printlogo


کد خبر: 260323تاریخ: 1401/12/3 00:00
یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم برگزار شد
آیت‌الله جنتی رئیس خبرگان ماند

گروه سیاسی: در جریان برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر با رای اعضا به ‌عنوان رئیس انتخاب شد.
یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم صبح روز گذشته به ریاست آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرنگان رهبری برگزار شد. 
وی در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن شر دشمنان این سرزمین را کم کرد. از خدمتگزاران مردم در قوای سه‌گانه درخواست می‌کنیم برای خدمت به مردم تلاش کنند که بهترین کار خدمت خالصانه به مردم است. بهترین راه شکرگزاری برای حضور حماسی مردم در 22 بهمن، خدمت شبانه‌روزی به مردم عزیز است. 
رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند تا مردم با شرایط اقتصادی مناسب به استقبال سال جدید و ماه مبارک رمضان بروند. مردم نباید گرسنه بمانند و باید لوازم زندگی آنها فراهم شود. ما هم باید هر جایی که می‌توانیم از افراد متمکن بخواهیم به مردم کمک کنند و به داد مردم بیچاره و فقیر برسند که در محضر پیامبر(ص) و امام علی(ع) شرمنده نباشیم.
در جریان برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر با رای اعضا به ‌عنوان رئیس انتخاب شد. همچنین بر اساس رای اعضا، سیدابراهیم رئیسی و سیدهاشم حسینی بوشهری به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند. 
سیداحمد خاتمی و عباس کعبی نیز مجددا به عنوان منشیان هیات‌رئیسه انتخاب شدند. پیش از این آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نایب رئیس اول هیات‌رئیسه بود که جای خود را به سیدابراهیم رئیسی داد. همچنین سیدهاشم حسینی بوشهری - که کارپرداز فرهنگی مجلس خبرگان بود- نیز با قرار گرفتن در ترکیب هیات‌رئیسه جایگزین رئیسی شد که پیش از این در مقام نایب‌رئیس دوم این مجلس قرار داشت. 
براساس آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیات‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود.
گفتنی است سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران میهمان این جلسه بود.

Page Generated in 0/0063 sec