printlogo


کد خبر: 260017تاریخ: 1401/11/24 00:00
تهیه بسته‌ وحدت‌آفرین با استقبال نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی مواجه شد
تمجید از امتداد وحدت

گروه سیاسی: «اقتدار در برابر سناریوهای ضدانقلاب و عطوفت حداکثری در برابر متهمان و فریب‌خوردگان دستگیر‌شده»؛ این را می‌توان تعریفی مختصر از استراتژی نظام جمهوری اسلامی در برابر آشوب‌های چند ماه اخیر دانست.
پس از فرمان عفو گسترده رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ارتباط با محکومان و بازداشت‌شده‌های اغتشاشات اخیر، دولت نیز در امتداد این رویکرد پدرانه معظم‌له، در حال تهیه بسته‌ وحدت‌آفرین است. این موضوعی بود که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه راهپیمایی عظیم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد. رئیس‌جمهور در این باره گفت: حضور و اتحاد ملی مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است. در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه، در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای نیز که بر اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت. 
در همین حال طرح دولت برای امتداد عفو رهبری که از آن به عنوان بسته «امتداد وحدت» دولت یاد می‌کنند با استقبال فعالان سیاسی مواجه شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی جوانان و دانشجویان را سرمایه کشور توصیف کرد و گفت: بخشش دانشجویان خاطی در اغتشاشات اخیر از سوی دولت اقدامی قابل تقدیر و درخور حمایت است. حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اعلام خبر بخشش دانشجویان خاطی در اغتشاشات اخیر از سوی دولت توسط رئیس‌جمهور گفت: این اقدام سبب حفظ حداکثری جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور می‌شود.
علی مطهری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نیز بخشودگی دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات اخیر شرکت کردند را اتحادآفرین دانست و گفت: پس از فرمان عفو رهبری، لازم است سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز وظایف خود را برای اتحاد در کشور انجام دهند. وی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد هم در شلوغی‌ها به اشتباه بازداشت شده باشند، درباره تصمیم دولت برای بخشودگی افراد مختلف مرتبط با این حوادث اظهار داشت: این بسیار کار شایسته‌ای بود و به دنبال عفو رهبری درباره محکومان و متهمان باید هر سازمان و نهادی نیز وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد. این فعال سیاسی درباره چهره‌های هنری، ورزشی و رسانه‌ای که در حوادث اخیر دستگیر شدند نیز گفت: در آن شرایط برخی هنرمندان نیز اظهارنظرهایی کردند و الان ممکن است نظر دیگری داشته باشند؛ صداوسیما باید با این افراد گفت‌وگو و اعلام همکاری کند، زیرا در آن شرایط هیجانی، حرف ناپخته زدند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، برنامه دولت سیزدهم برای فراهم کردن شرایط بی‌سابقه بازگشت ایرانیان به وطن را اوج تحمل نظام دانست و گفت: رئیس‌جمهور با رونمایی از بسته وحدت‌آفرین، دشمنان را در ایجاد فضای دوقطبی در کشور مأیوس کرد. 
علی حدادی درباره سخنان رئیس‌جمهور در روز ۲۲ بهمن مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آنان که مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، گفت: به دنبال فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، مردم نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن انقلاب حماسه آفریدند و نشان دادند از آرمان‌های نظام و شهدایی که برای قوی شدن آن خون خود را هزینه کردند، نمی‌گذرند.

Page Generated in 0/0057 sec