printlogo


کد خبر: 260348تاریخ: 1401/12/4 00:00
پیروزی پرگل رئال مادرید در دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل لیورپول
بهشت آنفیلد

رئالی‌ها اگر در دورترین نقطه از پایتخت اسپانیا یا حتی در جهنم آنفیلد در لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند، باز هم نمی‌توان آنها را از قبل بازنده دانست؛ آن هم رئالی که فصل قبل تمام مدعیان را یک به یک شکست داد و  بر سکوی قهرمانی ایستاد‌.
سروصدای خاصی که هواداران لیورپول در ورزشگاه خانگی‌شان به راه می‌اندازند، موجب می‌شود کمتر تیمی بتواند با تمرکز بالا روانه میدان شود. همین موضوع موجب شد مادریدی‌ها خیلی زود در دقیقه ۴ بازی، دروازه خود را بازشده ببینند. در واقع آنفیلد همان جایی است که یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول روی آن برای پیروزی و انتقام برابر رئال حساب ویژه باز کرده بود.
جوی که حتی تیبو کورتوآ، دروازه‌بان مادریدی‌ها را هم دچار اشتباه کرد و با اشتباه فاحش او، میزبان مسابقه گل دوم را هم در دقیقه ۱۴ به ثمر رساند.
اگر طرفدار سرسخت رئال نبودید، پس از ۲ گلی که لیورپول در همان ابتدای بازی به ثمر رساند، تلویزیون را خاموش کرده و به رختخواب می‌رفتید اما وقتی به کارلو آنچلوتی و شاگردانش اعتماد داشته باشید، صبر می‌کنید تا بازی همیشگی و رو به جلوی آنها را به نظاره بنشینید تا نه تنها گل‌های خورده را جبران کنند، بلکه از حریف هم پیش بیفتند.
تیم آنچلوتی متخصص کامبک زدن و برگرداندن نتیجه بازی است. فصل گذشته لیگ قهرمانان را به یاد بیاورید که مقابل منچستر سیتی، چلسی و پاری‌سن‌ژرمن بازی باخته را به پیروزی بدل کردند و در نهایت هم بر سکوی قهرمانی ایستادند.
مدافعان لیورپول اجازه خودنمایی به کریم بنزما، ستاره رئال مادرید را نمی‌دادند تا کار برای رسیدن به دروازه تیم میزبان با دفاع پرتعداد سخت به نظر برسد. پس چه کسی می‌توانست قفل دروازه لیورپول را باز کند؟
مهاجم ۲۲ ساله مادریدی‌ها با تیزهوشی و اعتماد به نفس بالا به قلب دفاع حریف زد و در حالی که زاویه تنگ و بسته بود، دروازه را در دقیقه ۲۱ با شوت تماشایی‌‌اش باز کرد.
بازی تازه زیبا شده بود و هواداران فوتبال هر لحظه در انتظار گل دوم رئال بودند و این وینیسیوس بود که در دقیقه ۳۶ بار دیگر دروازه لیورپول را باز کرد تا شاگردان کلوپ خیلی زود و در همان نیمه اول، نتیجه بازی برده را از دست بدهند.
با شروع نیمه دوم رئالی‌ها تنها ۲ دقیقه زمان لازم داشتند تا بتوانند گل برتری را به ثمر برسانند. با سانتر دقیق لوکا مودریچ و ضربه ‌سر میلیتائو، مدافع برزیلی سفیدپوشان مادریدی، گل سوم کهکشانی‌ها به ثبت رسید.
اما این پایان کار نبود؛ دقیقه ۵۵ با درخشش بنزما، رئالی‌ها گل چهارم را هم به ثمر رساندند.
مادریدی‌ها قصد داشتند در همین دور رفت کار لیورپول را تمام کنند و برای رسیدن به گل پنجم وقت را تلف نکرده و دقیقه ۶۶ فرار سریع لوکا مودریچ ۳۷ ساله و همکاری‌اش با وینیسیوس و بنزما منجر به گل پنجم توسط مهاجم فرانسوی رئال شد و بازی در نهایت با همین تعداد گل به پایان رسید.
رئال مادرید تنها تیمی است که توانسته در آنفیلد بیش از ۳ گل به سرخپوشان لیورپول بزند و همچنین تنها تیمی است که توانسته شکست ۲ بر صفر را با اختلاف ۳ گل پیروز شود. این برد پرگل در حالی به دست آمد که آنفیلد را جهنمی برای حریفان لیورپول می‌دانستند اما حالا برای رئالی‌ها به بهشتی خاطره‌ساز تبدیل شده است.
یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول در نشست خبری پس از بازی عنوان کرد به دنبال برگرداندن نتیجه بازی در دور برگشت (۲۴ اسفند) در سانتیاگو برنابئو است؛ کاری که به نظر می‌رسد برای تیم بحران‌زده او سخت باشد اما به هر حال برای فوتبال هیچ چیز نشدنی وجود ندارد و باید تا آن بازی صبوری کرد.

Page Generated in 0/0049 sec