printlogo


کد خبر: 260335تاریخ: 1401/12/4 00:00
اخبار

خاطرات مردم خراسان شمالی از ایام شهادت حاج‌قاسم
کتاب «علم‌گردانی برای علم‌دار‌؛ خاطرات مردم خراسان شمالی از ایام شهادت حاج‌قاسم سلیمانی» به رشته تحریر درآمد. به گزارش «وطن امروز»، در مقدمه این کتاب که به قلم سحر خوش‌گفتار صومعه‌سرایی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده می‌خوانیم: «در دوران سراسر افتخار و پرفرازونشیب انقلاب اسلامی کم نبودند بزرگمردانی که در راه صیانت و حراست از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردند؛ حماسه‌آفرینانی که مکتب‌شان حسینی بود و همواره همچون مولای خود، امام حسین(ع) در هر کسوتی که بودند، جنگیدند و به مقام رفیع شهادت دست ‌یافتند و نام‌شان بر فراز قله‌های تاریخ ثبت شده است اما جنس دیگری از حماسه‌آفرینان هستند که حقایق و وقایع بزرگ را با روایتگری‌شان در تاریخ ثبت کرده و آن را زنده نگاه داشتند؛ مانند راوی اصیل واقعه کربلا حضرت زینب کبری(س) که به یقین کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. بنابراین ثبت خاطرات افرادی که در حادثه‌ای حضور داشتند و روایت مستقیم این افراد از واقعه تاریخی، می‌تواند همانند گنجینه‌ای ارزشمند عمل کند که با گذشت ایام ارزش آن چندبرابر می‌شود. 
کتاب حاضر کوششی است برای ثبت سوگواری‌های مردم خراسان شمالی، مردمی که از جنس حماسه هستند و حماسه‌آفرینی با خون‌شان عجین شده است. مردم شهیدپرور و غیوری که سال‌ها برای سالار شهیدان، «نخل‌گردانی» و «علم‌گردانی» کردند و آیین حسن‌حسین‌خوانی را برپا داشتند و جوانان خود را همچون لاله‌های سرخ تقدیم کردند، این بار در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، به دور از رنگ، قوم، نژاد، لهجه و تفاوت دیدگاه به میدان آمدند و چونان عزای عزیزان‌شان به سوگ علم‌داری نشستند که تاریخ به احترامش قیام کرد....
در تدوین این کتاب سعی شده است خاطرات مردم با حفظ امانت و بدون هیچ دخل ‌و ‌تصرفی در اصل ماجرا و بدون داستان‌پردازی نوشته شود...».  
بنا بر این گزارش، کتاب «علم‌گردانی برای علم‌دار؛ خاطرات مردم خراسان شمالی از ایام شهادت حاج‌قاسم سلیمانی» که تحقیق آن بر عهده هدی پادام بوده و تدوین آن توسط سحر خوش‌گفتار صومعه‌سرایی انجام شده است، در 104صفحه، شمارگان 1000 نسخه و بهای 30 هزار تومان توسط انتشارات راه‌ یار منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.
***
نجاریان اعلام کرد
پایان ضبط موسیقی و تدوین سریال «جشن سربرون»
ضبط موسیقی و تدوین سریال «جشن سربرون» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی به پایان رسید. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی این سریال، نجاریان گفت: تصویربرداری سریال ما ۲۷ ماه به طول انجامید و دی‌ماه سال گذشته در شهرک غزالی و بیابان‌های خاوران ضبط‌مان تمام شد. پس از آن مراحل پس‌تولید با قدرت پیگیری شده و اکنون ضبط موسیقی استودیویی و همچنین تدوین «جشن سربرون» به اتمام رسیده است. وی افزود: تاکنون چند بار قرار بود پخش سریال از تلویزیون آغاز شود اما بروز برخی مسائل، اگرچه پخش را به تاخیر انداخت ولی باعث شد مدت‌زمان بیشتری برای کار روی مجموعه داشته باشیم. به گفته تهیه‌کننده «جشن سربرون» با هماهنگی سیما فیلم، مخاطبان بزودی شاهد پخش این سریال خواهند بود. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، مرحوم کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج‌حسینی، فرشید صمدی‌پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی‌مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی‌ حسن ناصری، ذبیح ذبیح‌پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف‌فر، عباس براری، رضا درم‌کزین، ابوالفضل حاجی‌علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران‌هادی، جواد عاقبت‌بین، سجاد مومنی و رضا سیدی بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
***
با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد
افتتاح نمایشگاه «ایران عزیز ما» 
نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان تهران موسوم به «ایران عزیز ما» با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، آیین افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان تهران با عنوان «ایران عزیز ما» به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عصر روز سه‌شنبه با حضور عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره پانزدهم، محمدعلی رجبی‌دوانی عضو پیوسته فرهنگستان هنر، سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش «تجسم هنر»، جعفر واحدی نایب‌رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، مهدی متین‌پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید فلاح‌فر هنرمند رشته عکاسی و جمع دیگری از هنرمندان و هنردوستان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد. در این نمایشگاه که به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است، آثار منتخب هنرمندان شناخته‌شده نسل‌های مختلف در رشته‌های پوستر، تصویرگری و کارتون و کاریکاتور به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه از 3 تا10 اسفند (‌جز پنجشنبه و ایام تعطیل) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست.

Page Generated in 0/0063 sec