printlogo


کد خبر: 260258تاریخ: 1401/12/2 00:00
استقلال در این فصل برای سومین مرتبه ملوان را شکست داد؛ این بار در جام حذفی
شکار آسان قو

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی برابر تیم ملوان بندرانزلی در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی، به دور بعد صعود کرد و باید منتظر مشخص شدن حریف خود در این مرحله باشد. در یکی از دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی فوتبال کشور تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ملوان بندرانزلی بود که این دیدار با برتری ۲ بر صفر آبی‌­پوشان به پایان رسید. ارسلان مطهری(۷۴) و آرمان رمضانی(۷۸) برای استقلال گل زدند. ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت از روی سکوها تیمش را هدایت می­‌کرد. آبی‌پوشان که در ۲ دیدار رفت و برگشت لیگ برتر برابر ملوان به پیروزی رسیده بودند، با این تفکر وارد زمین شدند که بتوانند میهمان شمالی خود را در همان نیمه اول از دور مسابقات حذف کنند اما دفاع خوب و کم‌اشتباه انزلی­‌چی‌ها اجازه نداد شاگردان ساپینتو به گل برسند. البته با وجود اینکه استقلال اکثر زمان بازی را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت‌های خطرناک پرتعدادی روی دروازه حریف ایجاد کند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. شروع نیمه دوم برای استقلال با یک تغییر آغاز شد و ارسلان مطهری جای حردانی وارد زمین شد اما تغییری در روش بازی آبی‌ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه ۵۲ مجید عیدی از تیم ملوان با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد. با ۱۰ نفره شدن تیم شمالی، استقلالی‌ها فشار خود روی دروازه این تیم را بیشتر کردند تا به گل برسند. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی، ملوان در زمین خودش دفاع پرتعداد انجام داد و استقلال از چپ و راست برای رسیدن به گل روی دروازه حریف توپ ریخت. دقیقه ۷۴ استقلال بالاخره به خواسته‌اش رسید و ارسالی که آرش رضاوند از روی نقطه کرنر انجام داد در یک رفت و برگشت با ضربه محبی به مطهری رسید و این بازیکن در ۲ مرحله توپ را به سمت دروازه زد که بالاخره توانست گل برتری را به ثمر برساند. دقیقه ۷۸ ارسال سید‌ابوالفضل جلالی از جناح چپ روی دروازه ملوان با خروج و دفع اشتباه صادقی، گلر این تیم همراه شد تا آرمان رمضانی با ضربه سر دروازه ملوان را برای دومین بار باز کند. دقیقه ۸۹ ملوان این فرصت را داشت تا یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما شوت دیدنی کاپیتان ملوان را حسینی با واکنشی تماشایی برگشت داد و اجازه نداد دروازه‌اش باز شود تا این دیدار با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان به پایان برسد و شاگردان ساپینتو به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.
نکته جالب اینکه ملوان در دور قبل در خانه با نتیجه 3 بر یک بازی را به نفت مسجدسلیمان باخته بود و عملا در همان بازی نخست حذف شد اما انزلی‌چی‌ها شکایت کردند که تیم حریف از یک بازیکن محروم استفاده کرده است. کمیته انضباطی اعتراض ملوان را وارد دانست تا به این ترتیب تیم حذف شده، شانس بقا در جام را داشته باشد اما دیروز با شکست ۲ بر صفر به نوعی دوباره حذف شدند تا مشخص شود در بهترین حالت برنامه انزلی‌چی‌ها در این فصل فقط ماندن در لیگ برتر است؛ تیمی جوان و بدون ستاره که تا اینجای کار بهتر از بسیاری از تیم‌ها کار کرده است. مسلما ملوان با این بازیکنان توانایی رقابت با تیم پرمهره‌ای بسان استقلال را ندارد و نخواهد داشت. آنها در کمتر از 6 ماه ۳ مرتبه به استقلال باختند تا از این حیث صاحب یک رکورد ویژه شوند.
* مازیار زارع: اگر بازیکن استقلال خطا می‌کرد به هیچ عنوان کارت زرد نمی‌گرفت
سرمربی تیم فوتبال ملوان تاکید کرد اگر خطایی که بازیکن تیمش کرد را بازیکن حریف مرتکب می‌شد، به هیچ عنوان داور به او کارت زرد نمی‌داد. مازیار زارع در پایان دیدار استقلال- ملوان گفت: نسبت به بازی قبل که برابر استقلال داشتیم شکل بازی‌مان کاملا فرق کرده بود. تا قبل از گل اصلا به حریف موقعیت ندادیم. می‌خواستیم گل نخوریم و در ضدحملات به گل برسیم. وی ادامه داد: با این حال 10 نفره شدن تیم ما کار را سخت کرد. اگر بازیکن ما اخراج نمی‌شد، قطعا شرایط فرق می‌کرد و هر چقدر جلوتر می‌رفتیم کار برای ما راحت‌تر و برای استقلال سخت‌تر می­‌شد. زارع درباره صحنه اخراج بازیکنش هم گفت: مطمئنم اگر این صحنه برای بازیکن استقلال رخ می‌­داد، به هیچ عنوان بازیکن آنها اخراج نمی‌شد. اطمینان دارم.

Page Generated in 0/0046 sec