printlogo


کد خبر: 260254تاریخ: 1401/12/2 00:00
رئیس رژیم صهیونیستی از شکاف عمیق و دردناک در درون این رژیم خبر داد
فصل فروپاشی

گروه بین‌الملل: به دنبال بحران‌های فزاینده داخلی رژیم صهیونیستی و شکل‌گیری اختلافات شدید در سرزمین‌های اشغالی، رئیس اسرائیل هشدار چندباره خود نسبت به فروپاشی این رژیم را تکرار کرد.
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت به‌شدت از آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، نگران است. وی گفت: من شکاف‌هایی را می‌بینم که در برهه فعلی عمیق‌تر و دردناک‌تر شده است و نمی‌توانم به طور جدی به این موضوع فکر نکنم. واقعیت این است که دولت یهود ۲ بار در تاریخ در اسرائیل تشکیل شد و قبل از اینکه به هشتادمین سال خود برسد 2 بار فروپاشید.
از سوی دیگر، پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرد به بالا بردن سطح آماده ­باش خود ادامه داده و برای درگیری‌های مستمر در قدس شرقی بویژه در شعفاط، العیسویه و جبل المکبر آماده است. به گزارش شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی، در پی یورش گسترده پلیس به بخش شرقی شهر قدس در روزهای اخیر صدای شلیک و درگیری‌ها همچنان در منطقه شنیده می‌شود.
ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور داده شمار نیروهای پلیس در قدس شرقی افزایش یابد و به پلیس دستور داده ایست‌های بازرسی در اطراف العیسویه برپا کنند. مسؤولان ارشد امنیتی اسرائیل افزایش رویدادهای قدس شرقی را به اقدامات بن‌گویر ربط می‌دهند، زیرا به پلیس دستور داده شهرک‌های فلسطینی در قدس شرقی را محاصره کنند. منابع امنیتی در اسرائیل گفتند این رفتار بن‌گویر بویژه در ماه رمضان منجر به آتش گرفتن منطقه نه فقط در قدس، بلکه در کرانه باختری و حتی غزه می‌شود اما بن‌گویر به این هشدارها اهمیت نداده و به پلیس دستور داده به واسطه برقراری ایست‌های بازرسی و تفتیش سخت‌تر در ورودی‌های شهرها و بازداشت‌ها، عرصه را در قدس بیشتر تنگ‌ کنند. ارزیابی امنیتی حاکی است اعمال مجازات جمعی هرگز نتیجه دلخواه را نخواهد داد، بلکه تنها به شعله­‌ور شدن منطقه می‌انجامد.
در همین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اختیارات جدیدی به وزیر امنیت داخلی این رژیم و وزیر دارایی داده که نشان می‌دهد تمایل دارد به سمت تنش بزرگی حرکت کند. به گزارش خبرگزاری البلد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی دولت، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی را که درگیری‌های اشغالگران در قدس اشغالی را رهبری می‌کند، مامور تشکیل تیم ویژه مبارزه با اقدامات تحریک‌آمیز کرد تا علیه شبکه‌های اجتماعی فلسطین اقدام کند. نتانیاهو همچنین در این جلسه گفت تصمیم گرفته «تیمی برای مقابله با عاملان قتل صهیونیست‌ها» به ریاست بن‌گویر تشکیل دهد.
این تیم به گفته نتانیاهو از سه تیم فرعی تشکیل خواهد شد: «تیمی برای اجرای قانون (تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز) که مسؤول تایید شروع تحقیقات و ارجاع به دادگاه است». تیم دوم به گفته نتانیاهو یک تیم اطلاعاتی است که وظیفه آن بررسی احتمالات و راه‌های جمع‌آوری اطلاعات، نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و تعیین رویکرد آنهاست. نتانیاهو درباره تیم سوم گفت قانونی است که ابزارها و راه‌حل‌های حقوقی - قضایی را برای تعیین وضعیت حقوقی فعلی فراهم می‌کند. رادیو عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ماموریت‌هایی که نتانیاهو در این جلسه دولت داد نشان‌دهنده تمایل وی برای تشدید تنش است. او می‌خواهد از توجه افکار عمومی به موضوع اصلاح دستگاه قضایی و تظاهرات هزاران نفری که برای هفتمین هفته متوالی ادامه دارد، بهره‌برداری کند.

Page Generated in 0/0054 sec