printlogo


کد خبر: 260202تاریخ: 1401/12/1 00:00
اخبار

شرایط شهرام عبدلی رو به بهبود است
شرایط شهرام عبدلی بعد از بستری در بیمارستان رو به بهبود بوده و هوشیاری‌اش برگشته است. روز گذشته خبری به نقل از امیر غفارمنش منتشر شد که بیانگر حال وخیم بازیگر نام‌آشنای کشورمان شهرام عبدلی بود. وی که در شهر مشهد برای بازی در سریال «آسوده باش» به تهیه‌کنندگی مرتضی اسکافی حضور داشت، دچار عارضه مغزی شده و به بیمارستان منتقل‌ می‌شود. حالا تهیه‌کننده این سریال از حال رو به بهبود این بازیگر خبر داده است.
مطابق شنیده‌ها حال عمومی شهرام عبدلی رو به بهبود بوده و هوشیاری وی برگشته است. عبدلی در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم مشهد بستری و سطح هوشیاری‌اش رو به افزایش است. از سویی طبق اعلام پزشکان عمل جراحی اولی که روی مغز او انجام شده موفقیت‌آمیز بوده است.
به گزارش فارس، مرتضی اسکافی، تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» دیروز اظهار کرد: حدود ۲۰ روز است فیلمبرداری سریال «آسوده باش» به کارگردانی «حسن حج‌گزار» با موضوع حضرت رضا(ع) در مشهد آغاز شده که ۳۷ بازیگر از جمله شهرام عبدلی، فاطمه گودرزی، طاهر معصومی و... در آن ایفای نقش می‌کنند.
 تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» افزود: شهرام عبدلی روز شنبه هنگامی که در یکی از هتل‌های طرقبه مشغول استراحت بود، دچار عارضه مغزی و بلافاصله توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان قائم مشهد منتقل ‌شد. وی خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌ها، ایشان پیش از این نیز سابقه بیماری داشته است، با این حال اکنون پزشکان در حال درمان وی هستند و شرایط وی رو به بهبود است.
***
«خط استوا» این هفته روی پرده سینما
سی‌امین جلسه شورای صنفی نمایش دیروز در خانه سینما تشکیل شد. به گزارش «وطن امروز»، بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سرگروهی فیلم کمدی «خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس هنر شهر آفتاب شیراز ثبت شد.
اکران این فیلم چهارشنبه ۳ اسفند در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد. فیلم «خط استوا» روایتگر ماجراهای رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در خارج از کشور است که برای حضور در اجلاس سالانه ‌«ای‌اف‌سی» باید راهی مالزی شوند اما در اقدامی خبرساز راهی جزیره بالی می‌شوند تا با زیدان به صورت مخفیانه قراردادی امضا کنند و از پس این موضوع برای‌شان اتفاقاتی رخ می‌دهد. در این فیلم فرهاد اصلانی، سیامک انصاری، آزاده صمدی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.
***
علاءالدین قاسمی درگذشت
علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه ایرانی در ۶۹ سالگی چشم از جهان فروبست. به گزارش «وطن امروز»، علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه ایرانی و نخستین تعزیه‌خوانی که در فستیوال آوینیون به اجرای تعزیه پرداخت، در ۶۹ سالگی چشم از جهان فروبست. وی پیش‌ از این به دلیل سکته مغزی و آلزایمر در بستر بیماری بود.
علاءالدین قاسمی، هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ در طالقان، به‌ عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته‌ می‌شد که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخت. قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران بود که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخته و نخستین تعزیه‌خوانی بود در فستیوال آوینیون اجرای تعزیه داشت.
این هنرمند در سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی به همراه استادان دیگر تعزیه چون علی ترابی، عباس جواهری و سیدمحمدرضا امینی به ایفای نقش پرداخت. علاءالدین قاسمی مدرک درجه‌یک هنری دریافت کرده و از سال ۱۳۹۵ به عضویت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده بود. او از جمله افرادی بود که به همراهی ناصر تقوایی تعزیه‌ای برای یونسکو فرستادند تا این هنر را به ثبت جهانی برسانند.
***
سریال نوروزی تلویزیون برابر دوربین
 نیما شاهرخ‌شاهی و جمعی از بازیگران شناخته‌شده در سریالی حضور دارند که قرار است برای ایام عید نوروز ۱۴۰۲ مهیای کنداکتور تلویزیون شود. به گزارش «وطن امروز»، این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره سریال‌های نوروزی ادامه دارد. حضور «نون‌خ» سعید آقاخانی بعد از یک سال غیبت در آنتن نوروز و رمضان 1402 قطعی‌تر از بقیه مجموعه‌های تلویزیونی است. بحث «جشن سربرون» و سریال تازه مسعود ده‌نمکی که هنوز خبر چندانی درباره آن بیرون نیامده، «وضعیت زرد» و «آقای قاضی» و چند سریال دیگر هم مطرح است. در این میان سیاوش قاسمی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با تسنیم از سریال جدید شبکه 5 سیما برای ایام نوروز خبر داد.
این سریال «تو هم مثل من» نام دارد که بهرام درخشان کارگردانی آن و رضا علیپور تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده دارند. این سریال روزهای پایانی فیلمبرداری‌اش را در لوکیشن‌های تهران می‌گذراند و قرار است برای ایام نوروز 1402 مهیای پخش شود. این مجموعه تلویزیونی که روایتگر ماجراهایی در یک دفتر مجله است، مخاطب را وارد داستان آدم‌هایی می‌کند که در جامعه درگیر اتفاقاتی خاص هستند. یکی از نکات جالب، نقش اصلی این سریال است که درگیر پایان‌نامه خود درباره همین معضلات است و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این سریال نیما شاهرخ‌شاهی‌، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری، اسفندیار ابراهیمی، بهزاد رحیم‌خانی، مهری‌ آل‌آقا، رضا علیپور، فرج‌الله گل‌سفیدی، فریده دریامج، مهرسا مطوری‌نژاد و سیاوش قاسمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Page Generated in 0/0061 sec