printlogo


کد خبر: 260038تاریخ: 1401/11/25 00:00
دور دنیا

بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از قدس
بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از قدس با هدف حمایت از پایداری ساکنان قدس در مقابله با رژیم صهیونیستی منتشر شد؛ بر اساس آن ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد. پادشاه اردن نیز بر حمایت کشورش از فلسطینی‌ها تاکید کرد و رئیس‌جمهور مصر مخالفت خود را با اقدامات اسرائیل در قدس اعلام کرد. همچنین رئیس‌جمهور الجزایر خواستار تسریع در توقف تقسیم فلسطین شد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، پیش‌نویس بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از قدس که اتحادیه عرب روز یکشنبه در قاهره برگزار کرد، دارای ۱۹ بند در حمایت از شهر قدس و پایداری ساکنان آن در سطح سیاسی، قانونی و توسعه‌ای برای مقابله با سیاست‌ها و اقدامات خصمانه و برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی علیه قدس و ساکنان آن است. در پیش‌نویس بیانیه تاکید شده مسأله فلسطین و در مرکز آن قدس شریف موضوع محوری امت عربی، آزادگان و کسانی است که به قوانین بین‌المللی، حقوق بشر، عدالت و برابری در جهان پایبندند. 
***
هزاران صهیونیست این بار مقابل «کنست» تظاهرات کردند
در ادامه اعتراضات گسترده علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و مواضع آن، این بار معترضان با تجمع مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با تغییرات مدنظر کابینه در نظام قضایی مخالفت کردند. منابع رسانه‌ای از قدس اشغالی خبر دادند صهیونیست‌ها روز دوشنبه در اعتراض به برنامه جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو برای انجام «اصلاحات در نظام قضایی» این رژیم تظاهرات کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران اسرائیلی با تجمع مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بار دیگر به برنامه مد نظر کابینه برای انجام تغییرات گسترده در ساختار قضایی این رژیم اعتراض کردند. بنا به گزارش این رسانه غربی، طرح مد نظر کابینه نتانیاهو انتقادات و اتهامات گسترده‌ای را مبنی بر اینکه قوه مقننه عملا اختیارات غیرقابل کنترلی در ارتباط با قوه‌قضائیه و دادگاه عالی کسب خواهد کرد، به راه انداخته است. 
***
تصویب اولیه ۲ بند از طرح اصلاحات قضایی در کنست
کمیته حقوقی و قانونی کنست با برگزاری نشستی ۲‌بند از طرح اصلاحات قضایی را در شور نخست تصویب کرد. منابع رسانه‌ای عبری از آغاز تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و فراخوان برای نافرمانی مدنی در اراضی اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، سایت خبرگزاری فلسطینی معا اعلام کرد این ۲ بند این اختیار را به ائتلاف کابینه می‌دهد که بر کمیته انتخاب قضات تسلط پیدا کند و به دنبال آن دادگاه عالی تضعیف و اختیارات آن برای بررسی قوانین پایه محدود می‌شود. جلسه کمیته مذکور در سایه تنش و درگیری لفظی شدید میان نمایندگان مخالف و موافق برگزار شد و بندهای مذکور با ۹ رای موافق و 7 رای مخالف در شور نخست تصویب شد. 
***
بحرین یکی از جزایر خود را به رژیم صهیونیستی فروخته است
بحرین جزیره‌ای را به رژیم صهیونیستی فروخته است و این رژیم می‌تواند در آینده حاکمیت خود را بر آن تحمیل کند. به گزارش ایسنا به نقل از منامه‌پست، تعدادی از سایت‌های خبری خبر خرید یکی از جزایر بحرین توسط یک شرکت صهیونیستی را از طریق مزایده‌ای که «شرکت حراج عربی» راه‌اندازی کرده بود، منتشر کردند. وب‌سایت تغییر پرس به نقل از شبکه 7 رژیم صهیونیستی که این خبر را از سایت خود حذف کرد، نوشت: شرکت هیمنوتا، متعلق به صندوق ملی یهودیان در رژیم صهیونیستی، در مزایده‌ای که توسط «شرکت حراج عربی» برگزار شد، جزیره‌ای خصوصی به مساحت «۹۵۵۴ متر مربع» در بحرین را به قیمت «۲۱.۵ میلیون دلار» خریداری کرد. 
***
اختلاف درون‌گروهی طالبان عیان شد
به دنبال انتقاد تند وزیر کشور دولت طالبان از رهبری طالبان، ذبیح‌الله مجاهد وی را بشدت مورد انتقاد قرار داد و هتک حرمت امیر را مجاز ندانست. به گزارش ایسنا به نقل از سایت العربی‌الجدید، سراج‌الدین حقانی گفت: برخی هستند که خودشان را برحق می‌دانند و تصمیمات‌شان را درست می‌دانند اما آنها دولت و ملت را به سمت خطر می‌برند. کسانی هستند که بر قدرت سلطه دارند و سیاست‌ها را تغییر نمی‌دهند و به هیچ‌کسی و هیچ ملتی گوش نمی‌دهند، چرا که فکر می‌کنند تنها آنها درست می‌گویند. این وضعیت غیرقابل تحمل است. ملت افغانستان حقی بر ما دارند. وی گفت: ملت افغانستان حتی اگر راه درست را نروند و از دین دور باشند، پس مسؤولیت ما کجاست. ما روز گذشته مسؤولیتی غیر از مسؤولیت امروز بر دوش‌مان داشتیم. اگر اینگونه با مردم تعامل کردیم، آیا انتظار دارید بهتر با ما برخورد کنند؟
***
حمله به سایت ناتو در آلمان
خبرگزاری آلمان گزارش داد وب‌سایت‌های متعلق به ائتلاف ناتو هدف حمله سایبری قرار گرفته است. خبرگزاری آلمان به نقل از یک سخنگوی ائتلاف ناتو نوشت وب‌سایت این ائتلاف روز یکشنبه هدف حمله سایبری قرار گرفت. طبق این گزارش، در این حمله سایبری چند وب‌سایت به طور همزمان مورد حمله قرار گرفته است. سخنگوی این بلوک متذکر شد کارشناسان سایبری این ائتلاف فعالانه در حال تحقیقات درباره این حادثه هستند. این خبرگزاری ادعا کرد برخی اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که «فعالان حامی روسیه» در پشت حمله به وب‌سایت «مقر عملیات‌های ویژه ناتو» که موقتا از دسترس خارج شد، بوده‌اند. خبرگزاری آلمان نوشت نام گروه هکری روسی «کیل‌نت» (KillNet) مشخصا به عنوان عامل این حمله سایبری مطرح شده است. 

Page Generated in 0/0048 sec