printlogo


کد خبر: 260087تاریخ: 1401/11/26 00:00
جنجال‌های نشست‌های خبری مربیان لیگ برتر همچنان ادامه دارد
نیمکت‌های ناآرام

زهره فلاح‌زاده: 20 هفته از لیگ برتر فوتبال ایران سیری شده اما حواشی بیش از متن در این مدت، گریبان فوتبال ما را گرفته است؛ حواشی‌ای که نه مثل گذشته به دست بازیکنان، بلکه توسط مربیان تیم‌ها تولید می‌شود. تا جایی که نشست‌های خبری به پر سروصداترین مکان تیم‌ها تبدیل شده و اگر رسانه‌ها به دنبال سوژه هستند، کافی ا‌ست خود را به این نشست‌ها برسانند، چراکه به اندازه کافی می‌توانند تیتر جنجالی پیدا و در رسانه‌های‌شان منتشر کنند.
در این میان فرقی هم ندارد که مربی ایرانی باشد یا خارجی‌. یک روز یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس سبک تدافعی فولاد را لجن می‌نامد و با کادر فنی حریف درگیر می‌شود یا حتی ارکان فدراسیون فوتبال را پیش از بازی با تیم هوادار علیه باشگاهش، مجرم می‌داند. حواشی این دیدار تنها به صحبت‌های گل‌محمدی ختم نمی‌شود و باشگاه هوادار پیش از بازی، بیانیه پر و پیمانی را در رابطه با شلوغ‌کاری سرمربی پرسپولیس منتشر ‌می‌کند. این باشگاه نوشت: «درباره قضاوت این دیدار نگرانیم». حواشی دیدار این ۲ تیم تمامی نداشت و عسگری،  آنالیزور پرسپولیس جانشین گل‌محمدی برای حضور در نشست خبری شد. عسگری هم صحبت‌های کپی شده‌ای از سرمربی قرمزها را بیان کرد و اشتباهات داوری را به دلیل بیانیه باشگاه هوادار تاثیرگذار دانست.
پرسپولیس در ۴ هفته تنها ۴ امتیاز کسب کرده و کادر فنی این تیم جز یک دیدار که برنده مسابقه بودند، ۳ دیدار دیگر را بدون جنجال به پایان نرسانده‌اند. شاید دلیل نتیجه نگرفتن تیم گل‌محمدی همین حواشی بی‌مورد باشد که او و همکارانش پیش از بازی به آن می‌پردازند و تمرکز را از تیم‌شان می‌گیرند.
اما رقیب پرسپولیس یعنی استقلال هم دست کمی از آنها ندارد‌. ریکاردو ساپینتو، سرمربی و بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بانان استقلال رکورد بیشترین اخطار و اخراج را در لیگ ثبت کرده‌اند. هفته‌ای نیست که این ۲ مربی از سوی داور یا کمیته انضباطی جریمه نشوند.
نشست خبری مربیان خارجی استقلال هم حداقل یک جمله توهین‌آمیز دارد. یک روز ماتا مربی استقلال می‌گوید اینجا شبیه جنگل است و یک روز دیگر ساپینتو می‌گوید مربیان حریف مثل حیوان رفتار می‌کنند.
البته کمیته انضباطی پس از برگزاری ۲ دیدار (پیکان- استقلال و پرسپولیس- هوادار) به دلیل اظهارات کذب آنالیزور پرسپولیس و توهین‌آمیز سرمربی استقلال از آنها خواسته ظرف ۴۸ ساعت دفاعیات خود را به این کمیته ارسال کنند. 
این در حالی است که دقایقی پیش از این ابلاغیه، کمیته انضباطی ساپینتو را به ۲ جلسه محرومیت (یک جلسه تعلیقی) به دلیل اتفاقات دیدار مس کرمان - استقلال محکوم کرده بود‌.
البته این رفتارهای عجیب تنها به سرخابی‌های پایتخت ربط پیدا نمی‌کند و برخی تیم‌‌ها هم سروصدای زیادی در نشست‌های‌شان دارند‌ و این نشان می‌دهد ۱۰ هفته پایانی لیگ برتر روزهای پرالتهابی را به خود خواهد دید و مربیان قرار است برای فرار از نتایج و عملکرد نه‌چندان مثبت، همچنان دیگران را مقصر بدانند؛‌ رفتاری که شاید در مقطع کوتاهی به کمک آنها بیاید اما به مرور شرایط را سخت‌ و سخت‌تر می‌کند.
تا زمانی که تیم‌های مدعی و رده دوم و سومی  پرسپولیس و استقلال درگیر حواشی شوند، این سپاهان است که با مربی متین، آرام و مأخوذ به حیای خود اختلافش را در جدول بیش از پیش می‌کند‌. شاید بهتر است ریکاردو ساپینتو و یحیی گل‌محمدی در رفتار خود تجدیدنظر کنند؛ قبل از آنکه دیر شود‌ و چشم باز کنند و قهرمانی زردپوشان اصفهانی را ببینند.

Page Generated in 0/0056 sec