printlogo


کد خبر: 260056تاریخ: 1401/11/25 00:00
اخبار

ماهانه یک مولدسازی در سازمان اقتصادی کوثر
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از برگزاری رویداد نمایشگاهی مسأله‌محور با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان از دوم تا پنجم اسفندماه و کلنگ‌زنی ماهانه حداقل یک پروژه از طریق مولدسازی خبر داد. ناصر فخاری با اشاره به رویداد نمایشگاهی مسأله‌محور این سازمان تصریح کرد: کوثر به عنوان یک مجموعه بزرگ در کشور که در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، ساختمان‌سازی و... فعالیت دارد، ظرفیت بزرگی برای نخبگان محسوب می‌شود تا از ایده‌های آنها استفاده شود. بر این اساس از دوم تا پنجم اسفند به مدت ۴ روز رویداد نمایشگاهی مسأله‌محور با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 
* کلنگ‌زنی ماهانه حداقل یک پروژه از طریق مولدسازی
فخاری ادامه داد: مولدسازی هم که امروز به عنوان بحث روز مطرح است، عملیات آن در سازمان اقتصادی کوثر از حدود ۱۵ ماه پیش آغاز شده است. اینکه ما اموال غیرمولد خود را ۴۰ سال است نگه داشته‌ایم و ارزش آنها با تورم چند برابر شده است روش درستی نیست، چرا که ما ملّاک نیستیم و این روش افتخار مدیریتی محسوب نمی‌شود، اگر ما این دارایی‌های غیرمولد را در تولید استفاده کنیم هنر مدیریت است. مولدسازی اولاً به این معناست که این اموال غیرمولد را به تولید برسانیم و ثانیاً با استفاده از آنها بتوانیم مسأله‌ها را حل کنیم. 
* رشد سود خالص سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۴۰۱
وی تصریح کرد: چند وقت پیش یک برداشت اشتباهی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد مبنی بر اینکه سازمان اقتصادی کوثر سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان سود خالص داشته است. این عدد صحیح و علتش این است که در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان سهام فروخته شده که این موضوع در سال ۱۴۰۰ تکرار نشده است و آن عددی که اعلام شد سود عملیاتی نیست؛ سود عملیاتی سال سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است. فخاری افزود: سود خالص عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر (بدون در نظر گرفتن فروش سهام) در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و شرکت‌های ما بین ۲ تا ۴ برابر رشد سودآوری داشتند که نشان می‌دهد همکاران من یک موفقیت بزرگ به دست آوردند.
***
برگزیدگان نخستین جشنواره «مدافعان اقتصاد مردمی» معرفی می‌شوند
با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی، برگزیدگان این رویداد معرفی و تقدیر می‌شوند. در نشست خبری که دیروز به همین مناسبت و معرفی برگزیدگان برگزار شد، «سید رضا سجادی» رئیس جشنواره اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه شناسایی مدیران موفق و تحول‌آفرین دولتی و واکاوی فعالیت‌های آنان و استخراج معیارها و شاخص‌های مطلوب است تا بر مبنای آن الگویی برای سایر مدیران تحول‌خواه ساخته شود. وی افزود: در این جشنواره باور داریم که ارائه این شاخص‌ها گامی در مسیر تحقق اقتصاد مردمی و در نهایت سپردن امور به افرادی شایسته‌تر و پرتلاش‌تر خواهد بود. همچنین «مازیار عطاری» دبیر شورای سیاست‌گذاری این جشنواره نیز گفت: ماهیت این جشنواره کاملا مردم‌نهاد است، به‌طوری که انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایران و بنیاد تدبیرگران توسعه فردا با سابقه بیش از ۲ دهه فعالیت اندیشگاهی در آن فعالیت دارند. وی افزود: نفرات برتر جشنواره ابتدا توسط کارآفرینان، اساتید دانشگاه و برخی نمایندگان مجلس معرفی شدند و در مراحل بعدی دبیرخانه جشنواره در زمینه انتخاب نفرات برگزیده پژوهشی مستقل انجام داد و در این مسیر از مشاوره و همکاری اندیشگاه سیاست‌گذاری ایران (سنا) بهره‌مند شد.  این جشنواره مردمی سی‌ام بهمن در فرهنگسرای «اندیشه» تهران برگزار خواهد شد.
***
شایعه توقف تجارت ایران و عراق جنگ روانی است
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد، گفت: اخبار منتشر‌شده مبنی بر توقف یا اختلال در تجارت با این کشور صحت ندارد و فقط جنگ روانی برای ایجاد فضای نامناسب در روابط ۲ کشور است.  یحیی آل‌اسحاق با بیان اینکه روابط ایران و عراق در زمینه‌های مختلف بسیار محکم است، اظهار داشت: ۲ کشور روابطی دوستانه فارغ از حضور دولت‌های وقت با یکدیگر دارند و این رابطه محکم، امری حیاتی برای تهران و بغداد است. وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اختلال و توقف در تجارت ۲ کشور تاکید کرد: چنین اخباری صحت ندارد و صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد و حتی افزایش در مبادلات تجاری نیز پیش‌بینی می‌شود. آل‌اسحاق خاطرنشان کرد: با تحریم‌های جدید بانکی از سوی آمریکا، نظارت بر بانک‌ها و نقل و انتقالات این کشور در زمینه دلار افزایش یافته که محدودیت‌هایی را به دنبال داشته است. وی بیان کرد: عرضه دلار در بازار عراق کاهش یافته و قیمت آن افزایش داشته که این روند به تجارت این کشور لطمه وارد کرده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر برخی صرافان عراقی در نقل و انتقالات تعلل کرده‌اند، زیرا انتظار می‌رفت بار دیگر نرخ دینار افزایشی باشد که این اتفاق رخ نداد و طی روزهای آینده مشکلات انتقال نیز رفع می‌شود. وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و عراق محفوظ است، گفت: با ایجاد تعادل در نرخ دینار و دلار در عراق از سوی دولت این کشور، فضای نوسانی کاهش خواهد داشت و مشکلات رفع خواهد شد. 

Page Generated in 0/0058 sec