printlogo


کد خبر: 260361تاریخ: 1401/12/4 00:00
اخبار

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته «هراز» و «چالوس»
پلیس راهور فراجا دیروز با اعلام محدودیت‌های ترافیکی در برخی جاده‌ها اعلام کرد: تردد موتوسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه 3 اسفند (دیروز) تا ساعت ۶ شنبه ۶ اسفند از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. همچنین در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. از سویی در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴  پنجشنبه ۴ اسفند (امروز) از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۴  از کرج میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد  به صورت یک‌طرفه خواهد بود. همچنین در محور کرج - چالوس تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ جمعه ۵ اسفند (فردا) از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است. در محور هراز نیز کماکان تردد همه تریلرها ممنوع است، البته تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ اسفند  ممنوع است. همچنین تردد همه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴  تا ۲۲ جمعه ۵ اسفند (فردا) از رودهن به سمت آمل ممنوع است. 
***
اعطای کمک‌هزینه خرید عینک برای کودکان نیازمند ۳ تا ۶ سال
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به کودکان نیازمند کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت می‌کند. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اظهار داشت: در راستای همکاری‌های راهبردی که با سازمان بهزیستی کشور در حوزه‌های مختلف و با اولویت پیشگیری داریم، در نیمه اول امسال، تفاهمنامه حمایت از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم را به امضا رساندیم و از امروز این حمایت فراگیر را در سطح کشور با اعطای کمک‌هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال که از بین ۳ میلیون کودک موضوع این طرح ملی نیازمند حمایت مالی برای خرید عینک هستند، عملیاتی می‌کنیم. حمیدرضا علیان‌زادگان با بیان اینکه کمک به شکل‌دهی نسلی باهوش، سالم، چابک و علاقه‌مند به توسعه کشور وظیفه ملی همه ما است، افزود: بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت اجتماعی کارویژه‌های حمایتی متعدد دیگری مانند غربالگری شنوایی‌سنجی، پیشگیری از پوسیدگی دندان و غربالگری اسکلتی حرکتی را در مرحله اجرا دارد. رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: تفاهمنامه شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی با هدف شناسایی بموقع نارسایی‌ها در کودکان و اقدام برای درمان آنها در حال انجام است. علی‌محمد قادری افزود: کودکانی که در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند، با معرفی بهزیستی و حمایت اقتصادی و اعتباری بنیاد ۱۵خرداد از کمک‌هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند.
***
ضرورت پیوستن واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون زنان ایران
رئیس انجمن سرطان‌های زنان گفت: پیوستن واکسن HPV برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان ایرانی به برنامه واکسیناسیون ملی بسیار ضروری است، زیرا این بیماری از علل مهم مرگ و میر مادران در کشور است. طاهره اشرف‌گنجویی در حاشیه برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان افزود: ابتلا به سرطان دهانه رحم ۹۹ درصد با ویروس HPV مرتبط است، هنوز واکسن این ویروس در واکسیناسیون ملی پذیرفته نشده و زنان مجبورند آن را با قیمت آزاد در حدود ۲ میلیون تومان از داروخانه‌ها تهیه کنند. وی اظهار داشت: این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان زنان باید در گروه سنی ۹ تا ۲۶ سال در ۳ دوز و در فاصله زمانی ۶ ماهه تزریق شود و اگر واکسیناسیون در گروه سنی کمتر از ۱۵ سالگی انجام شود، دریافت ۲ دوز کافی است، از وزارت بهداشت انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر واکسن فوق را در برنامه واکسیناسیون ملی بگنجاند. وی تصریح کرد: چنین بیماری‌ای در زنان جوان زیر ۵۰ سال شیوع بسیاری دارد. در ادامه حمیدرضا دهقان‌منشادی، دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان نیز گفت: با بهبود روش‌های درمانی میزان امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا کرده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی اتفاق افتاده ولی همچنان ما در این زمینه، هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده از تکنولوژی‌های روز فاصله داریم. وی افزود: در کشور نسبت به آمار جهانی، میزان بالاتری از مبتلایان به سرطان‌های زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلا به سرطان نیز افزایشی است و همین امر در سال‌های آینده باعث افزایش بیشتر این اختلاف نسبت به مجموعه جهانی خواهد بود.
***
برگزاری همایش چهارسوق با حمایت آکادمی همراه اول
چهاردهمین همایش چهارسوق با حمایت آکادمی همراه اول برگزار می‌شود. چهاردهمین همایش «چهارسوق» که رویدادی برای همراهی و همنشینی دغدغه‌مندان حوزه آموزش و تربیت است، جمعه 5 اسفند (فردا) با حمایت آکادمی همراه اول در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. چهارسوق، رویدادی است برای آشنایی و اشتراک‌گذاری ایده‌ها که پیشرفت و تحول در مسیر آموزش را به دنبال دارد. شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات حرفه‌ای میان شرکت‌کنندگان و اهالی تعلیم و تربیت در کشور نیز از جمله دیگر اهداف این رویداد است. همچنین در این رویداد قرار است نشست‌های تخصصی با ۲ موضوع «بررسی ظرفیت‌های بین‌المللی تعلیم و تربیت» و «تکنولوژی و فناوری‌های آینده و  تاثیر آن بر آموزش» با حضور کارشناسان برجسته کشور برگزار شود. از همین رو در بخش سخنرانی‌های چهارسوق، علی کاظم‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه همراه هوشمند نویان وابسته به همراه اول نیز درباره برنامه کاربردی شاد و برنامه‌ریزی برای بهبود و توسعه این برنامه سخنرانی خواهد کرد.

Page Generated in 0/0048 sec