printlogo


کد خبر: 260305تاریخ: 1401/12/3 00:00
معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
بدهی استراماچونی باید امسال پرداخت شود

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه روند بردهایش، این بار در رقابت‌‌های جام حذفی در مرحله یک‌هشتم نهایی توانست تیم ملوان را با ۲ گل امیر ارسلان مطهری و آرمان رمضانی شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند‌.
آبی‌ها با آنکه روزهای خوشی را با کسب پیروزی‌های پی‌درپی سپری می‌کنند اما خارج از مستطیل سبز درگیر انواع و اقسام حواشی و مشکلات هستند و کافی‌ است نوار بردها پاره شود تا همه چیز به هم بریزد. 
پس از صعود استقلال به یک‌چهارم نهایی جام حذفی با «فرشید سمیعی» معاون حقوقی این باشگاه گفت‌وگو کردیم. با وجود اینکه معاون باشگاه از پرداخت‌ طلب سنگین استراماچونی در روزهای آتی خبر داد اما به نظر می‌رسد این بدهی بزودی و با خیال آسوده پرداخت نخواهد شد، چرا که باشگاه استقلال هنوز نتوانسته منابع مالی جهت پرداخت این بدهی را تامین کند و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال هم در این باره سخنی به زبان نیاورده است.
سمیعی ابتدا درباره وضعیت عزیزبک آمانوف و صادر نشدن «آی‌تی‌سی» او توسط مدیران استقلال صحبت کرد: شنیده‌ام آمانوف درخواست خود را به یک ایمیل دیگر فرستاده و به ایمیل استقلال هیچ درخواستی نیامده است. به همین دلیل از آنجا که آمانوف بدون هماهنگی با باشگاه تهران را ترک کرده، مرتکب تخلف شده است. استقلال از حقوق خودش دفاع خواهد کرد و مانع تضییع حقوق خود می‌شود. آمانوف حق ندارد بدون هماهنگی با باشگاه استقلال در تمرین یک تیم دیگر شرکت کرده و بازی کند. برای حضور در یک تیم دیگر باید مبلغی به استقلال بپردازد. 
ممکن است یک یا ۲ قسط او عقب افتاده باشد اما طبق ترتیب موجود در قوانین، وی ابتدا باید اقدام به درخواست می‌کرد که این کار را انجام نداد و به همین دلیل نمی‌توانست از این بند استفاده کند.
معاون حقوقی استقلال درباره بیانیه باشگاه از زبان ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم و عذرخواهی او هم گفت: در رابطه با حکم کمیته انضباطی علیه ساپینتو یک اشتباه تایپی پیش آمده و محرومیت بازی با مس کرمان را قطعی اعلام کرده بودند. پس از پیگیری‌های ما گفتند این محرومیت قابل تجدیدنظر است. تجدیدنظر این دیدار و دیدار با پیکان ارسال شد و گفتند با عذرخواهی ساپینتو ۲ جلسه از محرومیتش به حالت تعلیق درمی‌آید. در کل ساپینتو ۵ جلسه محروم بود. بازی با ملوان گذشت و اکنون ۲ بازی محرومیت و ۲ بازی محرومیت تعلیقی باقی مانده است. این را هم در جلسه استیناف رسیدگی خواهند کرد و در رابطه با آن رای نهایی را خواهند داد.
سمیعی همچنین درباره مهلت کم پرداخت بدهی استراماچونی و دریافت مجوز حرفه‌ای گفت: پس از حضور آقای فتح‌الله‌زاده در باشگاه، کمیته حرفه‌ای‌سازی با حضور همه مدیران تشکیل شد. این بخش آیتم‌ها و قسمت‌های مختلفی دارد که بچه‌ها در حال انجام کار هستند. بدهی‌هایی که تا قبل از ۱۰ دی‌ قطعی شده باید 11 فروردین تسویه شود و بدهی‌ای باقی نماند. یکی از مهم‌ترین موارد باشگاه استقلال پرونده آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق تیم است. آقای فتح‌الله‌زاده این مساله را شخصا پیگیری می‌کند.
هم و غم او از ابتدای ورود به باشگاه پرداخت این بدهی بوده اما افزایش قیمت دلار کار را سخت‌تر کرده است. اطمینان دارم مدیریت استقلال دنبال این است در همین ابتدای اسفند ‌طلب استراماچونی پرداخت شود و کار به روزهای آخر کشیده نشود و با توجه به تعطیلات پیش ‌رو باید این کار را در اسرع وقت انجام دهیم.

Page Generated in 0/0857 sec