printlogo


کد خبر: 260371تاریخ: 1401/12/4 00:00
اخبار

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در فلسطین شد
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه مردم نابلس از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف و محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان شد. ناصر کنعانی روز گذشته حمله وحشیانه و تروریستی نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین شد، بشدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف و محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی و کابینه نژادپرست و افراطی آن شد. 
کنعانی با اشاره به تداوم و تشدید اقدامات جنایتکارانه و تروریستی صهیونیست‌ها در کرانه باختری طی چند ماه اخیر از جمله یورش به مناطق نابلس و جنین و قتل‌عام کودکان، زنان و سالخوردگان و تخریب خانه‌های فلسطینیان، ادامه این روند خطرناک را که در سایه سکوت و انفعال مجامع مسؤول بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب رخ می‌دهد، غیرقابل تحمل و مایه شرمساری آنان دانست و ضمن تجلیل از مقاومت شجاعانه مردم و بویژه جوانان فلسطینی در بیت‌المقدس، جنین، نابلس و همه مناطق فلسطین اشغالی، خواستار وحدت مواضع و اقدام هماهنگ دولت‌های اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در برابر اقدامات ضدبشری و تروریستی رژیم آپارتاید صهیونیست شد.
***
امیر آشتیانی: سوریه عمق راهبردی ایران است
سرلشکر «صلاح‌الدین کاسرالغانم» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 
امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان سوریه در حادثه زلزله اخیر و با درود به روح پاک همه شهدا بویژه سردار عزیز شهید حاج‌قاسم سلیمانی  و ابومهدی مهندس که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت مردم سوریه و منطقه جان‌شان را فدا کردند، اظهار داشت: شجاعت و استقامت مردم و نیروهای مسلح در برابر گروه‌های تروریستی بود که باعث ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و منطقه شد. 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: الحمدلله در سایه مقاومت و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش سوریه در کنار همراهی نیروهای محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه‌ها، خیانت‌ها، نیرنگ‌ها و هجمه‌ها، اینک سربلند ایستاده است و ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک کل اراضی سوریه از اشغال متجاوزان آزاد خواهد شد. 
امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه همواره باید مراقب مکر و خدعه دشمنان بود، تاکید کرد: باید از یک سو مقاومت و اتحاد ۲ کشور مستحکم‌تر شود و از طرف دیگر تلاش‌های ما برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم با جدیت بیشتری دنبال شود. 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به همکاری دفاعی با سوریه چه در حوزه راهبردی و چه در حوزه تاکتیکی در قالب یک افق بلندمدت است، گفت: تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای حفظ و ارتقای قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می‌دانیم. 
امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه ما، سوریه را مهم‌ترین حلقه محور مقاومت می‌دانیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمام ظرفیت‌های خود در راستای برقراری کامل امنیت در سوریه و خنثی‌سازی توطئه کشورهای فرامنطقه‌ای استفاده کرده و خواهد کرد و بر اساس همین اصول، تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی را ضروری می‌دانیم، چرا که ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است. 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی با اشاره به شرارت‌ها و گستاخی‌های  رژیم صهیونیستی در سوریه، تاکید کرد: طبعاً با توجه به حساسیت و نقش کلیدی شما در دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و فضای سوریه، استمرار و رایزنی بین طرفین  یک ضرورت راهبردی است.
***
کاردار موقت انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد
در اعتراض به تداوم اتهام‌زنی‌های بی‌پایه ‌و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، خانم «ایزابل مارش»، کاردار موقت سفارت انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد. رئیس اداره سوم غرب اروپا طرح ادعاهای بی‌پایه‌ و اساس را تداوم سیاست ایران‌هراسی خواند و خواستار توقف این رویکرد غیردوستانه دولت بریتانیا شد. 
وی همچنین ضمن سیاسی‌کارانه دانستن تحریم‌های جدید انگلیس افزود: کشوری که شدیدترین تبعیض‌ها و اجحاف‌ها را در حق مهاجران و مسلمانان روا می‌دارد و پناهجویان را خلاف قوانین بین‌المللی به ‌اجبار به رواندا منتقل می‌کند، در جایگاهی نیست که درباره حقوق بشر سخن بگوید. 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه گذشته نشان داده است تسلیم جوسازی‌ها و فشار‌های خارجی نمی‌شود و بر همین اساس بزودی پاسخ متقابل نسبت به تحریم‌های رژیم بریتانیا را اعلام خواهد کرد. ایزابل مارش نیز اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس خواهد کرد. 
شامگاه سه‌شنبه هفته جاری نیز وزارت امور خارجه کشورمان درباره اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و انگلیس، بیانیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن 8 شخصیت انگلیسی در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفتند.

Page Generated in 0/0050 sec