printlogo


کد خبر: 260319تاریخ: 1401/12/3 00:00
اخبار

سخنگوی دولت: روبل و یوآن را به جای دلار و یورو وارد مبادلات کردیم
سخنگوی دولت گفت: با شرکای تجاری خود از جمله روسیه و چین مسیرهای متنوعی را برای مبادلات تجاری فراهم کردیم و روبل و یوآن را به جای دلار و یورو وارد مبادلات خود کرده‌ایم که به مدیریت بهتر بازار ارز نیز کمک خواهد کرد.
علی بهادری‌جهرمی درباره دلایل و ریشه‌های نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز گفت: تشدید جنگ ارزی بدخواهان با ملت ایران بویژه پس از شکست پروژه آشوب، ۲۲ بهمن تاریخی امسال و سفر راهبردی و پرثمر رئیس‌جمهور به چین، نشان می‌دهد آنها پس از ناامیدی از خیابان و پی ‌بردن به محاسبه غلط‌شان، مجددا در جنگ ترکیبی خود بر جنبه اقتصادی تمرکز کرده‌اند. وی افزود: هدف از این کار، مشخصا ایجاد جو روانی و نارضایتی و تولید سوخت جدید برای آشوب و ناآرامی در ایران است. اطلاعات دقیق حاکی است سرویس‌های جاسوسی آمریکا و چند دولت مشخص، ماموریت یافته‌اند به هر شکل ممکن از ایجاد ثبات در بازار ارز ایران جلوگیری کنند. سخنگوی دولت با بیان اینکه در پاسخ به این جنگ اقتصادی، دولت از امروز آرایش جدیدی در حوزه ارزی به خود می‌گیرد، تصریح کرد: این آرایش با بهره‌گیری از تجارب گذشته و دستاوردهای ضد تحریمی طراحی شده است. با اجرای بسته جدید، هر گونه نیاز واقعی ارزی در مسیر قانونی و مشخص پاسخ می‌گیرد و خرید و فروش خارج از مرکز مبادله یا بانک‌ها و کارگزاری‌های رسمی در حکم قاچاق ارز و طلا بوده و با آن برخورد جدی خواهد شد. 
***
واکنش نمایندگان به قرار گرفتن نام‌شان در لیست تحریم
برخی نمایندگانی که اخیرا در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپایی قرار گرفتند، در صفحات شخصی خود در توئیتر به این اقدام واکنش نشان دادند.
ولی اسماعیلی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نوشت: «در کل اروپای‌تان نه حساب بانکی داریم نه یورو و نه دلاری... آب در هاون کوبیدن‌تان در ۴ ماه گذشته از تحریم‌های جدید هویداست... حضور نام بنده و ۶ نماینده دیگر در لیست تحریم‌های جدید به دلایل واهی و مضحک بار دیگر ثابت می‌کند سران اتحادیه اروپایی دشمنی‌شان با ملت ایران شدیدتر است. نوکری ملت افتخاری بزرگ است که نصیب‌مان شده و تحریم ولی اسماعیلی نه دیده‌شدنی است نه تاثیرگذار».
سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران نیز نوشت: «اتحادیه اروپایی بنده را هم در لیست تحریم خود قرار داد. مدال افتخار است. از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید. الحمدلله والمنه که هیچ‌گاه مشتی از خاک ایران عزیز را به همه اروپا نمی‌دهم».
احمد نادری عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران هم نوشت: «همیشه سرباز کشورم بوده‌ام. چه آن زمان که در اروپا دانشجو بودم و چه امروز که توسط همان اتحادیه اروپایی به خاطر پیگیری «طرح اقدام متقابل علیه تروریستی اعلام کردن سپاه» تحریم شدم. برای دفاع از منافع ملی ذره‌ای تردید نخواهم کرد. غایت آنست که ما در سر کار تو رویم/ مرگ ما باک نباشد چو بقای تو بود».
***
سرکرده گروهک تروریست تندر به اعدام محکوم شد
جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریست تندر به اتهام افسادفی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریست به اعدام محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریست تندر را به اتهام افسادفی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد. جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در آمریکا است.
گروهک تروریست تندر اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت‌طلب به سرکردگی فتح‌الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریسم ضددینی در انگلستان تاسیس شد. این گروهک تروریست با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی مطالب توهین‌آمیزی علیه دین مبین اسلام منتشر کرده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده، گروهک از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد، به طوری که اقدامات جنایتکارانه این گروهک، موجب ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم شد.
بر اساس مستندات پرونده، جمشید شارمهد قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام ۵ مورد آن شد.
هدایت و رهبری گروهک تروریست تندر، ارتباط با مقامات و افسران اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، بمب‌گذاری در میان عزاداران حسینیه شهدای شیراز در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که منجر به‌ شهادت‌ ۱۴ نفر و مجروحیت ۳۰۰ تن شد، انفجار در کفشداری حرم مطهر امام خمینی(ره)، آتش‌سوزی در هتل جهان تهران هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، معاونت در تخریب عمدی از طریق آمریت در ایجاد انفجار دکل صدا و سیمای فارس، معاونت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد انفجار یک عدد بمب صوتی در شهرستان آبدانان استان ایلام، معاونت در تحریق عمدی از طریق آمریت در تحریق عمدی پالایشگاه نفت شهرستان شاهرود و مباشرت در افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده مختصات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق رادیو ماهواره‌ای تندر در ۱۴ آبان سال ۹۶ و انتشار آن در برنامه تلویزیونی گروهک تندر از جمله اقدامات و جرائم جمشید شارمهد است.

Page Generated in 0/0105 sec