printlogo


کد خبر: 259961تاریخ: 1401/11/23 00:00
اخبار

توزیع ۵۰۰۰ اصله نهال در روز ۲۲ بهمن در پایتخت
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از توزیع ۵۰۰۰ نهال در میان مردم در روز ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: این نهال‌ها متناسب با اقلیم تهران انتخاب شده‌اند و ما تلاش می‌کنیم در زمینه کاهش آلودگی هوا و افزایش اکسیژن فعالیت کنیم. به مناسبت بزرگداشت ۲۲ بهمن در غرفه جهادکشاورزی بیش از ۵۰۰۰ نهال با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی» میان مردم توزیع شد. رضا بیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پوشش «ایران سرسبز، ایران قوی» طی سال گذشته حدود ۷۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام شد. با توجه به تجربه‌ سال گذشته بحث کاشت یک میلیارد اصله نهال طی 4 سال مطرح شده است تا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر سال ۲۵۰ میلیون نهال بکاریم و ۱۲۹ نهالستان آماده کاشت نهال‌هایی با نیازهای آبی کم هستند. برای کاشت این نهال‌ها مناطقی مشخص شده است که بالای ۳۵۰ میلیمتر بارندگی دارند. وی ادامه داد: (۲۲ بهمن) در غرفه جهاد کشاورزی بیش از ۵۰۰۰ نهال شامل نهال‌های افرا، سنجد، زیتون تلخ و بادام، همچنین سرو و ۱۰۰۰ بذر  بادام در میان مردم توزیع شد؛ داخل بسته‌های این نهال‌ها بروشور راهنمای کاشت و نگهداشت قرار داده شده است. مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: کشور ما برای کاهش آلودگی و افزایش اکسیژن نیاز به نهالکاری دارد، چراکه با هر هکتار نهالکاری 2.5 تن ترسیب کربن انجام می‌شود، بنابراین با توجه به آلودگی هوا از اوایل آبان تا اواسط بهمن در تلاشیم با این نهالکاری‌ها حداقل بتوانیم در تهران و شهرهای بزرگ آلودگی هوا را کنترل کنیم.
***
جمع‌آوری کمک‌های مردمی ‌به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه
جمعیت‌ هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به درخواست‌های مردمی‌ برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه همچنین تاکید بر تداوم جمع‌آوری کمک‌ها برای مناطق زلزله‌زده خوی، شماره حساب‌های این جمعیت را برای دریافت کمک‌های نقدی خیران و مردم نوع‌دوست کشورمان اعلام کرد. بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، متن این اطلاعیه به شرح است: «به دنبال وقوع زلزله مهیب در کشورهای ترکیه و سوریه و تلفات جانی و خسارات مالی قابل توجه به مردم عزیز ۲ کشور همسایه و با توجه به درخواست‌های متعدد مردم نوع‌دوست کشور از جمعیت هلال‌احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان و فراهم کردن امکان مشارکت‌های عمومی و داوطلبانه در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان، علاوه بر ارسال کمک‌های امدادی ایران از ساعات نخست پس از زمین لرزه، به این وسیله شماره حساب‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم، خیران، حامیان و اشخاص حقوقی کشورمان به شهروندان زلزله‌زده در کشورهای ترکیه و سوریه به شرح زیر اعلام می‌گردد: کمک‌های نقدی به مردم زلزله‌زده ترکیه: بانک مرکزی: شماره حساب: ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴
شماره شبا: IR۸۶۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴
شماره کارت: ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۱۹
کمک‌های نقدی به مردم زلزله‌زده سوریه:
بانک ملی: شماره حساب ۹۹۹۹۹
همچنین براساس اعلام جمعیت هلال‌احمر، پوشش «مهر تابان» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی‌ به زلزله‌زدگان خوی نیز با شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و به نام جمعیت هلال‌احمر همچنان فعال است.
***
رونمایی از سامانه و شبکه بی‌سیم اختصاصی اورژانس اجتماعی
 فاز نخست سامانه و شبکه بی‌سیم اختصاصی (POC) اورژانس اجتماعی با حضور جمعی از مدیران سازمان بهزیستی کشور و قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول به بهره‌برداری رسید.  بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول گفت: امیدوارم سرویس «بی‌سیم آواک» بتواند در مواقع حساس و بحرانی، نیازهای سازمان بهزیستی کشور را برآورده کند. همچنین قادری در این مراسم اظهار داشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور: تجهیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به بی‌سیم، این نوید را می‌دهد که بهزیستی به‌عنوان یک سازمان حمایتی و تخصصی دارای یک شبکه هوشمند اختصاصی شود و با ارتباط صوتی و تصویری، خدمات حرفه‌ای خود را در بعد جغرافیایی ارائه دهد. ارتباطات بی‌سیم صوتی و تصویری راهگشا در ماموریت‌های اورژانس اجتماعی، وسعت عملکرد به جغرافیای کشور، امکان برقراری ارتباط زنده تصویری، راحتی گروه‌بندی و کنترل کاربران و دیسپچر کارآمد با قابلیت مشاهده موقعیت مکانی کاربران در گروه‌های مختلف، از جمله ویژ‌گی‌ها و مزایای سرویس آواک در این همکاری عنوان شده است.
***
افزایش ۳ برابری سرانه فضای آموزشی بعد از پیروزی انقلاب
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ سرانه فضای آموزشی تحصیلی کشور 1.5 مترمربع بود، گفت وضعیت سرانه فضای آموزشی کشورمان با پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۵ مترمربع رسیده است. حمیدرضا خان‌محمدی در تشریح آخرین وضعیت مدارس شهرستان خوی به دلیل آسیب‌های وارده در اثر زلزله اخیر گفت: زلزله‌ای که اخیرأ در شهرستان خوی استان آذربایجان ‌غربی شاهد بودیم با قدرت 5.9 ریشتر قدرت تخریب، اتفاق افتاد که خسارت‌هایی را به مدارس شهرستان وارد کرد. وی با تاکید بر اینکه ۴۷۰ مدرسه در دامنه زلزله اخیر قرار داشته است، افزود: از میان ۴۷۰ مدرسه مورد نظر به ۸۸ مدرسه آسیب وارد شده که از این میان ۵ مدرسه نیاز به بازسازی دارد. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ورود گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز برای کمک به بازسازی مدارس آسیب‌دیده خبر داد و تاکید کرد: کار تعمیر مدارس مورد نظر با سرعت دنبال می‌شود و با جابه‌جایی‌هایی که در منطقه انجام می‌شود، قرار شد بچه‌های دانش‌آموز به چرخه آموزش بازگردند تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل آسیب دیدن کلاس درس و مدرسه از تحصیل محروم نباشد. 

Page Generated in 0/0062 sec