printlogo


کد خبر: 260002تاریخ: 1401/11/24 00:00
اخبار

فوت یک دانشجوی ایرانی در زلزله ترکیه و بازگشت ۱۳۰ دانشجو به کشور
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از دانشجو‌های ایرانی که در قبرس شمالی درس می‌خواند، برای تعطیلات بین ترم به ترکیه سفر می‌کند و در آنجا به علت وقوع زلزله جان خود را از دست می‌دهد. هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا درباره آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی ساکن ترکیه گفت: در پی زلزله‌ای که بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن به بزرگی 7.9 ریشتر مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند با تلاش سفارت و سرکنسولگری ایران، دانشجویان مقیم شهر‌های دیاربکر و غازی عینتاب به کشور بازگشتند. 
وی افزود: تاکنون ۱۳۰ نفر از دانشجویان ایرانی ساکن ترکیه به کشور بازگشته‌اند و یک دانشجو به علت وقوع زلزله در این کشو جان خود را از دست داده است. داداش‌پور تصریح کرد: اغلب دانشجویان در زمان وقوع زلزله به علت تعطیلات یا به ایران بازگشته بودند یا به آنکارا و استانبول سفر کرده بودند و در مناطق زلزله‌زده حضور نداشتند. 
وی اضافه کرد: شهره نجفی، دانشجوی ایرانی که در قبرس شمالی تحصیل می‌کرد به علت تعطیلات بین ۲ ترم به کشور ترکیه سفر کرده بود که در حادثه زلزله فوت کرد. رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشجویان ایرانی بیشتر در ۳ استان دیاربک، قازیان‌تپ و آدانا حضور دارند.
***
برخورداری ۹۸ درصد ایرانیان از پرونده الکترونیک سلامت
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت آخرین وضعیت پرونده الکترونیک ایرانیان را تشریح کرد و گفت: تنها ۲ درصد جمعیت ایرانی در سطح یک ارائه خدمت پرونده الکترونیک سلامت ندارند که آنها هم می‌توانند به واحدهای ارائه خدمات محل سکونت خود مراجعه کرده و پرونده الکترونیک برای خود تشکیل دهند. 
دکتر مصطفی رضایی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد جمعیت ایرانی دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، گفت: مشخصات این افراد در قالب پرونده الکترونیک در سامانه‌های سطح یک وجود دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز ارائه خدمات در قالب این پرونده، خدمت دریافت کنند. اطلاعات مرتبط با سلامت آنها نیز در این پرونده‌ها ثبت می‌شود. وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای ۲ درصد باقیمانده جمعیت که در سطح یک پرونده الکترونیک سلامت ندارند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به واحدهای ارائه خدمات محل سکونت پرونده خود را تشکیل دهند. 
وی درباره اتصال پرونده‌های پزشکی خانواده از سطح یک به سطح ۲ نیز توضیح داد: بر اساس بررسی‌هایی که در شبکه‌های بهداشت و درمان داشتیم، ۸۵ درصد شبکه‌های بهداشت و درمان بدون کوچک‌ترین مشکلی می‌توانند اطلاعات خود را به شکل الکترونیک با سطح ۲ به اشتراک بگذارند و ۱۵ درصد باقیمانده هم به دلیل مشکلات جزئی است که قابل رفع است.
***
راه‌اندازی نخستین تعمیرگاه خودروی بانوان در مراکز معاینه فنی تهران
به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی، نخستین تعمیرگاه خودروی ویژه بانوان در مرکز معاینه فنی آبشناسان در غرب تهران راه‌اندازی شد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح این رویکرد جدید و راه‌اندازی نخستین واحد تعمیرگاهی مختص بانوان در تهران گفت: در حال حاضر مرکز معاینه فنی آبشناسان روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو در مراجعه اول پذیرش می‌کند که از این تعداد حدود ۱۸۰ دستگاه خودرو در آزمون‌های معاینه فنی مردود می‌شوند و نیاز به مراجعه به بخش تعمیرگاهی جهت رفع ایراد دارند. از خودروهای دارای نقص فنی حدودا بالغ بر ۳۰ درصد یعنی تعداد ۵۵ دستگاه خودرو متعلق به بانوان است. به گفته شادی مالکی، نظرسنجی انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران نشان می‌دهد بخش کثیری از مراجعه‌کنندگان بانو به بخش تعمیرگاهی مراکز به منظور رعایت موازین، سهولت در ارتباط و احساس امنیت و اعتماد بیشتر تمایل به استفاده از یک فضای کاری مختص به بانوان دارند. از این رو در همین راستا ستاد معاینه فنی به عنوان طرح آغازین نسبت به ایجاد و راه‌اندازی مرکز تعمیرگاهی ویژه بانوان در یکی از مراکز معاینه فنی غرب تهران اقدام کرده و در گام‌های بعدی پس از دستیابی به بهترین الگو نسبت به توسعه آن در تمام مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام خواهد کرد.
***
افزایش آمار مسافران مترو در روز برفی پایتخت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به بارش برف و ترافیک سنگین در خیابان‌های پایتخت، روز گذشته شهر زیرزمینی شاهد استقبال بالای مسافران بویژه در خط یک و ایستگاه‌های تقاطعی بود. مسعود درستی با اشاره به اینکه صبح دیروز تمام شبکه متروی تهران بویژه ایستگاه‌های تئاتر شهر و دروازه‌ دولت با افزایش مسافر روبه‌رو بودند، افزود: با توجه به اعلام هواشناسی، پیش‌بینی این افزایش آمار مسافری را داشتیم و تمام تمهیدات لازم برای اعزام به‌موقع قطارها اندیشیده شده است. وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، قطارها سر وقت خود به ایستگاه‌ها اعزام شدند اما به دلیل افزایش مسافران شاهد شلوغی در ایستگاه‌ها بودیم. ازدحام جمعیت باعث می‌شود مسافران برای سوار و پیاده ‌شدن به‌ قطار به زمان بیشتری احتیاج داشته باشند و به همین دلیل نیز قطارها با تأخیر از ایستگاه‌ها خارج می‌شدند اما سرفاصله اعزام قطارها در خطوط به طور منظم و طبق برنامه انجام شده است. 
وی با بیان اینکه متروی تهران تمام توان خود را برای ارائه خدمات به کار خواهد گرفت، گفت: از ابتدای صبح دیروز با اعزام فوق‌العاده قطارها سعی کردیم از ازدحام جمعیت جلوگیری شود اما به دلیل افزایش آمار مسافری، شاهد شلوغی در ایستگاه‌ها بودیم. 

Page Generated in 0/0052 sec