printlogo


کد خبر: 259972تاریخ: 1401/11/23 00:00
اخبار

عوامل اقدام ناکام خرابکارانه در اصفهان دستگیر شدند
جمعه هفته گذشته وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای مشترک، از دستگیری عوامل اصلی اقدام ناکام خرابکارانه در اصفهان علیه یکی از مراکز وزارت دفاع خبر دادند. در اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده است: با عرض تبریک و تهنیت صمیمانه به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که با همکاری تنگاتنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مساعدت حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عوامل اصلی تلاش ناکام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در هشتم ماه جاری در اصفهان، شناسایی و بازداشت شدند. 
در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به ادامه‌دار بودن جریان تحقیقات از متهمان بازداشت شده، لذا اطلاعات تکمیلی در زمان مقتضی منتشر خواهد شد. 
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در این اطلاعیه تاکید کرده‌اند: اجمالا تاکنون دخالت مزدوران رژیم موقت صهیونیستی در آن اقدام اثبات شده است. اگرچه عملیات ناکام رژیم غاصب در پی استیصال از ضربات کوبنده‌ای است که در درون سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است؛ با این حال جان برکفان گمنام در ۲ نهاد اطلاعاتی کشور اعلام می‌نمایند با وجود ناکامی آن رژیم در اقدام سخیف پیش‌گفته، با این حال نفس تعدی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجازات مضاعف داشته و با واکنش عبرت‌آموز حافظان امنیت ایران مقتدر مواجه خواهد شد.
***
سرلشکر موسوی: ایران اسلامی مستقل و مقتدر در مقابل زیاده‌خواهان ایستاده است
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم زنجان ضمن تشریح برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: کسب استقلال و ایجاد نظام سیاسی مستقل، تدوین قانونی اساسی متکی بر مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و طرح موضوع ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی مشروعیت و قدرت نظام اسلامی، احیای بعد سیاسی احکام دینی و توجه به اسلام سیاسی پس از ۱۴۰۰ سال، از جمله دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است که در قالب نظام مردم‌سالاری دینی مدون و پیاده شده و در قلمرو اندیشه‌ها و نظام‌های سیاسی جهان الگویی نوین ارائه کرده است. 
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز بی‌تردید، ایران یکی از معدود کشورهای مستقل دنیا به شمار می‌آید و با گذشت 44 سال از عمر پربرکت انقلاب همچنان مستقل و مقتدر در مقابل زیاده‌خواهان و بیگانگان ایستاده است. به همین دلیل امروز برخلاف دورانی که تحت سلطه آمریکا بود در نظام بین‌الملل بویژه در منطقه و جهان اسلام از جایگاه مهم و تاثیر گذار برخوردار است.
وی ادامه داد: دشمنانی که انقلاب اسلامی دست آنان را از منابع و ثروت‌های ملت ایران کوتاه و شر شیطانی‌شان را از سر کشور رفع کرد، در طول 44 سال گذشته از هیچ توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی دریغ نکردند؛ ترفندها و توطئه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در اشکال مختلف و با ابزارهای گوناگون در همه مقاطع با هدف تهی‌سازی انقلاب از پشتوانه مردمی و ساقط کردن نظام پیگیری شده است.
***
پیام‌های تبریک وزیران خارجه کشورها به ایران
وزرای خارجه 9 کشور در پیام‌های جداگانه‌ای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند. 
بوگدان اورسکو وزیر خارجه رومانی، ایوان جیل پینتو وزیر خارجه ونزوئلا، سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان، ‌رمطان لعامره وزیر خارجه الجزایر، آرارات میرزوییان وزیر خارجه ارمنستان، جینبک کولیبایف وزیر خارجه قرقیزستان و برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا، از جمله وزرایی بودند که روز گذشته به حسین امیرعبداللهیان این روز را تبریک گفتند.
 مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان در پیام خود از خداوند متعال برای ملت بزرگ ایران شکوفایی، تعالی و سرافرازی و برای تحکیم روابط و همکاری‌های ۲ کشور مسلمان و همسایه، تقویت روزافزون مناسبات را خواستار شد. 
گردان گرلیچ رادمان، وزیر خارجه و اروپایی جمهوری کرواسی نیز در پیام خود فرا رسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت و نوشت: کرواسی همکاری‌های بلندمدت با ایران در زمینه‌های مختلف را ارج می‌نهد و اطمینان دارد تلاش‌های مشترک دو طرف، به تامین بیشتر منافع ملی ۲ کشور منجر خواهد شد. ایویکا داچیچ، وزیر خارجه صربستان نیز در پیامی فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

Page Generated in 0/0057 sec