printlogo


کد خبر: 260291تاریخ: 1401/12/3 00:00
سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد
گلچین بهترین‌های قرآنی جهان اسلام

گروه فرهنگ و هنر: سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران برگزار  شد. این‌ مسابقات از شنبه ۲۹ بهمن‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی رسما کار خود را آغاز کرد. این مسابقات در روزهای ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد. در نوبت صبح بانوان و در نوبت بعدازظهر و شب‌ها برادران  به رقابت با هم پرداختند. به گفته حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، برای حضور مردم جدا از فضای مسابقه محیط‌های نمایشگاهی و محتوایی در نظر گرفته شده بود، همچنین قرائت قاریان برجسته سالیان گذشته هم جزو برنامه‌ها  بود. این مرحله از مسابقات چون مرحله نهایی بود عصاره‌ای از بهترین‌های قرآنی جهان اسلام حضور داشتند. در این دوره ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور جهان به رقابت پرداختند. در این دوره مسابقات از ۵ قاره جهان نمایندگانی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 
حمید مجیدی‌مهر افزود: هدف ما این است که سال آینده حضور متسابقین از بین ۷۰ تا ۸۰ کشور باشد و قصد داریم بگوییم ایران پرچمدار قرآن در سطح دنیاست. شبکه قرآن و سایر شبکه‌های سیما در پوشش این مسابقات حضور داشتند. البته تلاش این بود ‌که دامنه صوت و تصویر خود را بیشتر کنیم. اتحادیه رادیو و ‌تلویزیون‌های کشورهای اسلامی هم این مسابقات را پوشش گسترده دادند. همچنین  برای جلوگیری از خروج ارز و حمایت از پول ملی، جوایز برگزیدگان از پرداخت ارزی خارج و به ریال تبدیل شد. نفر اول ۱۵۰میلیون تومان، نفر دوم ۱۲۰میلیون تومان و نفر سوم ۹۰ میلیون تومان دریافت کردند، ضمنا جایزه نفرات اول تا سوم در تمام بخش‌ها به صورت ریالی و به همین ترتیب  بود.
باید گفت رعایت استاندارد در برگزاری مسابقات  در همه بخش‌ها بسیار مهم بود و این استاندارد در مجموعه سالن اجلاس سران اسلامی وجود داشت، البته ممکن است سال‌های بعد این استاندارد در سایر مکان‌های دیگر وجود داشته باشد و رقابت‌ها قطعا در هر مکانی که شرایط بهتری داشته باشد برگزار خواهد شد.
مجیدی‌مهر همچنین از پخش مسابقات قرآن این دوره در تلوبیون، هیات آنلاین، تکیه و آپارات با اینترنت رایگان خبر داد.
در پایان این نشست از پوستر سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد. امسال برنامه‌های جانبی نیز در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مورد توجه قرار گرفت و به گروه‌های همخوانی و منتخب استانی نیز توجه ویژه‌ای شد، همچنین برنامه‌های جذابی برای شرکت‌کنندگان در مسابقات در نظر گرفته شده بود. در این دوره از مسابقات از ۵ قاره جهان نمایندگانی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی شده بودند که کشورهای افغانستان، الجزایر، اندونزی، ترکیه، تونس، دانمارک، چاد، سوریه، فیلیپین، غنا، عراق، کرواسی، لبنان، مالزی، پاکستان و بلژیک از جمله این کشورها بودند.

Page Generated in 0/0065 sec