printlogo


کد خبر: 260090تاریخ: 1401/11/26 00:00
اخبار

زیر ۲۵ ساله‌ها ۲۰۰ و سایر زوجین ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند
افزایش ۲۵ درصدی وام ازدواج
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال و وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی برای سایرین در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار این بود مجلس وام ازدواج را بیشتر از این افزایش دهد. وحید یامین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بنا بر اعلام نمایندگان، وام ازدواج برای سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۵ درصدی داشته و مبلغ این وام برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۰۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۵۰ میلیون تومان در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است. وی با بیان اینکه این مبلغ فعلا در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در کمیسیون تلفیق دارد، تصریح کرد: انتظار این بود که مجلس وام ازدواج را بیش از این افزایش دهد، چرا که هرچند از نظر ریالی تا ۲۵ درصد افزایش داشته ولی با محاسبه تورم و قدرت خرید عملا این تسهیلات کمک کمتری برای زوج‌های جوان نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد. یامین‌پور تاکید کرد: امیدوارم در کمیسیون تلفیق بویژه برای زوج و زوجه زیر ۲۵ سال این رقم افزایش یابد. به گزارش ایسنا، مبلغ وام ازدواج در سال جاری (۱۴۰۱) برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان است.
***
حمایت کمیته امداد از مددجویان مستأجر
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: از حدود 2.5 میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد ۳۱۴ هزار خانوار در منازل استیجاری زندگی می‌کنند. علی بحیرایی با بیان اینکه ۳۱۴ هزار و ۶۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در منازل استیجاری سکونت دارند، افزود: با توجه به این آمار می‌توان گفت حدود ۱۳ درصد مددجویان فاقد مسکن شخصی هستند. وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از اجاره مسکن مددجویان اظهار کرد: از مجموع خانواده‌های مستاجر تحت حمایت، بیش از ۳۰ هزار خانوار جزو مددجویان سالمند هستند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: در ۴۱ درصد خانواده‌های مستاجر سرپرست خانوار مرد و در ۵۱ درصد،  سرپرست خانوار زن است. بحیرایی با تفکیک درصد تعداد خانوار مستاجر بر اساس محل سکونت گفت: ۱۲ درصد خانواده‌های مستاجر تحت حمایت کمیته امداد، ساکن مناطق روستایی و ۸۸ درصد در شهرها سکونت دارند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تقدیر از همکاری خیران و مراکز نیکوکاری در تامین اجاره‌بهای مسکن مددجویان مستاجر خاطرنشان کرد: ۲۲ درصد از اعتبارات تخصیصی برای اجاره و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از سوی مراکز نیکوکاری تامین شده است.
***
آتش‌سوزی مرگبار در چهارراه پارک‌وی تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ ۴ تن در پی وقوع حریق در اتاقک کارگری یک ساختمان در حال ساخت در محدوده چهارراه پارک‌وی خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۷:۳۸ صبح سه‌شنبه یک مورد حادثه حریق در یک ساختمان در حال ساخت به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ۳ ایستگاه را به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک‌وی اعزام کرد. وی با بیان اینکه کف و سقف این اتاقک‌های کارگری با یونولیت و نایلون پوشیده شده و در اطراف آنها نیز سیلندرهای گاز و... قرار داشت، گفت: اینها مواد قابل اشتعال بسیار خطرناکی هستند که متاسفانه همگی در این محل قرار داشت. ملکی با بیان اینکه برابر اطلاعات اولیه حدود ۱۰ کارگر در این محل حضور داشتند، گفت: در همان لحظات اولیه چند نفر از کارگران با سوختگی شدید خود را نجات داده و از ساختمان خارج شدند. تیم‌های آتش‌نشانی همزمان با اطفای حریق عملیات جست‌وجو را نیز در دستورکار قرار داده و دقایقی بعد با پیکر سوخته و بی‌جان ۴ نفر که در اتاق‌ها محبوس شده بودند، مواجه شدند. آتش‌نشانان نیز اقدام به اطفای کامل حریق در این بخش از ساختمان در حال ساخت کردند.
***
افزایش امید به زندگی مبتلایان به سرطان
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان با اشاره به آمار بالای ابتلای زنان به سرطان در ایران نسبت به آمار جهانی گفت: با بهبود روش‌های درمانی میزان بهبود و امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا کرده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی اتفاق افتاده است. حمیدرضا دهقان‌منشادی با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در این کنگره بررسی مهم‌ترین بیماری‌های آنکولوژی زنان همچنین تازه‌های تشخیص و درمان و روش‌های مختلف جراحی و آنکولوژی و بررسی پیشرفت‌های دارویی و درمان‌های جدید برای بیماران را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت. وی با اشاره به آمار بالای ابتلای زنان به سرطان در ایران نسبت به آمار جهانی گفت: متاسفانه در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به کانسر‌های زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلا به سرطان نیز افزایشی است. این متخصص رادیوتراپی انکولوژی افزود: واکسن hpv تنها واکسنی است که برای جلوگیری از سرطان استفاده می‌شود و هیچ یک از سرطان‌های دیگر دارای واکسن  نیست. امیدواریم بزودی با برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت و مسؤولان، طرح واکسیناسیون خانم‌ها در سراسر کشور با این واکسن تحقق یابد.

Page Generated in 0/0063 sec