printlogo


کد خبر: 260404تاریخ: 1401/12/6 00:00
اخبار

جمع‌آوری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در ۱۱ ماه
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد از جمع‌آوری ۲ هزار میلیارد تومان زکات در ۱۱ ماهه سال‌ جاری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مبلغ زکات برای معیشت نیازمندان هزینه شده است. حجت‌الاسلام محمدطه مهری در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان تهران گفت: زکات به عنوان یک فرضیه الهی باید در جامعه نهادینه شود که تلاش‌های خوبی در این زمینه شده است، به طوری که امسال ۲ هزار میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه پرداخت شده است. مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد ادامه داد: ۹۰ درصد مبلغ زکات برای معیشت نیازمندان از جمله تامین جهیزیه، مسائل درمانی، کمک هزینه تحصیلی و ساخت مسکن و مابقی برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم هزینه شده است.  بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مهری در پایان اظهار کرد: تاکنون این‌ همایش در ۲۷ استان برگزار شده و بیش از هزار مقاله علمی، اجتماعی، در زمینه رفع فقر و... به دبیرخانه مرکزی این همایش ارسال شده است.
***
کلاهبرداری با فروش حواله‌های جعلی خودرو
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از انهدام باند کلاهبرداری از طریق جعل عنوان و فروش حواله جعلی خبر داد. سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام یک فقره پرونده قضایی مبنی بر فعالیت یک باند در زمینه جعل عنوان کارمندان یک شرکت خودروسازی و اعلام اخذ حواله بدون قرعه‌کشی به قیمت کارخانه، رسیدگی به موضوع در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت. وی افزود: در ادامه با شناسایی محل فعالیت این باند مشخص شد متهم اصلی و سرباند آن که فردی سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل است با تشکیل این باند و معرفی خود به آشنایان و ترغیب آنها به معرفی سایر افراد، مبالغ هنگفتی دریافت و به این شیوه کلاهبرداری کرده است که با توجه به پیگیری تعدادی از مال‌باختگان، متهم به استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر و خوزستان متواری شده است.  وی افزود: با توجه به متواری بودن متهم اصلی، ماموران با اقدامات فنی ابتدا محل زندگی وی در اهواز را مورد شناسایی قرار دادند و در ادامه با روش‌های پلیسی سر باند اصلی و همدستش را دستگیر کردند. سواری‌پور گفت: با شناسایی و انهدام این باند، ۳ نفر دستگیر شدند و 9 نفر از شکات نیز مورد شناسایی قرار گرفتند که در این زمینه 9 فقره کلاهبرداری به ارزش 23 میلیارد ریال کشف شد.
***
برگزاری کنفرانس بین‌المللی ترافیک بعد از ۳ سال تعطیلی
رئیس ستاد نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌و‌نقل و ترافیک با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی ترافیک بعد از ۳ سال تعطیلی، ۱۵ و ۱۶ اسفند در تهران برگزار می‌شود، گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال مقاله، تعداد مقالات ارسال‌شده به دبیرخانه این کنفرانس از مرز ۷۰۰ مقاله عبور کرد. سیدمجتبی شفیعی با اعلام اینکه از سال ۹۸ به دلایل مختلف از جمله پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، این کنفرانس برگزار نشده بود، افزود: با وجود ۳ سال تعطیلی، برگزاری کنفرانس امسال با استقبال پرشور استادان، دانشجویان، متخصصان و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌و‌نقل همراه شده است. وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان در کنفرانس مهندسی ترافیک تا دهم اسفند ادامه دارد، اظهار کرد: تا امروز، حدود ۲ هزار نفر از ۳۱ استان‌ کشور برای حضور در این کنفرانس ثبت‌نام کرده‌اند که البته این تعداد با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنفرانس در حال افزایش است. وی با تاکید بر اینکه مجامع علمی و انجمن‌های تخصصی، برپایی کنفرانس مهندسی ترافیک را مورد حمایت قرار داده‌اند خاطرنشان کرد: ۱۵ دانشگاه معتبر به همراه انجمن‌ها و سازمان‌های مطرح حمل‌ونقلی داخلی و خارجی به روش‌های مختلف از برگزاری این کنفرانس پشتیبانی کرده‌اند و روند دریافت و داوری مقالات، نشان از ارتقای سطح علمی و اجرایی کنفرانس دارد.
***
وام بازنشستگان کشوری سال آینده ۲ برابر می‌شود
مدیرعامل صندوق‌ بازنشستگی کشوری با اشاره به زمان ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از روز شنبه هفته آینده گفت: از سال بعد رقم وام بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد یافت. نعمت‌الله ترکی گفت: با هماهنگی بانک عامل (بانک صادرات) مبلغ وام با افزایش 100 درصدی از 15 به 30 میلیون تومان برای سال آینده افزایش یافت. وی تصریح کرد: ثبت‌ درخواست دریافت این تسهیلات برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی تحت پوشش صندوق صرفا به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. ترکی گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه، امکان ثبت درخواست اینترنتی برای متقاضیان دریافت این تسهیلات همانند گذشته، در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir از روز شنبه 6 اسفند 1401 تا روز یکشنبه 28 اسفند 1401 فراهم خواهد بود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد: پس از اتمام دوره حدودا یک ماهه ثبت‌نام اینترنتی در اسفند امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان و تعیین واجدان شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی ضروری بازنشستگان در سال 1402 عملیاتی شود. وی تصریح کرد: زمان پرداخت این تسهیلات نیز سال آینده خواهد بود.

Page Generated in 0/0082 sec