سعی داریم برنامه‌های هجومی خوب هم داشته باشیم اما در بحث مالکیت توپ، کیفیت فوتبالیست هم مهم است. وی در ادامه گفت: ما به این فکر می‌کنیم یک فوتبال قوی و آبرومند مقابل استقلال بازی کنیم. نتیجه چیزی نیست که ما از قبل آن را پیش‌بینی کنیم. سعی می‌کنیم تمام موار‌دی را که باید مقابل یک‌ تیم خوب و باکلاس و قدرتمند اجرا شود، عملیاتی کنیم. حالا اینکه نتیجه چه می‌شود، خیلی آیتم‌های زیادی دارد که باید رعایت کنیم. آنالیز خوبی از استقلال داشته‌ایم. مهدی قائدی و محمد محبی در فرم خوبی هستند، در واقع همه بازیکنان آنها در فرم خوبی هستند. آنالیز خوبی داشته‌ایم و امیدوارم بازیکنان مسؤولیت‌های خود را به بهترین شکل انجام دهند.
***
پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» از بازی امروز آبی‌ها می‌گوید
صادق ورمزیار: پیکان تدافعی بازی می‌کند
زهره فلاح‌زاده: کارشناس فوتبال با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت استقلال در هفته‌های گذشته ترکیب ثابت این تیم برابر حریفان بوده است، گفت: استقلال باید راه خوبی را برای عبور از دفاع پیکان پیدا کند. صادق ورمزیار در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره پیروزی ۳ بر یک استقلال برابر نفت مسجدسلیمان گفت: استقلال به ۲ دلیل توانست برابر حریفانش در هفته‌های گذشته پیروز میدان باشد؛ ابتدا ترکیب ثابت استقلال که باعث شد بازیکنان شناخت بهتری نسبت به هم داشته باشند و کار را راحت‌تر انجام دهند، دوم بازی آرش رضاوند که توانست نقش یک بازیساز را در زمین ایفا کند. اگرچه کار تخصصی‌اش نبود اما او توانست این نقش را بخوبی ایفا کند تا حال با ۳ بردی که آبی‌ها به دست آورده‌اند از لحاظ روحی - روانی در شرایط خوبی قرار بگیرند. وی درباره زدن ۱۰ گل در ۳ بازی تاکید کرد: یکی از دلایل این گلزنی‌ها، وینگرهای چپ و راست خوب در استقلال است. آنها بخوبی در حمله شرکت و برای مهاجمان فضاسازی می‌کنند. هم قائدی و هم ارسلان مطهری تلاش زیادی کرده‌اند تا تیم بتواند موفق باشد، اگرچه ارسلان پایش به گل باز نشد اما نقش بسزایی در موفقیت استقلال داشت. ورمزیار درباره دیدار امروز یکشنبه ۲۳ بهمن استقلال برابر پیکان تهران هم گفت: استقلال همیشه برابر پیکان به مشکل خورده است و به نظر این بار هم بازی سختی برابر این تیم دارد. تیم‌های سیدمجتبی حسینی فشرده و دفاعی بازی می‌کنند و گل زدن به این تیم سخت است البته اگر استقلال به دنبال قهرمانی است، باید تمام بازی‌های پیش روی خود را با برد به پایان برساند. ضمن اینکه کادر فنی باید راه‌های نفوذ به خط دفاع هماهنگ پیکان را بیابد. ورمزیار در پایان خاطرنشان کرد: بالای جدول شرایط حساسی پیدا کرده؛ سپاهان و پرسپولیس هم‌امتیاز هستند و دیدار این ۲ تیم نقش تعیین‌کننده‌ای برای استقلال خواهد داشت، به شرطی که آبی‌ها به تنها چیزی که فکر می‌کنند برد باشد تا بتوانند از این ۲ تیم عبور کرده و به قهرمانی دست یابند. 

 


Page Generated in 0/0056 sec