printlogo


کد خبر: 260413تاریخ: 1401/12/6 00:00
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
ناو پهپادبر شهید باقری بزودی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ روی آن فرود آمده و با چرخ نیز پرواز خواهد کرد.
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگوی ویژه‌ خبری شبکه خبر سیما گفت: خلیج‌فارس خانه ما و متعلق به ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس است. اکنون در خلیج‌فارس تردد عادی انجام می‌شود. 
وی  با اشاره به خروج ناوهای هواپیمابر از خلیج‌فارس تصریح کرد: برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا اعلام کرد به این رسیدیم که ورود ناو هواپیمابر و بالگردبر برای این بود که ایرانی‌ها از ما بترسند و فکر می‌کردند با حجم ناوهایی که وارد منطقه می‌کنند ما وحشت می‌کنیم. اما برد کوپر اعلام کرده بود قایق‌های تندرو ما را مسخره می‌کنند و یک قایق تندرو مقابل ناو هواپیمابر ما می‌آید و می‌گویند مسیر خود را تغییر بده. 
سردار تنگسیری گفت: آمریکایی‌ها ناوهای هواپیمابر خود را از منطقه خارج کردند و چند فروند ناوچه کوچک بدون موشک در خلیج‌فارس حضور دارد، چراکه آنها اعتراف کردند راهبرد ایجاد ترس از ناوهای هواپیمابر با شکست مواجه شده است. 
وی بیان کرد: ما در آینده نزدیک دومین فروند شناور شهید سلیمانی را با نام شهید حسن باقری که به صورت بومی توسط جوانان ما طراحی و تولید شده است به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه در منطقه دوم دریایی سپاه الحاق خواهیم کرد. 
سردار تنگسیری همچنین اعلام کرد: ما ۹۰ فروند شناور موشک‌انداز و راکت‌انداز را در نیمه اول اسفندماه امسال وارد سازمان رزم خود خواهیم کرد. وی از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ روی آن فرود آمده و با چرخ نیز پرواز خواهد کرد. 
وی افزود: در قسمت زیرین شناور شهید باقری نیز حدود ۳۰ فروند شناور موشک‌انداز کلاس عاشورا حمل می‌شود. فرمانده نیروی دریایی سپاه از ارتقای تجهیزات و تسلیحات شناورهای عاشورا خبر داد و گفت: ما شناورهای عاشورا را به موشک‌های با برد ۱۲ کیلومتر و شناورهای کلاس طارق را به موشک‌هایی با برد ۱۸۰ کیلومتر ارتقای می‌دهیم. 
وی اظهار کرد: تجهیز یک شناور تندرو به موشک‌هایی با برد ۱۸۰ کیلومتری در دنیا نظیر ندارد؛ اینکه برای یک شناور با طول ۱۳ متر چنین تجهیزات و تسلیحاتی استفاده شود.

Page Generated in 0/0059 sec