printlogo


کد خبر: 260412تاریخ: 1401/12/6 00:00
دیدار وزیر دفاع با فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه
ایران به سوریه پدافند 15 خرداد می‌فروشد

وزیر دفاع با توصیف مناسبات ایران و سوریه در سطح یک پیمان راهبردی و برادری، بر تقویت بنیه دفاعی سوریه برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.
امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با  سرلشکر «صلاح‌الدین کاسرالغانم» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه گفت: الحمدلله در سایه مقاومت و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش سوریه و همراهی نیروهای محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه‌ها، خیانت‌ها، نیرنگ‌ها و هجمه‌ها، اینک سربلند ایستاده است و ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک کل اراضی سوریه از اشغال متجاوزان آزاد خواهد شد. وزیردفاع با بیان اینکه همواره باید مراقب مکر و خدعه دشمنان بود، تاکید کرد: باید از یک سو مقاومت و اتحاد ۲ کشور مستحکم‌تر و از طرف دیگر تلاش‌های ما برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم با جدیت بیشتری دنبال شود. 
امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه نگاه ما به همکاری دفاعی با سوریه چه در حوزه راهبردی و تاکتیکی در قالب یک افق بلندمدت است، گفت: تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای حفظ و ارتقای قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می‌دانیم. وزیر دفاع با بیان اینکه سوریه را مهم‌ترین حلقه محور مقاومت می‌دانیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمام ظرفیت‌های خود در راستای برقراری کامل امنیت در سوریه و خنثی‌سازی توطئه کشورهای فرامنطقه‌ای استفاده کرده و خواهد کرد و بر اساس همین اصول، تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی را ضروری می‌دانیم، چراکه ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است. وی با اشاره به شرارت‌ها و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در سوریه، تاکید کرد: طبعا با توجه به حساسیت و نقش کلیدی شما در دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و فضای سوریه، استمرار و رایزنی بین طرفین یک ضرورت راهبردی است.
کاسرالغانم هم پیشرفت‌های علمی و فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران را خیره‌کننده عنوان کرد و اظهار داشت: ما به پیشرفت دوستان‌مان افتخار می‌کنیم و این موفقیت را آموزنده، امیدبخش و محصول فکر، اراده، علم و تخصص ملتی زنده که به دنبال زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه است، می‌دانیم.
با این حال بخش خبر سراسری، روز گذشته با اشاره به این دیدار، از توافق تهران و دمشق برای تقویت سامانه پدافندی این کشور و تجهیز به بمب‌های نقطه‌زن برای جنگنده‌های نقطه‌زن سوری خبر داد. این بخش خبری در ادامه از فروش سامانه پدافند 15خرداد خبر داد؛ سامانه‌ای که می‌تواند 6 هدف را تا فاصله 150 کیلومتری رهگیری و تا فاصله 100 کیلومتری منهدم‌ کند.

Page Generated in 0/0056 sec