printlogo


کد خبر: 260409تاریخ: 1401/12/6 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در محل یادمان شهید بروجردی: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است
رئیس‌جمهور در جمع پاسداران و اقشار مختلف مردم گفت: وجب به وجب این مرز و بوم شاهد رشادت، جانفشانی و ازخودگذشتگی پاسداران و نیروهای مسلح کشور است و بنده به عنوان یک طلبه و مسؤول به همه این عزیزان ادای احترام می‌کنم و همه ملت ایران نیز باید همواره قدردان این رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها باشند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در ادامه شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد. رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز هم دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است و آنچه مقتدای بصیرت‌آفرین ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ما می‌خواهند آن است که با امیدواری، اتکا به خدا، پشتکار و تلاش و فعالیت مضاعف کارها را پیش ببریم و بدانیم همچنان که دشمنان در این ۴۴ سال در مقابل این ملت کاری از پیش نبردند، با این امنیت، انسجام و همدلی همچنان کاری از پیش نخواهند برد. وی در ادامه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین حضور در یادمان‌های شهدا را از سرمایه‌های ارزشمند معنوی کشور عنوان کرد و افزود: این سرمایه‌های ارزشمند را باید با انتقال به نسل جوان حفظ کرد و در این زمینه بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان نور، از یادمان‌های شهدا و راهیان پیشرفت برای مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور بسیار موثر و ضروری است. رئیس‌جمهور افزود: نسل جوان ما باید بداند روزگاری کشورهای غربی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند اما امروز به همت متخصصان و دانشمندان این کشور و به رغم همه تحریم‌ها و فشارها پیشرفته‌ترین صنایع و تجهیزات دفاعی در کشور تولید می‌شود و بسیاری از کشورها متقاضی آن هستند.
***
دشمن با صرف همه اندوخته‌هایش نتوانست ملت ایران را شکست دهد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن همه جبهه‌های جنگ را فعال کرد، تمام اندوخته‌های خود را به میدان آورد، هرچه ذخیره داشت به صحنه آورد؛ از صدام گرفته تا تکفیری‌ها و تروریست‌ها اما هیچ کاری نتوانست انجام دهد.
سرلشکر حسین سلامی در یادواره «ستارگان دوکوهه» اظهار کرد: دشمن همه جبهه‌های جنگ را فعال کرد؛ تمام اندوخته‌های و زخارف خود را به میدان آورد؛ هرچه ذخیره داشت به صحنه آورد از صدام گرفته تا تکفیری‌ها، تا تروریست‌ها، تا تحریف‌کنندگان تا رسانه‌ها، همه قدرت سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی، عملیات روانی رسانه‌ای را در کامل‌ترین شکل به میدان آورد و در مقابل انقلاب قرار داد اما هیچ کاری نتوانست انجام دهد. وی افزود: به تعبیر امام خمینی (ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، اثبات شد که نه‌فقط آمریکا بلکه همه متحدانش و پیاده‌نظام‌ها، دلباختگان غرب، پناهندگان و فراری‌های سیاسی و همه کسانی که زیر بیرق غرب رفته‌اند تا علیه این ملت فتنه کنند، جمع شدند و هیچ جبهه غربی و آمریکایی در این چندسال به‌خصوص در این ماه‌های اخیر علیه انقلاب و اسلام و استقلال کشورمان نبود که به هم نپیوسته باشند اما به دست جوانان ما در میدان شکست خوردند و رویا‌های آنها باطل شد و خداوند نصرت خود را نازل کرد، آنها شکستند و آرامش به جامعه ما بازگشت.
***
رزمایش شبانه بسیج علت صدای انفجار در کرج
یک منبع آگاه، شنیده شدن صدای انفجار در حومه کرج را مرتبط با رزمایش شبانه بسیج در این منطقه عنوان کرد. این منبع آگاه در گفت‎وگو با تسنیم درباره شنیده شدن صدای انفجار و‌تیراندازی پنجشنبه شب در حومه کرج اظهار داشت: هم اکنون دوره آموزشی نیروهای بسیجی در اردوگاه آموزشی شهید مطهری بسیج در حوالی کرج در حال انجام است و صداهای انفجار هم متعلق به انفجار فوگاز در این رزمایش است که به صورت روتین انجام می‌شود. وی افزود: همچنین نیروهای تحت آموزش، در بخشی از این رزمایش با گلوله‌های رسام به سمت اهداف فرضی و از پیش تعیین شده شلیک کردند. بنا بر این گزارش، رزم شبانه، بخشی از دوره‌های 45 روزه آموزش بسیج است که به صورت مرسوم در پایان دوره‌های تکمیلی در کشور برگزار می‎شود.
***
دشمن به دنبال شکستن عزت کشورهای مستقل است
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام سلطه کشورها و ملت‌ها را گوش به فرمان می‌خواهد، گفت: دشمن با تمام مولفه‌های قدرت در یک جنگ ترکیبی به دنبال شکستن استقلال و عزت کشوری است که می‌خواهد برای خود تصمیم بگیرد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره ۳۲ مدیریت دفاعی و دوره هشتم دکترای حرفه‌ای عالی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به مشخصه‌های نقطه استقرار امروز جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از مشخصه‌ها تهدیدات نظام سلطه است، خوی استکباری؛ تمامیت‌خواه، متجاوز و مبتنی بر تحقیر و ذلت ملت‌هاست، نظام سلطه کشورها و ملت‌ها را سرسپرده، گوش به فرمان و تابع خود می‌خواهد و استقلال و عزت یک ملت و یک کشور را بر نمی‌تابد، لذا با تمام مولفه‌های قدرت خود در یک جنگ ترکیبی برای شکستن استقلال و عزت کشور و به زانو درآوردن آن نظامی که می‌خواهد خود برای خود تصمیم بگیرد اقدام می‌کند. فرمانده کل ارتش مشخصه دیگر را تغییرات و سرعت رشد علم و فناوری دانست و افزود: در دنیای امروز متفاوت با گذشته حتی نه چندان دور، هر روز ما شاهد یک تغییر جدید، یک کشف جدید، یک پیشرفت جدید و یک انقلاب در حوز‌های گوناگون علم و فناوری هستیم که عرصه نظامی هم تحت تاثیر آن است.

Page Generated in 0/0054 sec