printlogo


کد خبر: 259979تاریخ: 1401/11/24 00:00
اخبار

مهلت دریافت آثار جشنواره فیلم مقاومت تا 27 بهمن تمدید شد
دریافت آثار هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تا 27 بهمن‌ تمدید شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با توجه به استقبال و درخواست‌های هنرمندان و فیلمسازان داخلی و خارجی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تا 27 بهمن‌ماه 1401 تمدید شد. 
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در 17 محور موضوعی و در 6 بخش اصلی، جهان بدون اسرائیل، دفاع مقدس، نسل روایت، فیلمنامه و نقد و پژوهش علوم انسانی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و به دبیری جلال غفاری قدیر، اسفندماه سال جاری در خلیج‌فارس برگزار خواهد شد. 
***
میزبانی همزمان ۱۴ استان از جشنواره موسیقی فجر
14 استان همزمان با برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، این رویداد را میزبانی خواهند کرد. 
همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، ۱۶۶ اجرای صحنه‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، مازندران، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خراسان شمالی، جنوب کرمان، گیلان، گلستان و هرمزگان به روی صحنه خواهد رفت. 
استان گلستان با ۳۴ اجرا، آذربایجان شرقی ۲۰، کرمانشاه ۱۸، خراسان شمالی ۱۴، زنجان ۱۲، هرمزگان ۱۲، جنوب کرمان ۱۱، کهگیلویه‌وبویراحمد ۱۱، مازندران ۸، همدان ۶، بوشهر ۶، البرز ۵، لرستان ۵ و گیلان با ۴ اجرای صحنه‌ای میزبان سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود. 
سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار خواهد شد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود. 
***
سینماها در ۳ روز تعطیلی بیش از ۵ میلیارد فروختند
سینماهای کشور طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه موفق شدند با جذب ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ مخاطب، گیشه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی را محقق کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، طی این ۳ روز، کمدی بخارست با ۵۰ هزار و ۶۰۰ مخاطب، پرتماشاگرترین فیلم سینماهای کشور بود. گیشه ۳ روزه این فیلم نیز با یک میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان بسته شد. «ملاقات خصوصی» با یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان، «چپ، راست» با ۹۹۶ میلیون، «لوپتو» با ۲۶۸ میلیون، «جزیره طلایی» با ۲۲۲ میلیون و «پالتو شتری» با ۲۱۳ میلیون تومان، پرتماشاگرترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران طی این مدت بودند. 
سینمای ایران در شرایطی موفق به تحقق گیشه بیش از ۵ میلیاردی شده که مقارن با آخرین روزهای جشنواره فجر بود. عموما در روزهای جشنواره، ظرفیت بسیاری از فیلم‌های روی پرده، به آثار جشنواره اختصاص پیدا کرده و طبیعتا فیلم‌های معمول، با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند. 
به همین دلیل، همزمان با استقبال خوبی که در سینماهای مردمی، از آثار جشنواره به عمل آمد، این میزان استقبال از فیلم‌های روی پرده به دلیل تقارن با روزهای پایانی جشنواره و مسافرت عده‌ زیادی از مردم، آمار خوبی محسوب می‌شود که در ادامه فرآیند استقبال مردم از سینماها طی یک ماه‌ اخیر به حساب می‌آید. با توجه به پایان یافتن جشنواره، انتظار می‌رود فرآیند استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده با اقبال بیشتری همراه شود. 
***
«شرح الف خمیده» با ۳ راوی به چاپ رسید
جدیدترین مستند داستانی انتشارات کتابستان درباره زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان «شرح الف خمیده» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جدیدترین مستند داستانی انتشارات کتابستان درباره زندگی حضرت زهرا (س) با عنوان شرح الف خمیده منتشر شد. شرح الف خمیده روایت‌گر‌ زندگی دخت نبی‌ مکرم‌ اسلام از پیش از تولد تا بعد از شهادت است. 
لیلا مهدوی، نویسنده کتاب که پیش از این رمان «نشان حسن» را درباره فرزندان امام حسن در کربلا نگاشته بود، در اثر جدید خود با ۳ راوی زندگی حضرت فاطمه (س) را روایت کرده است. حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) روایتگر روزهای پیش از تولد تا خردسالی است. روزهای کودکی تا روزهای نزدیک به سقیفه را خود حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) روایت می‌کند. باقی کتاب را نیز اسماء بنت عمیس، همسر جعفر طیار روایت می‌کند. 
نویسنده کتاب شرح الف خمیده، آن را با تکیه بر منابع نوشته است و با استفاده از راوی اول‌شخص خواننده را به نزدیک‌ترین حس و حال به آن دوره تاریخی می‌برد. 
شرح الف خمیده با بررسی و پژهش نزدیک به 100 منبع مختلف به نگارش درآمده و سعی شده است دقیق‌ترین اطلاعات تاریخی به شکل درست و با کمترین تخیل برای مخاطب روایت شود. شرح الف خمیده در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۱۰۵ هزار تومان از سوی نشر کتابستان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0062 sec