printlogo


کد خبر: 260041تاریخ: 1401/11/25 00:00
شکست نوبرانه پرسپولیس در روزی که استقلال قاطعانه از سد پیکان گذشت
قرمزها در وضعیت فوق قرمز

هفته بیستم لیگ برتر مصادف شد با دومین شکست خانگی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و سومین باخت آنها در لیگ بیست و دوم؛ آن هم درست در روزی که استقلال طی روند رو به رشدش، موفق به شکست پیکان شد.
 پرسپولیس تا چند هفته قبل 8 امتیاز بالاتر از رقیبش بود و حالا به واسطه شلوغ‌بازی‌های بی‌جهت یحیی گل‌محمدی و اشتباهات تاکتیکی او، این فاصله به صفر رسیده و بدون شک با ادامه این روند، قرمزها دیگر رنگ صدر جدول را هم نخواهند دید و این ماحصل پرداختن بیش از حد به حاشیه و امر داوری است؛ هر بازی اعتراض و اعتراض و غافل شدن از اصل تمرکز. حالا یحیی گل‌محمدی برای ماندن در پرسپولیس محتاج قهرمان کردن این تیم است و در صورت از دست دادن جام، بدون شک، هیچ هواداری خواهان ماندنش نیست. او همه اعضای کادرفنی  و اکثر بازیکنان پرسپولیس را تغییر داد، با این حال حالا نسبت به فصل گذشته در چنین هفته‌ای، 6 امتیاز کمتر کسب کرده است. 
* شکست نوبرانه در خانه
پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر هوادار در هفته بیستم موقتا به صدر جدول بازگردد، با اشتباه عجیب یک بازیکن تعویضی نتیجه را واگذار کرد و سومین شکست فصل را پذیرفت. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در حضور کمتر از ۳ هزار تماشاگر میزبان هوادار بود که این دیدار با شکست یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. محمدجواد محمدی(۸۷) برای هوادار در این بازی گل زد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هستند، با علم به اینکه استقلال برابر پیکان به پیروزی رسیده و هم‌امتیاز آنها شده بود، گام در میدان گذاشتند به این امید که با پیروزی برابر هوادار فاصله ۳ امتیازی با استقلال را همچنان حفظ کنند. هر چند در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۲ تیم بازی سرد و کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند اما در ادامه پرسپولیس با چند حمله سعی در فشار وارد کردن روی دروازه هوادار داشت البته موقعیت‌های این تیم آنقدر جدی نبود که دروازه حریف را تهدید کند. نیمه دوم برای پرسپولیس با ۲ تغییر آغاز شد و گل‌محمدی با تعویض‌هایش به دنبال استفاده از تاکتیکی هجومی‌تر بود. کامیابی‌نیا و فرجی وارد زمین شدند تا خط دفاع سرخپوشان کم‌تعدادتر شود و وحید امیری بیشتر در کارهای هجومی شرکت کند. این تغییر سبب ایجاد چند حمله روی دروازه هوادار شد که مهم‌ترینش ضربه سر گولسیانی بود که دروازه‌بان حریف توپ را برگرداند. حضور فرجی در زمین باعث شد گولسیانی آزادتر شود و در حملات تیم حضور بیشتری داشته باشد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، فشار پرسپولیسی‌ها بیشتر شد و گل‌محمدی برای رسیدن به گل برتری، پریرا مهاجم تازه‌وارد خود را هم به زمین فرستاد اما دفاع پرتعداد و چندلایه هوادار به سرخپوشان اجازه نزدیک شدن به دروازه را نمی‌داد. دقیقه ۸۶ ارسال وحید امیری روی دروازه در رفت و برگشت به پورعلی‌گنجی رسید اما ضربه این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۸۷ فرشاد فرجی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود در پاس به عقب برای بیرانوند دچار اشتباه شد و محمدجواد محمدی در موقعیت تک به تک دروازه پرسپولیس را باز کرد تا کمر سرخپوشان در بدترین زمان ممکن خم شود. پرسپولیس با این شکست ۳۹ امتیازی ماند و هم‌امتیاز با استقلال شد. در صورتی که سپاهان امروز در دیدار هفته بیستم خود به پیروزی برسد، ۳ امتیاز از ۲ تیم تهرانی جلو خواهد زد.
* آبی‌ها همچنان چسبیده به صدر
