printlogo


کد خبر: 260344تاریخ: 1401/12/4 00:00
اخبار

برنامه رقابت کشتی‌گیران ایران در تورنمنت مصر
برنامه رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی تورنمنت رنکینگ مصر مشخص شد. به گزارش ایسنا، رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ کشتی آزاد و فرنگی جام ابراهیم مصطفی از امروز با برگزاری مسابقات کشتی فرنگی در شهر اسکندریه کشور مصر آغاز می‌شود. برنامه این مسابقات به شرح زیر است:
پنجشنبه ۴ اسفند
ساعت ۱۱:۳۰: مسابقات مقدماتی و شانس مجدد اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۲۰:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
نمایندگان ایران: میثم دلخانی ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی ۹۷ کیلوگرم
جمعه ۵ اسفند
ساعت ۱۱:۳۰: مسابقات مقدماتی و شانس مجدد اوزان ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۱۶:۳۰: قرعه کشی تمام اوزان کشتی آزاد
ساعت ۲۰:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی
نماینده ایران: محمدرضا گرایی ۷۲ کیلوگرم
شنبه ۶ اسفند
ساعت ۱۱:۳۰: مسابقات مقدماتی و شانس مجدد اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت ۲۰:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد
نماینده ایران: امیرحسین فیروزپور ۹۷ کیلوگرم
یکشنبه ۷ اسفند
ساعت ۱۱:۳۰: مسابقات مقدماتی و شانس مجدد اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت ۲۰:۳۰: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد
نمایندگان ایران: یاسین رضایی ۶۱ کیلوگرم، حسین ابوذری ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین کاووسی ۷۹ کیلوگرم
***
تلاش‌ تیم‌ ملی بسکتبال برای به دست آوردن آخرین بلیت
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی از امروز وارد پنجره پایانی انتخابی جام‌جهانی می‌شود که برای تصاحب تنها سهمیه باقیمانده در گروه خود رقابتی نزدیک اما دورادور با قزاق‌ها خواهد داشت. مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا در حالی بعد از گذشت یک سال وارد پنجره ششم و پایانی می‌شود که هنوز تکلیف تیم‌ ملی بسکتبال ایران برای کسب سهمیه‌های توزیعی در این قاره مشخص نیست؛ مگر اینکه طی ۲ دیدار پیش رو در این پنجره پیروز شود و هیچ حرف و حدیثی برای جهانی شدن باقی نگذارد.
ملی‌پوشان بسکتبال ایران از آذر سال گذشته در گروه D دیدارهای خود در انتخابی جام‌جهانی را آغاز کردند و طی ۵ پنجره تا اینجا پیش رفته‌اند که با ۱۶ امتیاز از ۱۰ بازی
(۶ برد و ۴ باخت) همچنان با معادلات پیچیده برای جهانی شدن مواجهند و کماکان خطر قزاق‌ها را بیخ گوش حس می‌کنند.
اتفاقا موقعیت متزلزل امروز تیم ‌ملی بسکتبال در مسیر انتخابی جام‌جهانی به خاطر همین قزاق‌هاست و ۲ شکست عجیب و دور از انتظاری که ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نخست انتخابی جام‌جهانی مقابل آنها متحمل شدند و البته قانون فیبا مبنی بر لحاظ کردن دیدارهای رو در رو - در صورت تساوی امتیاز- که باعث شد تاوان این دو باخت از گروه D به F کشیده شود و در نهایت دوباره ایران و قزاقستان را در رقابت با یکدیگر قرار دهد.
دیدارهای پنجره ششم و پایانی انتخابی جام‌جهانی در حالی از امروز برای بسکتبال ایران آغاز می‌شود که تیم ‌ملی کشورمان در جریان پنجره قبل به خاطر امتناع استرالیایی‌ها از سفر به ایران صاحب یک برد بی‌دغدغه شد اما بازهم نتوانست به واسطه امتیاز کامل این دیدار برگزار نشده گام بزرگی به سمت جهانی شدن بردارد، چون در دیدار رفت برابر همین تیم شکست خورده بود و علاوه بر آن نتیجه دیدار رفت با چین را هم را در آزادی واگذار کرده بود و جز یک برد مقابل ژاپن، از دیدار دیگری به امتیاز کامل نرسید.
بدین ترتیب ۲ دیدار پنجره پایانی انتخابی جام‌جهانی بسکتبال و نتایج آنها مقابل چین و ژاپن برای ایران حیاتی و تعیین‌کننده شد و حتی دیدارهایی که قزاقستان در رقابت با چین و استرالیا خواهد داشت.
در جدول رده‌بندی گروه F انتخابی جام جهانی، استرالیا، چین و ژاپن حضور خود در جام‌جهانی را قطعی کرده‌اند. بحرین که در رده آخر قرار دارد هیچ امیدی برای ورود به این رقابت‌ها ندارد. بنابراین رقابت برای تنها بلیت باقیمانده ویژه گروه F میان ایران و قزاقستان خواهد بود که تنها با یک اختلاف امتیاز در رده‌های سوم و پنجم قرار دارند.
ملی‌پوشان بسکتبال ایران اگر از هر ۲ دیدار پیش رو امتیاز کامل به دست بیاورند، بدون هیچ اما و اگری صاحب سهمیه جهانی خواهند شد اما باخت در یکی از ۲ دیدار هم کافی است برای اینکه سرنوشت‌شان برای صعود به قزاق‌ها و نتایج دیدارهای آنها گره بخورد.
***
جانشین نکونام برای بازی مقابل الهلال مشخص شد
حمید رجبی، مربی تیم فولاد خوزستان هدایت این تیم را در بازی مقابل الهلال عربستان بر عهده خواهد داشت. جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان که در پایان بازی با الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود استعفا کرده بود، شب گذشته به یکباره اردوی این تیم در قطر را ترک کرد و به تهران بازگشت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که فولاد از ساعت ۲۱:۳۰ امشب باید در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان برود. باشگاه فولاد پس از استعفای نکونام ابتدا با این درخواست او مخالفت کرد اما پس از آنکه سرمربی فولاد به تهران بازگشت، دیروز با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از نکونام، با استعفای او موافقت کرد. حمید رجبی، دستیار نکونام که در حال حاضر با تیم فولاد در قطر حضور دارد، هدایت این تیم را در بازی با الهلال
بر‌عهده خواهد داشت و پس از بازگشت این تیم از قطر، سرمربی جدید تیم معرفی خواهد شد.

Page Generated in 0/0060 sec