printlogo


کد خبر: 260095تاریخ: 1401/11/26 00:00
هواشناسی نسبت به توفانی شدن آب‌های جنوب کشور و تداوم بارش نزولات جوی در اغلب استان‌ها هشدار داد
برف و باران در راه تهران

بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور تا اسفندماه ادامه دارد و طبق پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارش برف علاوه بر تهران در مناطق سردسیر و ارتفاعات تا پایان هفته ادامه دارد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها و پیش‌بینی دمای ۱۵- درجه سانتیگراد برای همدان خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (امروز) بارندگی در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در سایر مناطق کشور بارش ادامه دارد. همچنین در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی اضافه کرد: شدت بارش در این روز در شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و شمال خراسان رضوی است. وی افزود: پنجشنبه (فردا) در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان، یزد و در شمال شرق و سواحل شمالی بارش رخ می‌دهد. صادق ضیاییان ادامه داد: جمعه 28 بهمن بارندگی در این مناطق کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق فارس، شمال کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: شنبه 29 بهمن در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. ضیاییان در ادامه اظهار کرد: چهارشنبه در جنوب، شرق و جنوب شرق، پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان وزش باد قابل توجه است و در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. 
* برف و باران در راه تهران
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش برف و باران، وزش باد و احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود. طبق پیش‌بینی هواشناسی امروز با گذر سامانه بارشی از سطح استان افزایش ابرناکی، مه و بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از روز پنجشنبه تا شنبه تا ۲۹ بهمن آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بخش‌های جنوبی و غربی استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه گاهی با وزش باد شدید مورد انتظار است. آسمان پایتخت نیز امروز نیمه‌ابری تا ابری، مه‌آلود و در صبح بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
* هشدار هواشناسی نسبت به توفانی شدن آب‌های جنوب کشور
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، افزایش ارتفاع امواج و توفانی شدن خلیج‌فارس و تنگه هرمز هشدار داد. این سازمان با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید شمال‌غربی و توفانی شدن دریا از پنجشنبه ۲۷ بهمن تا دوشنبه اول اسفند خبر داد. این شرایط جوی فردا در نواحی شمالی و مرکزی و شرقی استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس و دوشنبه در ناحیه ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود. بر اثر این مخاطره غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد. سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این مخاطره اجتناب از عملیات تفریحی، غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را توصیه می‌کند. 

Page Generated in 0/0054 sec