printlogo


کد خبر: 260050تاریخ: 1401/11/25 00:00
پیش‌بینی احداث نخستین آرامستان تهران با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر در محدوده خاوران
4 آرامستان در تهران احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره احداث آرامستان جدید در تهران گفت: بهشت زهرا دیگر ظرفیت توسعه ندارد و قرار است آرامستان‌های جدید در ۴ پهنه از شهر تهران پس از تملک احداث شود، همچنین پیش‌بینی می‌شود نخستین آرامستان تهران با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر سال آینده در محدوده خاوران و جنوب شرق به بهره‌برداری برسد. 
بررسی بهای خدمات سازمان بهشت زهرا دیروز در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در دستور کار قرار گرفت. در ابتدای بررسی این لایحه محمد‌جواد تاجیک با اشاره به بهای خدمات بهشت زهرا گفت: نسبت به خدماتی که در آرامستان‌های کشور وجود دارد مجموعه بهشت زهرا به صورت میانگین ۷۰ درصد کمتر از آرامستان‌های سراسر کشور از مردم نرخ بهای خدمات دریافت می‌کند. 
وی افزود: در قبرهای ۳ طبقه یک طبقه رایگان است و برای ۲ طبقه دیگر الزامی به ذخیره قبر وجود ندارد. 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به نرخ آمبولانس گفت: تصمیم بر آن شد برای آمبولانس‌های شهرستان‌ها نرخ‌گذاری نشود و براساس نرخ مصوب وزارت بهداشت اقدام شود. 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به قیمت هر قبر در سال جاری، گفت: مبلغ قبر در ناحیه یک برای هر طبقه ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای ناحیه ۲ مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای ناحیه ۳ مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. 
وی درباره قیمت قبور برای سال آینده گفت: در ناحیه یک قیمت هر قبر مبلغ ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ناحیه ۲ مبلغ ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در ناحیه ۳ مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
تاجیک با اشاره به قبور رایگان گفت: بخشی در بهشت زهرا وجود دارد که هیچ امکاناتی ندارد که قبر در این مکان رایگان است و اگر بخواهد هر خانواده‌ای یک طبقه اضافه کند مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای هر طبقه اضافه باید پرداخت کند و اگر کسی ۲ طبقه اضافه را نخواهد ممکن است فردی دیگر روی متوفی خاک شود. 
وی درباره پیش‌خرید قبور گفت: برای پیش‌خرید ۳۰ درصد به قیمت قبرها اضافه می‌شود. 
تاجیک درباره احداث آرامستان جدید در تهران گفت: مطالعات این کار انجام شده است و با توجه به ترافیک شدید جنوب شهر و موقعیت جغرافیایی بهشت زهرا دیگر نمی‌توان در این محل آرامستان را توسعه داد و در این زمینه در ۴ پهنه از شهر تهران جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و جنوب شرق قرار است پس از تملک در این ۴ پهنه ۴ آرامستان جدید احداث شود. 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود نخستین آرامستان تهران با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر سال آینده در محدوده خاوران و جنوب شرق به بهره‌برداری برسد. 

Page Generated in 0/0056 sec