printlogo


کد خبر: 260221تاریخ: 1401/12/1 00:00
اخبار

انسداد ساعتی جاده هراز تا پایان هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، از انسداد ساعتی محور هراز تا اواخر هفته خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، از انسداد موقت جاده هراز خبر داد و گفت: این محور تا سوم اسفندماه از ساعت ۷ تا ۱۷ روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و از ساعت 7 تا ۱۲ روز چهارشنبه، به دلیل انجام عملیات کارگاه جاده‌ای مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین چالوس و فیروزکوه انجام می‌شود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای ممنوعیت یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال و محور خرم‌آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محورهای ریگان - ایرانشهر؛ خوانسار - بوئین و کوهرنگ - مسجدسلیمان (گردنه‌های چری، تاراز و شاه منصوری) نیز تا اطلاع بعدی مسدود است. وی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
***
پرداخت ۳ برابری مستمری به مددجویان آسیب‌دیده زلزله‌ خوی
مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری ۳برابری به حساب ۴ هزار و ۹۶۵ مددجوی آسیب‌دیده زلزله‌ خوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این موضوع در دست اقدام است و در آینده‌ نزدیک واریز انجام می‌شود. محمدرضا کاظم‌زاده افزود: تاکنون ۸۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۸۴۲ ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است. وی درباره روند ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش که در زلزله آسیب‌دیده است، افزود: براساس تفاهم دوجانبه سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مسکن با تایید تخریب مسکن مددجویان توسط بنیاد، عملیات آواربرداری و ساخت مسکن انجام خواهد شد. به گفته این مقام مسؤول، در مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران به زلزله‌زدگان خوی از طریق سازمان بهزیستی کشور تاکنون به ۸۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۸۴۲ ریال رسیده است. همچنین هم‌اکنون میزان مستمری مددجویان، خانوار تک‌نفره تحت حمایت ۵۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان، ۳ نفره یک‌میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانوار ۵ نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.
***
ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از افتتاح و ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد و گفت: این خوابگاه‌ها با ۳ هزار و ۳۷۶ تخت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در قالب طرح ملی خورشید به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است. حمیدرضا علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر و بیرجند به بهره‌برداری رسیده و ۵ خوابگاه دیگر در تربت حیدریه، قائن، بندرعباس، مراغه و همدان در حال ساخت است. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ساخته شده و در دست احداث است. 
وی تصریح کرد: خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد پس از ساخته شدن، برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند. علیان‌زادگان افزود: این خوابگاه‌ها با بهره‌مندی از مدرن‌ترین‌ استانداردهای روز در طراحی و معماری احداث شده و امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات دارند. وی یادآور شد: اسکان دانشجویان در دانشگاه‌ها مطابق استانداردها همواره یکی از مشکلات پیش روی سیستم آموزشی کشور بوده که با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد گامی مهم برای بهبود وضعیت اسکان دانشجویان دختر برداشته شده است.
***
ثبت بیش از ۷ هزار ابتلا به اسهال خونی در کشور
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷ هزار و ۱۸۱ بیمار مبتلا به اسهال خونی در سال جاری در کشور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند. شهنام عرشی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در نظام کشوری مراقبت بیماری‌های واگیر، شمار مبتلایان به اسهال خونی در سال جاری حدود ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 
وی اظهار داشت: اگر‌چه در سال جاری شاهد روند افزایشی در مراجعان با علائم ابتلا به اسهال خونی به مراکز درمانی بودیم اما مقایسه روند ابتلا طی چند سال اخیر موید کاهش موارد ابتلا به اسهال خونی نسبت به دوران قبل از همه‌گیری کروناست. عرشی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود، حدود ۶۶ درصد موارد ابتلا به اسهال خونی در مناطق شهری و ۳۴ درصد در نقاط روستایی سکونت داشته‌اند و ۵۴ درصد از موارد ابتلا مردان و مابقی زنان و کودکان بوده است. 
وی تصریح کرد: حدود ۳۶ درصد مبتلایان به اسهال خونی در گروه سنی کمتر از ۵ سال و ۱۶درصد در سنین ۵ تا ۱۰ سال بودند، ۵۱ درصد بیماران با علائم ابتلا به این بیماری بستری و سایر موارد به صورت سرپایی درمان شده‌اند. عرشی در پایان تاکید کرد: رعایت بهداشت و شست‌وشوی صحیح دست‌ها بویژه بعد از اجابت مزاج، استفاده از آب آشامیدنی ایمن و بهداشتی، شست‌وشو و ضدعفونی کردن صحیح میوه و سبزیجات از جمله اقدامات اصلی جهت پیشگیری از ابتلا به اسهال خونی است.

Page Generated in 0/0062 sec