printlogo


کد خبر: 260072تاریخ: 1401/11/26 00:00
اخبار

ساخت سریال حادثه تروریستی شاهچراغ
ماجرای حادثه تروریستی شاهچراغ در قالب مینی‌سریال برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از «ایرنا»، شامگاه چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ یک تروریست عامل وهابی - تکفیری با حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز ۱۵ زن، مرد و کودک را به شهادت رساند و ۱۹ نفر را مجروح کرد. 
این حمله تروریستی قرار است در قالب یک مینی‌سریال برای پخش از تلویزیون تولید شود و در حال حاضر ابراهیم امینی نگارش فیلمنامه سریال را که اثری مستند- داستانی خواهد بود بر عهده دارد. ابراهیم امینی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۹۱ در سریال «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به عنوان بازیگردان فعالیت داشته است. اگر چه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند فیلم «لاتاری»، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم امینی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حامد پورمحمدی، مهدی زمین‌پرداز، مجتبی شفیعی و سهیل بابایی را تجربه کرد. اثر مهم ابراهیم امینی در گام بعدی فعالیت در فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان محسوب می‌شود. با توجه به اینکه مهم‌ترین آثار امینی با همکاری محمدحسین مهدویان به مرحله تولید می‌رسد، احتمال دارد مهدویان با توجه به ساختار مستند داستانی این اثر، کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. 
***
تالارهای نمایش 27 بهمن اجرا ندارند
تالارهای نمایشی تهران و شهرهای دیگر کشور روز پنجشنبه 27 بهمن به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) اجرا ندارند. به گزارش «وطن‌امروز»، تالارهای نمایشی تهران و دیگر شهرهای کشور روز پنجشنبه 27 بهمن به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) اجرا ندارند. 
آثار نمایشی از روز جمعه ۲8 بهمن طبق برنامه‌های از قبل اعلام شده توسط روابط عمومی تالارها میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان خواهند بود. 
***
«مدرسه کنکور» تلویزیون
شبکه آموزش در تدارک راه‌اندازی «مدرسه کنکور» است و این برنامه در امتداد مدرسه تلویزیونی ایران، آموزش از راه دور را هدف قرار می‌دهد. مدرسه تلویزیونی ایران بعد از کرونا با هدف آموزش از راه دور کودکان ایرانی در دوران تعطیلی اجباری مدارس راه‌اندازی شد اما بعدها با فروکش کردن کرونا تولید و پخش برنامه‌های آموزشی در قالب این برنامه ادامه یافت. 
حالا شبکه آموزش درصدد راه‌اندازی «مدرسه کنکور» برای نوجوانان ایرانی برآمده است و وزارت آموزش‌و‌پرورش هم چندی قبل از راه‌اندازی رادیو مدرسه خبر داده بود. 
***
اعلام جزئیات برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی نشست خبری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از جزئیات برگزاری این مسابقات خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، نشست خبری سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. 
مجیدی‌مهر گفت: این مسابقات از 30 بهمن تا 2 اسفند در ۳ نوبت صبح، عصر و شب برگزار می‌شود. نوبت صبح، ویژه بانوان از ساعت 8:30 تا 12 و نوبت شب ویژه برادران از ساعت 15 تا 21 است. افتتاحیه مراسم روز 29 بهمن با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. وی درباره حضور سایر کشورها در این دوره از مسابقات قرآن می‌گوید: در ابتدا 80 کشور از جمله افغانستان، الجزایر، اندونزی، ترکیه، تونس، دانمارک، چاد، سوریه، فیلیپین، غنا، عراق، کرواسی، لبنان، مالزی، پاکستان و بلژیک نمایندگان خود را به مسابقات معرفی کردند که در نهایت از بین 148 نفر، 52 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند. مراسم اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در تاریخ سوم اسفند از ساعت 18:30 تا 20:30 برگزار خواهد شد. 
***
«مهاجر سرزمین آفتاب» روایتی از عروس ژاپنی ایران
همزمان با آغاز پویش کتابخوانی «مهاجر سرزمین آفتاب»، از تیزر داستانی آن با روایتی از زندگی عروس ژاپنی ایران رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تیزر معرفی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی مهدی مهجور رونمایی شد. 
این تیزر بر اساس روایت کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» خاطرات کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره و با همکاری انتشارات سوره مهر ساخته شده است. پخش این تیزر داستانی ۴ دقیقه‌ای که روایتی از برش‌هایی از مقاطع مهم زندگی این بانوی مهاجر است، همزمان با آغاز پویش مطالعاتی این کتاب، از دیروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ در شبکه‌های مختلف سیما شروع شد. کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی، یکی از کتاب‌های پرمخاطب سال‌های اخیر، روایتی از دختری ژاپنی است که پس از آشنایی و ازدواج با یک تاجر و جهانگرد ایرانی، در ۲۰ سالگی راهی سفر به ایران و به مرور عاشق فرهنگ و آیین ملت ایران و «عروس ایران» می‌شود. 

Page Generated in 0/0122 sec