printlogo


کد خبر: 260213تاریخ: 1401/12/1 00:00
اخبار

اثر هنری گمشده مارادونا پیدا شد
یکی از تصاویر نمادین اسطوره تیم فوتبال ناپولی که در شهر ناپل ناپدید شده بود، پیدا شد. معمای نقاشی گمشده دیگو آرماندو مارادونا در محل یادبودش در شهر ناپل، حل شد. روز شنبه با اعلام خبر مفقود شدن یکی از مهم‌ترین یادبودهای مارادونا در محل یادبود او در منطقه کواتیری اسپانیولی شهر ناپل جنجالی به راه افتاد تا جایی که اولتراهای ناپولی حتی گروه‌هایی را برای جست‌وجو و پیدا کردن سرنخ‌هایی از نقاشی پای چپ معروف اسطوره فقید آرژانتین تشکیل دادند. این یادبود قالب طلایی پای چپ مارادونا با پس‌زمینه‌ای مشکی‌رنگ بود که توسط استفانو چچی، دوست و مدیربرنامه‌های سابق مارادونا به شهر ناپل اهدا شد. اکنون اما سایت کوریره دل‌متزوجورنوی ایتالیا اعلام کرده ابهام موجود درباره یادبود گمشده برطرف و این اثر هنری پیدا شده است. اصل قضیه هم گویا این بوده که این یادبود ارزشمند از محل همیشگی‌اش روی دیواری که بر آن نصب شده بود افتاده و توسط افراد مرتبط به منظور حفاظت و انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از افتادن دوباره آن، به محلی دیگر انتقال داده می‌شود اما هواداران از این موضوع اطلاعی نداشته‌اند.
هم اکنون تابلوی پای چپ مارادونای فقید به محل اولیه‌اش برگردانده شده است.
***
شبی که وینیسیوس دشنام داد و دشنام شنید
در دیدار برابر اوساسونا هم یکی از هواداران حریف به مهاجم برزیلی رئال مادرید دشنام داد و هم او این رفتار را با داور بازی داشت. به گزارش الموندو دیپورتیو، رئال مادرید در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لالیگا به مصاف اوساسونا رفت و توانست با ۲ گل به پیروزی دست یابد. وینیسیوس در این بازی در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان رفت و دقیقه ۴۵ یک کارت زرد دریافت کرد. مثل دیگر بازی‌های خارج از خانه رئال‌مادرید، این بازی هم برای وینیسیوس سخت و حاشیه‌ساز بود. قبل از بازی یک دقیقه سکوت به احترام زلزله مرگ‌بار در ترکیه و سوریه انجام شد که به هنگام سکوت، یکی از هواداران اوساسونا با فریاد بلند به وینیسیوس دشنام داد که این بازیکن او را دعوت به سکوت کرد. روزنامه الموندو نوشت وینیسیوس هم چنین رفتاری را با داور بازی انجام داد به طوری که زمانی که داور برخورد مدافع حریف با او را خطا تشخیص نداد، این بازیکن برزیلی زیر لب به او دشنام داد که البته داور این لفظ او را نشنید. وینیسیوس با آمدن کارلو آنچلوتی به یکی از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان رئال مادرید تبدیل شده اما شادی گل خاص او باعث شده است جو شدیدی علیه او در رقابت‌های لالیگا شکل گیرد و معمولا این بازیکن در دیدارهای خارج از خانه رئال با برخورد خوب هواداران مواجه نمی‌شود. رئال‌مادرید با پیروزی‌ای که در این بازی به دست آورد اختلاف خود با صدر جدول رده‌بندی موقتا به ۵ امتیاز کاهش داد.
***
هاشم‌کندی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری شد
رسول هاشم‌کندی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری انتخاب شد. به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری با حضور اعضا در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمد پولادگر به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مجمع شرکت کردند و ریاست مجمع بر عهده پولادگر بود. انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ۷ کاندیدا داشت که در پایان رسول هاشم‌کندی با کسب ۲۸ رای از  ۵۳  آرای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. محمد بابایی، حمیدرضا پارسی‌منش، محمود ترابی‌گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری لطف‌آبادی، رسول هاشم‌کندی‌اسدی و محمد صانعی کاندیدای انتخابات بودند که میرابوطالبی و ترابی‌گودرزی پیش از برگزاری انتخابات انصراف دادند.
***
واکنش معاون حقوقی استقلال به پایان کار ساپینتو
معاون حقوقی باشگاه استقلال به شایعات جدایی ساپینتو از این باشگاه واکنش نشان داد. به گزارش فارس، طی روزهای اخیر اخبار و شایعاتی مبنی بر جدایی ساپینتو از استقلال در پایان فصل جاری لیگ برتر مطرح شده است. فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در این باره گفت: اینکه برخی رسانه‌ها خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه «قطعا» در فصل آتی ساپینتو با استقلال نخواهد بود،‌ کذب محض است و تاکنون درباره سال دوم قرارداد صحبت نهایی نشده اما قطعا در آینده نزدیک این مذاکرات انجام خواهد شد. وی افزود: متاسفانه انتشار این‌گونه خبرها در حساس‌ترین برهه فصل اگر نگوییم از روی سوءنیت است، قطعا از روی حسن نیت نیست. سمیعی تصریح کرد: در حال حاضر همه یکصدا و دست در دست هم به رهبری فنی ساپینتو به دنبال فتح جام‌های این فصل هستیم و هیچ‌کس نمی‌تواند با چنین اخباری به وحدت عالی تیمی و باشگاهی ما لطمه‌ای وارد کند.
***
داور بازی فولاد - الفیصلی مشخص شد
«احمد الکاف» عمانی بازی ۲ تیم فولاد ایران و الفیصلی عربستان را سوت می‌زند.
تیم فوتبال فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف تیم الفیصلی عربستان می‌رود. این بازی در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار می‌شود.کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا «احمد ابوبکر الکاف» داور عمانی را به عنوان قاضی این مسابقه انتخاب کرده است.
«ابوبکر العمری» و «رشید الغیثی» هم کمک‌های احمد الکاف در این بازی خواهند بود.

Page Generated in 0/0055 sec