printlogo


کد خبر: 260309تاریخ: 1401/12/3 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد
هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کلانشهرها
رئیس پلیس راهور فراجا از برنامه‌ریزی برای هوشمند شدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استفاده از تابلوهای هوشمند راهنمایی و رانندگی در معابر و تاثیر آن بر ترافیک گفت: هوشمندسازی و استفاده از دانش‌ روز از مواردی است که در پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده، از جمله می‌توان به اجرای طرح کروکی الکترونیک، استفاده از پهپاد در مدیریت ترافیک، ارائه خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک به شکل برخط اشاره کرد. در همین راستا هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر جزو مواردی است که فاز اول آن در کلانشهرها در دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های مسؤول قرار گرفته است. وی با بیان اینکه تهران در استفاده از تابلوهای هوشمند پیشتاز بوده است، گفت: علاوه بر تهران در اصفهان، شیراز، مشهد و... نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و البته اقداماتی نیز باقی مانده که باید انجام شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه آیا استفاده از چراغ‌های «ال‌ای‌دی» در تابلو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: از این چراغ‌ها نیز استفاده خواهد شد، در بحث هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید مواردی مانند امکان به‌روزرسانی برخی تابلوها در شرایط متفاوت مد نظر قرار بگیرد و به عنوان مثال بتوان سرعت مجاز را با توجه به وضعیت ترافیک در مسیرها به رانندگان اعلام کرد. هادیانفر ادامه داد:‌ همچنین این تابلوها باید دید روز و دید شب را کامل کند و به گونه‌ای باشد که در تمام ساعات روز قابلیت رویت از سوی رانندگان را داشته باشد و بتواند به صورت هوشمند به آنان اطلاع‌رسانی کند. وی افزود: هوشمند شدن تابلوها قطعا تاثیر زیادی در مدیریت ترافیک و حتی جلوگیری از تصادفات خواهد داشت.
***
مردم امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از کمک ۱۳ هزار میلیارد تومانی مردم به نیازمندان و مددجویان خبر داد. حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: مردم و خیران در مجموع امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان کمک کردند. وی ادامه داد: از مجموع این میزان کمک مردمی، 7 هزار میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع شد و همین مراکز این کمک‌ها را بین مردم توزیع کردند. آسوده اظهار کرد: ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری مجوزدار زیر پوشش کمیته امداد داریم که ۵۰ درصد آنها مسجدمحور بوده و کمک‌ها را بین مردم توزیع می‌کنند. وی یادآور شد: امسال 2 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴۲۰ هزار یتیم زیر ۱۸ سال به صورت مستقیم کمک شده است. آسوده با بیان اینکه کمیته امداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده را تحت پوشش حمایتی خود دارد، اضافه کرد: مردم امسال ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق صدقات کمک کردند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز افزود: آثار بسیاری را در تامین معیشت فقرا از طریق زکات شاهد هستیم که باید مردم با این آثار آشنا شوند. وی بیان کرد: 7 درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور عمرانی و طرح‌های خدماتی سازمان و مابقی آن صرف تامین نیاز فقرا می‌شود.
***
زلزله 5.2 ریشتری در فارس بدون خسارت و مصدوم
سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از وقوع زلزله 5.2 ریشتری در استان خبر داد. بابک محمودی با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری سه‌شنبه دوم اسفندماه، در شهرستان «درز» مرز بین استان فارس و هرمزگان گفت: این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. وی ادامه داد: تیم‌های جست‎وجو به منطقه و محل وقوع زلزله اعزام شده است. با گذشت بیش از 2 ساعت از وقوع زلزله، سرپرست امداد و نجات هلال‌احمر در گزارش جدیدی اعلام کرد براساس گزارش تیم‌های ارزیابی اعزامی به محل حادثه، تا این لحظه خسارت جانی و مالی نداشته است. به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در زلزله 5.2 ریشتری فارس هنوز مصدومی گزارش نشده است. همچنین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس با اشاره به اعزام ۳ تیم جست‌وجو و نجات به محل وقوع زلزله، گفت: این زلزله در استان هرمزگان هم احساس شده است. طی ارتباطی که با مدیرعامل هلال‌احمر استان هرمزگان برقرار شد، خوشبختانه این زلزله هیچ خسارتی در هرمزگان نداشته است. به گفته این مقام مسؤول، امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان فارس، در تمام شعب و پایگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.
***
تقدیر از همراه اول به دلیل مسؤولیت‌پذیری در حوزه سلامت
همراه اول تندیس سیمین جشنواره ملی «صنعت سلامت‌ محور» را دریافت کرد و بابت مسؤولیت‌پذیری و تاب‌آوری سازمانی در دوران «کووید-۱۹» و همچنین مسؤولیت اجتماعی سازمان در حوزه سلامت مورد تقدیر قرار گرفت. پنجمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور یکم اسفند، با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی مسؤولیت‌پذیر در حوزه سلامت کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مراسم همراه اول به ‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه توانست در این رویداد که به‌طور جدی به‌دنبال تعیین جهت در اولویت‌های بنگاه‌های اقتصادی به‌ منظور ارتقای سلامت تولیدات و خدمات بود، «تندیس سیمین 3 ستاره» را کسب کند. همچنین هیات داوران این جشنواره پس از پایش سازمان‌های مسؤولیت‌پذیر و پاسخگو در حوزه سلامت کشور، با اعطای 2 تقدیرنامه «مسؤولیت‌پذیری و تاب‌آوری سازمان در دوران «کووید-۱۹» و پاندمی بیماری‌های نوظهور» و «مسؤولیت اجتماعی سازمان در حوزه سلامت» به همراه اول بابت اقدامات شایسته و دستاوردهای موثر این شرکت تقدیر و تجلیل کرد. 

Page Generated in 0/0058 sec