printlogo


کد خبر: 260047تاریخ: 1401/11/25 00:00
اخبار

شهادت مأمور پلیس در شهرستان خوی
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از شهادت یکی از ماموران پلیس که برای تامین امنیت و امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اعزام شده بودند حین انجام ماموریت و مبارزه با سرقت خبر داد. سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با مهر در این باره افزود: گروهبان یکم محمدرضا حاجی‌حسینلو از ماموران کلانتری خدمات انتظامی ارومیه که برای امدادرسانی و تامین نظم و امنیت مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اعزام ‌شده بود، حین انجام ماموریت توسط سارقی مجروح شد که به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نایل شد. وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی و همچنین حضور کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم فراری در کمترین زمان ممکن دستگیر و به مقر پلیس انتقال داده شد. سردار جهانبخش با تبریک و تسلیت شهادت گروهبان یکم «محمدرضا حاجی‌حسینلو» گفت: کارکنان پلیس در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌ها و جرائم مختلف هستند و هرگز اجازه نخواهیم داد در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی، کسی خدشه‌ای به امنیت و آرامش‌خاطر شهروندان عزیز وارد کند. فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت، هنر مردان خداست که با هنرمندی خود امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کنند.
***
رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد
بهره‌برداری از سامانه تشخیص چهره در ثبت احوال
رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به بهره‌برداری از سامانه تشخیص چهره در سازمان ثبت احوال کشور، بر لزوم بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان تاکید کرد. هاشم کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح اقدامات این سازمان جهت ارتقای خدمات به شهروندان، به بهره‌برداری از سامانه تشخیص چهره اشاره کرد و گفت: این سامانه با حضور وزیر کشور در روز ملی ثبت احوال رونمایی شد. سامانه تشخیص چهره امکان پردازش تصویر و تشخیص چهره به عنوان ورودی سامانه، از میان تصاویر موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را فراهم می‌کند. 
وی افزود: در سازمان ثبت احوال، ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته بود که با هدف ارتقای امنیت فناوری اطلاعات به عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شد. کارگر ادامه داد: سازمان ثبت احوال در نظر دارد برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان درباره استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه کارت هوشمند ملی، ارتقا و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنرهای اثر انگشت و عنبیه، ابزارهای تصویربرداری و پردازش تصویر برای شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک، از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کند.
***
در پی ختم تحقیقات قضایی 
پرونده شرکت‌های گروه محسن انجام شد صدور کیفرخواست برای ۸ متهم ارزی در دادسرای تهران
دادستان عمومی و انقلاب تهران از پایان تحقیقات قضایی و صدور کیفرخواست برای ۸ متهم اقتصادی وابسته به شرکت‌های گروه محسن بابت قاچاق ارز دولتی، عدم ایفای تعهدات واردات کالا و تحصیل مال نامشروع خبر داد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، علی صالحی اظهار داشت: متهمان پرونده موسوم به شرکت‌های گروه محسن به صورت سازمان‌یافته در قالب ۳ شرکت واردات کالا و یک شرکت تجاری در خارج از کشور، مبالغ کلانی ارز دولتی از بانک‌های مسکن و پاسارگاد دریافت کرده و بدون ایفای تعهدات مربوط به واردات کالا با قاچاق ارز دولتی به خارج از کشور مبالغ کلانی مال نامشروع تحصیل کرده‌اند. دادستان‌ تهران تصریح کرد: در این پرونده، ۸ متهم با همدستی یکدیگر در مجموع ۱۳۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۰ درهم امارات و ۷۵۰ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۹۶ وون کره‌جنوبی از بانک‌های مسکن و پاسارگاد دریافت کرده‌اند و بدون ایفای تعهدات ارزی و واردات کالای مناسب، در مجموع ۱۰۶۳ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۶۳ ریال مال نامشروع تحصیل کردند.
***
برنامه‌ریزی‌های جدید فراجا برای گسترش امنیت
جانشین فرمانده فراجا از برنامه‌ریزی جدید برای گسترش امنیت شهروندان خبر داد و گفت: قطع به یقین شعار پلیس مقتدر مهربان بیرق فرماندهی جدید است. 
سردار قاسم رضایی با حضور در جمع خبرنگاران به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و گفت:‌ مراسم ۲۲ بهمن امسال عید بزرگ انقلاب بود و مجددا یک نفس تازه‌ای در انقلاب اسلامی و روح دیگری در کالبد همه ملت ایران و کسانی که آن سوی مرزها به انقلاب اسلامی ایران به دید یک امید نگاه می‌کنند، دمیده شد و نقشه‌های شوم استکبار و معاندان را خنثی کرد. وی با تاکید بر اقدام مقتدرانه پلیس نسبت به هنجارشکنان گفت: فراجا برنامه‌های جدی در این زمینه خواهد داشت و قانون‌شکنان باید با دیدن پلیس احساس ناامنی کنند و مردم با دیدن پلیس به آرامش برسند. ان‌شاءالله در همین روزهای پیش رو اخبار بسیار خوشی خواهید شنید.  وی ادامه داد: درباره اقدام محکم و مقتدرانه با کسانی که چند وقتی جولان می‌دادند در موضوعاتی همچون سرقت و هنجارشکنی، خبرهای خوشی در راه است و پلیس با طرح‌ریزی دقیق و با آمادگی کامل به استقبال نوروزی پر از آرامش و نشاط و در ادامه ماه مبارک رمضان خواهد رفت و برای مطالبات مردم عزیز در این ماه پربرکت هم چاره‌اندیشی شده است.

Page Generated in 0/0053 sec