printlogo


کد خبر: 260057تاریخ: 1401/11/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت میرزاحسین کریمی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر شیرین‌سخن آقای میرزاحسین کریمی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای آل‌هاشم دام بقائه
تسلیت اینجانب را به مناسبت درگذشت شاعر شیرین‌سخن و طنزپرداز مرحوم آقای میرزاحسین کریمی رحمه‌الله‌علیه به جامعه‌ هنری آذربایجان و مردم عزیز مراغه و بالخصوص به بازماندگان محترم ایشان ابلاغ فرمایید. مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ بهمن ۱۴۰۱
***
دریادار سیاری: 
سامانه ایرانی باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌هاست
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: زمان جنگ ما در سامانه پدافند هوایی فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و توپ ۲۳ میلی‌متری داشتیم اما امروز در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم، چون سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا هم بومی هستند. برای مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌هاست. وی سپس با اشاره به ساخت ناوشکن افزود: ساخت ناوشکن یکی از دستاورد‌های ارتش در اتکا به توانمندی‌های داخلی است و این موضوعی نیست که خیلی از کشور‌های دنیا بتوانند آن را انجام دهند، زیرا فقط چند کشور می‌توانند چنین تولیداتی داشته باشند. از سوی دیگر در زمان قبل از انقلاب و‌ حتی در دوران دفاع‌مقدس، ما فاقد زیردریایی بودیم ولی امروز از توانمندی ساخت زیردریایی برخورداریم. دریادار سیاری با اشاره به قدرت پهپادی کشورمان خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت پهپاد هم ارتش جمهوری اسلامی ایران بهترین پهپاد‌ها را با بهره‌گیری از به‌روز‌ترین فناوری‌ها تولید می‌کند و در بحث جنگ‌های الکترونیک نیز ارتش پیشرفت‌های بسیاری کرده است. علاوه بر این انواع مهمات هوشمند و نقطه‌زن با قدرت انفجاری زیاد را تولید می‌کند و این هم زمانی میسر شد که به غیر از بهره‌مندی از نخبگان ارتش، با جامعه دانشگاهی نخبگان کشور ارتباط برقرار کردیم و از دانش آنها استفاده‌های لازم را بردیم.
***
سردار شریف: 
هیچ قدرتی جرأت کوچک‌ترین اقدامی علیه ایران اسلامی را ندارد
سردار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن تاکنون هر کار که می‌توانسته انجام داده و از هیچ اقدامی علیه ملت ایران دریغ نکرده است، دشمن با تحریک و سازماندهی گروهک‌ها در ابتدای انقلاب، ده‌ها شهر کردستان را اشغال کرده بود که ملت ما برای بازپس‌گیری شهرهای کردستان ۵ هزار شهید تقدیم کرد. وی با بیان اینکه گروهک‌های تجزیه‌طلب مجددا از خواب بیدار شده و سودای کنترل شهرهای کردستان و سیستان‌وبلوچستان و ضربه زدن به امنیت کشور را در سر می‌پرورانند، افزود: گروهک‌های ضدانقلاب علیه مردمان این سرزمین از هیچ جنایتی فروگذار نکردند، مریم رجوی فکر می‌کند مردم ما جنایت منافقین را فراموش کرده‌اند، آنان ۱۷ هزار نفر از مردم و مسؤولان کشور را به خاک و خون کشیدند و در حین جنگ تحمیلی در آغوش حزب بعث قرار گرفتند و در صف خائنان به ملت و کشور خود و با کمک صدام ده‌ها جوان این سرزمین را به خاک و خون کشیدند. وی با اشاره به قدرت بازدارندگی کشور گفت: به فضل الهی و به برکت تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و تلاش شبانه‌روزی فرزندان شما امروز به مرحله‌ای از قدرت دفاعی و نظامی دست یافته‌ایم که نه آمریکایی‌ها و نه هیچ قدرت دیگری جرأت کوچک‌ترین اقدامی علیه این کشور، ملت، منافع و دوستداران آن را ندارند. سخنگوی سپاه بیان کرد: بزرگ‌ترین نیاز در کشورهای دنیای امروز امنیت آنها است و با سربلندی و افتخار اعلام می‌کنیم در حوزه دفاع از جغرافیای این سرزمین و مردم‌مان کوچک‌ترین نیازی به دشمن نداریم. سردار شریف با اشاره به اینکه اراده مسؤولان و مردم ما مستحکم‌تر از چیزی است که دشمنان فکر می‌کنند، بیان داشت: دشمنان ما امروز به خس و خاشاک آویزان شده، از پهلوی غارتگر گرفته تا منافقین خلق که هزاران نفر از مردم ایران را کشته‌اند و گروهک‌های تجزیه‌طلب کردستان و اشراری که در سیستان‌وبلوچستان هستند، متصل شده‌اند. سخنگوی سپاه افزود: زیرساخت‌های کشور به فضل الهی به‌ گونه‌ای طراحی شده است که دشمن قادر نیست علیه این انقلاب کاری کند؛ مقام معظم رهبری به مسؤولان کشور فرمودند: مگس روی زخم می‌نشیند، زخم‌ها را التیام ببخشید و  ما همان طور که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانیم، فقر، بیکاری و مشکل معیشتی را هم دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانیم. وی تاکید کرد: مسؤولان عزیز در هر پست و مقام و جناحی که هستید بدانید و آگاه باشید که این ملت بر شما  نظارت می‌کند و خدا نکند که شما در آزمون ملت سربلند نشوید. سردار شریف در پایان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در آزمون ملت رأی آورد و خیل جمعیت میلیونی‌ای که برای تشییع شهید سلیمانی در نقاط مختلف کشور گرد هم آمده بودند، به‌رغم تبلیغات زیاد و سنگینی که دشمنان علیه حاج‌قاسم می‌کردند، گواه این مطلب است.

Page Generated in 0/0069 sec