printlogo


کد خبر: 260085تاریخ: 1401/11/26 00:00
اخبار

خاکسپاری ۳ فوتبالیست ایرانی زلزله ترکیه در خوزستان
مراسم خاکسپاری ۳ ملی‌پوش فوتبال قطع عضو ایران که در زلزله ترکیه جان خود را دست دادند، دیروز سه‌شنبه در خوزستان برگزار شد و در زادگاه‌شان به خاک سپرده شدند. مراسم تشییع ۳ لژیونر فوتبال قطع عضو ایران که در زلزله مهیب شهر مالاتیا ترکیه جان خود را از دست داده بودند، روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن با حضور استاندار خوزستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، هیات‌های استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمع کثیری از مردم در سالن اجتماعات ورزشگاه تختی اهواز برگزار و در زادگاه‌شان به خاک سپرده شدند. حامد مطرودی از شهرستان شادگان، مهدی سعیداوی از سوسنگرد و محمدرضا میراحمدی از رامهرمز ۳ ملی‌پوش قطع عضو بودند که به عنوان لژیونر در تیم‌های باشگاهی ترکیه حضور داشتند و در زلزله اخیر شهر مالاتیا ترکیه زیر آوار در هتل محل اقامت خود گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.
***
کشتی باشگاه‌های جهان همچنان مورد تأیید اتحادیه جهانی نیست!
در شرایطی که قرار است ایران از ۲ رویداد تحت عنوان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان میزبانی کند، این مسابقات جایی در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ندارد! به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان چند سال پیش با ابتکار ایران آغاز و اکثریت این رقابت‌ها نیز به میزبانی ایران برگزار شد. این مسابقات ابتدا مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی قرار داشت و در تقویم رسمی این اتحادیه نیز درج می‌شد اما آخرین بار این مسابقات سال 2019 در تقویم اتحادیه جهانی قرار گرفت و پس از آن دیگر مسابقاتی تحت عنوان جام باشگاه‌های جهان در تقویم اتحادیه جهانی گنجانده نشد. امسال نیز در شرایطی که قرار است این رقابت‌ها در ۲ بخش آزاد و فرنگی به میزبانی تهران و اصفهان برگزار شود، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان جایی در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ندارد و رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان نیز که قرار است اسفند به میزبانی اصفهان برگزار شود، در تقویم اتحادیه جهانی کشتی با عنوان تورنمنت بین‌المللی «سپاهان کاپ» قید شده است. رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان قرار است پایان هفته جاری با حضور تیم‌های ارمنستان، هند، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان و نماینده ایران برگزار شود اما هنوز اسامی کشورهای شرکت‌کننده در کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان مشخص نشده است.
***
حراج آنلاین پیراهن مهدی طارمی به نفع کودک پرتغالی
پیراهن مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو برای تامین هزینه‌های درمان یک کودک پرتغالی به حراج گذاشته شد. حراج آنلاین پیراهن مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با امضای این بازیکن به نفع کودک معلول پرتغالی برای تامین هزینه‌های درمان او آغاز شد و این حراجی امروز به پایان می‌رسد. این پیراهن به نفع فیلیپه فریرا کودک پرتغالی به حراج گذاشته شده است؛ کودکی که پدرش در درخواست از طارمی! برای گرفتن پیراهن این مهاجم نوشته بود: ««طارمی آیا می‌توانی برای کمک به پرداخت هزینه‌های درمان پسرم فیلیپه فریرا، پسر خاصی که نمی‌بیند، حرف نمی‌زند و راه نمی‌رود، پیراهن امضاشده خود را به حراج بگذاری؟» طارمی به فاصله کمی از درخواست پدر این کودک، پیراهنش را امضا کرد و برای او فرستاد. قیمت پایه برای حراج این پیراهن ۶۰ یورو تعیین شده است و پس از پایان زمان حراجی، به بالاترین قیمت درخواستی به فروش می‌رسد.
***
بازی دوستانه برای تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران
تیم ملی فوتبال جوانان ایران فردا به مصاف حریف تدارکاتی خود می‌رود. به گزارش  سایت فدراسیون فوتبال، تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران طبق برنامه از پیش تعیین شده در اردوی نهایی قبل از جام ملت‌های آسیا بازی تدارکاتی برگزار می‌کند. این تیم ساعت ۱۵ چهارشنبه به مصاف تیم امید شاهین افق باقرشهر می‌رود تا مورد ارزیابی کادر فنی قرار بگیرد. اردوی فشرده تیم ‌ملی جوانان ایران تا چهارم اسفندماه در تهران ادامه دارد تا شاگردان مرفاوی برای حضور در جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا به آمادگی لازم دست پیدا کنند. تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران سپس راهی کشور ازبکستان خواهد شد تا در گروه B با تیم‌های قدرتمند قطر، ویتنام و استرالیا رقابت کند.
***
روسیه و بلاروس در چه رشته‌هایی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند؟
هنوز مشخص نیست ورزشکاران روسیه و بلاروس در چه رشته‌هایی در بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان خواهند رفت. بازی‌های آسیایی 2022 در حالی مهر 1402 به میزبانی شهر هانگژو برگزار می‌شود که روسیه و بلاروس جواز حضور در این رویداد را به‌دست آورده‌اند و با یک کاروان 500 نفره در این مسابقات شرکت می‌کنند ولی مدال‌هایی که کسب خواهند کرد، در جدول مدال‌ها محاسبه نمی‌شود. با وجود صدور این مجوز از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک، هنوز مشخص نشده است ورزشکاران روسیه و بلاروس در چه رشته‌هایی حضور خواهند داشت و این مساله هنوز به طور دقیق از سوی OCA اعلام نشده است. در همین باره گفته می‌شود روس‌ها قرار است فقط در رشته‌های رکوردی به میدان بروند و حضورشان در رشته‌هایی همچون کشتی مشخص نیست. به هر حال هنوز در این باره تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست ورزشکاران روسیه و بلاروس در کدام رشته‌ها در بازی‌های آسیایی 2022 حضور خواهند داشت.

Page Generated in 0/0049 sec