printlogo


کد خبر: 260395تاریخ: 1401/12/6 00:00
در پی فراخوان جنبش «عرین‌الاسود» مردم فلسطین در تمام شهرها به خیابان آمدند و از مقاومت حمایت کردند
به جوانان عرین‌الاسود

گروه بین‌الملل: در پی حمله جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس در  روز چهارشنبه (۲۲ فوریه)، جنبش مقاومت «عرین‌الاسود/ بیشه شیران» فراخوانی منتشر کرد و در آن از فلسطینی‌ها خواست شبانه به خیابان بیایند و به هر وسیله‌ای خشم خود از حملات اشغالگران را نشان دهند. 
مردم فلسطین نیز در تمام شهرها به خیابان آمدند و جوانان نیز با آتش ‌زدن معابر و پایگاه‌های نظامیان اشغالگر، شب سخت و ناامنی را برای رژیم صهیونیستی رقم زدند. طبق گزارش وبگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، پنجشنبه شب تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از نابلس در پاسخ به فراخوان جنبش عرین‌الاسود برای مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی توسط مردم فلسطین برگزار شد. جوانان فلسطینی به خیابان‌ها آمدند و با فریاد زدن نام شهدای خود، همراهی‌شان با مقاومت را اعلام کردند. 
در بعد سیاسی هم «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس تایید کرد مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهند داد انتفاضه در حال تشدید در کرانه باختری متوقف شود. رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای به جمعیتی از فلسطینیان و جوانانی که در سراسر فلسطین به خیابان‌ها آمدند و خشم خود از جنایت اشغالگران در نابلس را نشان دادند، درود فرستاد و تاکید کرد مقاومت برای فلسطینیان یک سرنوشت است، نه یک گزینه. روز پنجشنبه ( ۲۳ فوریه)، جنبش عرین‌الاسود، با تاکید بر اینکه قطار مقاومت در کرانه باختری آغاز به حرکت کرده، خواستار مشارکت سازماندهی‌شده و فوری مردم و جوانان فلسطینی در عملیات‌های مقاومتی با هر ابزاری شد. 
در همین حال، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس نیز با تاکید بر حمایت کل گروه‌های فلسطینی از فراخوان عرین‌الاسود، خاطرنشان کرد: «مقاومت ناظر تمام جزئیات مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی است و صبرش لبریز شده است». 
پایگاه خبری - تحلیلی «العربی الجدید» نیز در گزارش خود از خروش شبانه فلسطینی‌ها در خیابان‌ها در نوشت: صدها هزار فلسطینی از شهرها، شهرک‌ها و اردوگاه‌های مختلف کرانه باختری نیمه‌شب پنجشنبه به خیابان‌ها و میدان‌های اصلی آمدند و بار دیگر با مقاومت بیعت کردند.
 این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود اعلام کرد: شهرهای نابلس، الخلیل، رام‌الله، قلقیلیه، جنین، قدس، بیت‌لحم، طولکرم، طوباس، روستاها و اردوگاه‌های عقبه جبر، در پاسخ به ندای عرین‌الاسود به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از مبارزان مقاومت و انتخاب مسیر مقاومت شعار دادند.
 العربی‌الجدید افزود: هزاران نفر نام شهدای عرین‌الاسود و مقاومت را فریاد زدند و به شهدا قول دادند راه‌شان را ادامه خواهند داد. 
هزاران جوان فلسطینی در تجمع مردم در مرکز شهر نابلس، در حمایت از مقاومت سوگند یاد کردند و شعار دادند: «به خدای متعال سوگند از مسجد مبارک‌ الاقصی و شهر قدیمی نابلس، جنین و تمام فلسطین محافظت می‌کنیم». شبکه «الجزیره» نیز در گزارشی درباره تحولات شب گذشته در کرانه باختری، به افزایش محبوبیت جنبش عرین‌الاسود بین جوانان فلسطینی و تمایل‌شان برای ملحق شدن به آن اشاره کرد و نوشت: این جنبش اعلام کرد ده‌ها نفر پس از جنایت نظامیان اشغالگر در شهر نابلس در شمال کرانه باختری به عرین‌الاسود پیوستند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز بیانیه‌ای از جنبش عرین‌الاسود منتشر کرد که در آن تصریح کرده بود: این تصور توهم‌آمیز است که اشغالگران فکر کنند مقاومت عرین‌الاسود تمام شده است. به آنها می‌گوییم «قطار مقاومت در کرانه باختری تازه به راه افتاده و سوخت آن، خون بهترین جوانان این کشور است». در این بیانیه تاکید شده بود: برای آخرین بار می‌گوییم هر که می‌خواهد بفهمد، بفهمد و هر که نخواهد، روزی می‌رسد که برای درک واقعیت دیر شده باشد؛ دشمن به ذلت و ناامیدی و شکست در مقابل ما خواهد افتاد. در حالی که مردم ما پیروز، سرها برافراشته و زانوهایشان را فقط در مقابل خدا خم خواهند کرد. حرف آخر ما این است که فقط خدای متعال قادر به توقف مقاومت است، چه در نابلس، چه در جنین، چه در غرب کرانه باختری و کل فلسطین عزیز. 

Page Generated in 0/0069 sec