تیم فوتبال استقلال که یکی از مدعیان قهرمانی در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر است، در هفته بیستم برابر پیکان به پیروزی رسید تا همچنان سایه به سایه صدرنشینان کارش را ادامه دهد. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، دیروز ساعت ۱۴ در ورزشگاه پاس تهران آغاز شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید. مهدی قائدی (۱۱) و صالح حردانی (۸۴) برای استقلال در این بازی گل زدند. بازگشت سیدحسین حسینی به دروازه آبی‌پوشان تا حدودی خیال کادر فنی و هواداران این تیم را برای بسته ماندن دروازه‌شان راحت کرده بود. این امر در دقیقه ۵ با شوت محکم بازیکن پیکان و مهار حسینی اطمینان خاطر بیشتری به آبی‌پوشان داد. از سویی مهدی قائدی که در هفته‌های اخیر کلید طلایی پیروزی‌های استقلال بوده در دقیقه ۱۱ روی یک غافلگیری و ضربه‌ای دقیق و فنی از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان را باز کرد تا به روند گلزنی‌هایش ادامه دهد. بعد از این گل شاگردان مجتبی حسینی که خوب هم کار کرده بودند، حملاتی را روی دروازه حریف پی‌ریزی کردند و در چند مورد هم دروازه حسینی را با خطر جدی مواجه کردند اما نتوانستند کار را به تساوی بکشانند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان برسد. در نیمه دوم پیکانی‌ها تلاش زیادی کردند تا بازی را به تساوی بکشانند. آنها اکثر زمان نیمه دوم صاحب توپ و میدان بودند اما استقلال با برنامه و بدون اشتباه در خط دفاعی‌اش کار را پیش برد. در شرایطی که پیکانی‌ها برای رسیدن به گل تساوی تلاش زیادی می‌کردند و از خط دفاع غافل بودند، این مهدی قائدی بود که دقایق ۷۱ و ۷۶ دو بار در موقعیت تک به تک با رشید مظاهری قرار گرفت و می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما در مرتبه اول توپ او به تور کنار دروازه برخورد کرد و در موقعیت دوم مظاهری زودتر به توپ رسید و اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد. دقیقه ۸۴ استقلالی‌ها فشار همه‌جانبه‌ای را روی دروازه پیکان وارد کردند و در حالی که رشید مظاهری ۲ موقعیت را برگشت داد، توپ پشت محوطه جریمه به صالح حردانی رسید و این بازیکن با شوتی تماشایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه محمدجواد آزاده بازیکن پیکان دقیقه ۹۵ این دیدار با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد. استقلال با این پیروزی ۳۹ امتیازی شد و همچنان سایه به سایه پرسپولیس و سپاهان کار را برای دیدارهای آینده دنبال خواهد کرد تا شاگردان ساپینتو هم یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی باشند. تیم پیکان هم با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم جدول
باقی ماند. 
* ساپینتو: برخی مربیان چیزی درباره فوتبال نمی‌دانند
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه برخی مربیان دنبال بهانه‌ای هستند که تیم حریف را تحریک کنند. ریکاردو ساپینتو پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل پیکان در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی مربیان دنبال بهانه‌ای هستند که تیم حریف را تحریک کنند و برخی دستیاران و مربیان رفتار مناسبی ندارند و احترام نمی‌گذارند. آنها درباره فوتبال هیچ چیز نمی‌دانند و نمی‌خواهند به تیم خود کمک کنند. بابت تصاویری که به کشور من مخابره می‌شود از من سوال می‌کنند. هر بازی کارت زرد و قرمز به من می‌دهند و این خیلی بد است. وی ادامه داد: شما بازیکنان خوبی اینجا دارید. این فوتبال مقررات زیادی نیاز دارد تا شاهد اینگونه رفتارها نباشیم. همه ما حرفه‌ای هستیم و سعی می‌کنیم بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم. می‌توانیم با داور صحبت کنیم اما نمی‌توانیم به سمت دیگری برویم؛ این کار قابل باور نیست. امیدوارم فدراسیون برای همیشه قوانین سخت‌گیرانه‌ای در نظر بگیرد و خاطیان را هم جریمه کند. ساپینتو خاطرنشان کرد: ممکن است سرمربی حریف بگوید آنها لایق برد هستند اما من به این حرف‌ها و افرادی که به استقلال احترام نمی‌گذارند عادت کرده‌ام. برای من فرقی نمی‌کند که مقابل پرسپولیس بازی کنم یا مقابل هوادار، چون سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. تیم را همیشه یکسان آماده می‌کنم. تاکنون احترام زیادی به ما نگذاشته‌اند و ما در جبهه‌های زیادی می‌جنگیم. ما متحد هستیم و روحیه خوبی داریم. نمی‌شود همیشه فوتبال مستقیم بازی کنیم. ساپینتو درباره اتفاقات پایان بازی هم اظهار داشت: من نمی‌توانم به تنهایی جلوی این اتفاقات را بگیرم و باید فدراسیون تمهیداتی را اتخاذ کند و جلوی اینگونه مسائل بایستد؛ این اتفاق برای آینده فوتبال ایران مهم است. باید جلوی این مسائل ایستاد و آن را تمام کرد. وی در رابطه با چهارمین برد متوالی استقلال و امیدواری به قهرمانی نیز اظهار داشت: هم قبلا و هم‌ حالا به قهرمانی امیدوار بوده و هستم. صحبت نمی‌کنم که فقط صحبت کرده باشم. وقتی چیزی را می‌گویم، یعنی به آن ایمان دارم. 

Page Generated in 0/0054 sec