printlogo


کد خبر: 260230تاریخ: 1401/12/1 00:00
اخبار

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به اروپا:
زمستان آینده سخت‌تر خواهد بود
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، طی اظهاراتی هشدار داد زمستان آینده برای اتحادیه اروپایی به‌دلیل «بحران گاز» سخت‌تر خواهد بود. آنطور که خبرگزاری تاس گزارش داده است، فاتح بیرول گفت: من از تلاش‌های اتحادیه اروپایی برای غلبه بر بحران گاز در طول زمستان تمجید کردم اما زمستان آینده حتی سخت‌تر خواهد بود. وی بدون اشاره به جزئیات پیشنهاد خود گفت: نیاز فوری به یک طرح جامع جدید برای صنعت اروپا وجود دارد. بر اساس این گزارش، دولت‌های اروپایی با قطع واردات گاز خط لوله از روسیه با بحران انرژی روبه‌رو شدند. این کشورها از گاز طبیعی مایع (LNG) که گران‌قیمت است و از طریق دریا از ایالات متحده و قطر وارد می‌شود، برای جبران کسری گاز خود استفاده کرده‌اند.
***
دهه گذشته دهه شوک اقتصادی بود
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه دهه گذشته دهه شوک اقتصادی بود، گفت: سعی کردیم وظیفه خود را که همان مشاوره به رؤسای قواست انجام دهیم اما نتوانستیم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم. غلامحسین شافعی اظهار کرد: من و همکارانم در این سال‌ها سعی کردیم مشکلات بخش خصوصی را به گوش دولت برسانیم و آنها را از اتخاذ تصمیم‌های غلط برای بخش خصوصی کشور و انجام ریسک‌های بی‌مورد برحذر داریم اما متاسفانه نتوانستیم به جایی
 برسیم. 
وی همچنین با بیان اینکه کلیات بودجه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی تبصره‌های بودجه است، اظهار کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نشان می‌دهد رویکردها و سیاست‌های اتخاذشده در لایحه بودجه، تقویت‌کننده فعالیت‌های تولیدی بخش خصوصی نیست و می‌تواند تنگناهای جدیدی را برای فعالیت آنها در سال آینده وجود آورد.
***
خرید و فروش امتیاز مسکن ملی جرم است
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به مشاوران املاکی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می‌کنند، هشدار می‌دهیم این اقدام، غیرقانونی و مجرمانه است. خلیل محبت خواه اظهار کرد: بنا بر گزارش‌های واصله مردمی و مراجع نظارتی، تعدادی از مشاوران املاک در سطح شهرستان‌های استان تهران اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن می‌کنند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم، موجب متضرر شدن مردم می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: قانون پیش‌فروش ساختمان و آیین‌نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مشخص کرده تمام امور مربوط به این ۲ طرح (اقدام ملی و نهضت ملی مسکن) باید مطابق دستورالعمل و نمونه قراردادهای ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باشد، پس خرید و فروش‌های امتیاز این طرح‌ها توسط مشاوران املاک غیرقانونی و اقدامی مجرمانه است. محبت‌خواه تاکید کرد: از شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز درخواست دارم فریب مشاوران املاک سودجو را نخورند.

Page Generated in 0/0047 sec