printlogo


کد خبر: 260265تاریخ: 1401/12/2 00:00
اخبار

مأموریت دادستان کل کشور برای بررسی مسمومیت‌های سریالی در قم
دادستان کل کشور درباره چند مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این باره به دادستان قم ماموریت داد این موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد. در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این باره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با ورود به موضوع، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصران احتمالی کرد.
***
قاتل زنجیره‌ای فضای مجازی دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل تهدیدات اینترنتی علیه تعدادی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تهدید به قتل از آنها اخاذی می‌کند. این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شکات و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال تصاویر اجساد متعدد و سلاح کلت کمری به کاربران، خود را قاتل زنجیره‌ای معرفی کرده و ضمن توهین و تهدید شکات آنها را تهدید به قتل می‌کند. وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و طی بررسی صفحه اینستاگرامی ساخته شده توسط این فرد مشخص شد این صفحه بیش از ۴ هزار دنبال‌کننده دارد. سرهنگ معظمی‌گودرزی افزود: در آخرین اقدامات این پرونده نیز این شیاد مجازی پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوب تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. وی افزود: البته این فرد مرتکب قتل نشده و صرفا با استفاده از تصاویر آرشیوی موتورهای جست‌وجوگر و یک اسلحه پلاستیکی دست به تهدید و اخاذی از شهروندان‌ می‌زد.
***
پایان سال؛ آخرین مهلت برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از افتتاح ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی تا ۱۳ اسفندماه امسال خبر داد. قدرت‌الله محمدی درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در تهران اظهار کرد: تا ۱۳ اسفندماه، ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در مناطق ۱۵ و ۱۶ شهرداری تهران و برج عملیات شبیه‌ساز ۱۵ طبقه در مرکز آموزش آتش‌نشانان افتتاح می‌شود تا اگر در یکی از برج‌های تهران حادثه‌ای رخ داد، آمادگی لازم برای نیروها وجود داشته باشد. وی درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن هم اظهار کرد: برای نخستین بار وضعیت ساختمان‌های ناایمن در حال تعیین تکلیف است و دادستانی به صاحبان ساختمان‌های ناایمن تا پایان سال مهلت داده تا ایمن‌سازی را انجام دهند، در غیر این صورت برای سال بعد، احکام قضایی صادر می‌شود و انشعابات آنها قطع خواهد شد.
***
ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰  فرصت شغلی در زمینه پرورش و تولید گیاهان دارویی
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، ‌هزار و ۸۳۵ طرح اشتغال اجتماع‌محور در زمینه پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده که ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است. محمد ترکمانه با بیان اینکه این تعداد طرح اشتغال در ۲۵۸ شهرستان و ‌هزار و ۱۸۸ نقطه روستایی عملیاتی شده است، افزود: طرح‌های اشتغال برکت در زمینه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی شده است. وی اضافه کرد: در مجموع، ۳ هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور در زمینه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا شده که ایجاد ۱۱ هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به دنبال داشته است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 3 هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال‌ در پرورش گیاهان دارویی حدود ۵۸۰ میلیارد تومان است. 
***
ضرورت ایجاد بازار کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس نخستین «جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی» با بیان اینکه ضرورت دارد به عرصه دانشمندان اعتبار دهیم، گفت: مسؤولان باید با ایجاد بازار کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان را سمت بازار کار و توسعه فناوری، همچنین رفع مشکلات سوق دهند. سیدمحمودرضا سجادی، رئیس نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و مدیرعامل انجمن خیران توسعه علم و فناوری ایرانیان در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به منتخبان جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امسال مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. معمولا بحث دانش‌بنیان به غلط تفسیر و آن را تحت عنوان تسهیلات می‌نامند اما مهم‌ترین رکن دانش‌بنیان تامین بازار کار برای افراد است. رضا کاظم‌پور، دبیر اجرایی جشنواره نیز اظهار کرد: در این رویداد به دنبال مدیران اثرگذار و موفق در حوزه مردمی کردن اقتصاد بودیم تا گامی را با رفع موانع در مردمی کردن اقتصاد برداریم و مردمی کردن اقتصاد را ایجاد کنیم. گفتنی است در بخش مدیران اجرایی، سعید پاک‌سرشت در حوزه توسعه دانش فنی و ساخت توربین ملی IGT 25؛ سیدحمیدرضا صفوی در حوزه مخازن کرایوژنیک و در بخش مدیران سیاست‌گذار؛ سیدحمزه حسنی در حوزه کارگروه تولید باراول و مهدی داداشی‌زین‌الدین در حوزه اصلاح حسابرسی تامین‌اجتماعی برگزیدگان این جشنواره شدند.

Page Generated in 0/0048 sec